Schakelstang?
vulcano
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 28 juni 2010 07:20 AM

Wie weet hoe ik dit op kan lossen, ik reed net weg naar de pomp om even sigaretten te halen, was niks aan de hand, ik wil wegrijden en mijn versnellingspook vliegt alle kanten heen, Kon alleen in zijn 2 heel voorzichtig naar huis rijden, en nu als je de pook in zijn 1 wil zetten hoor je ijzer op ijzer, er schijnt een rubber te zitten wat de versnellingspook stabiel houd en ik vermoed dat deze eruit is. help me alsjeblieft, wat moet ik doen??

liefs
vulcano

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 juni 2010 02:54 PM
  [ # 1 ]

Kijk even onder de motorkap tussen motorblok en schutbord/ dashboard door; daar zie je het kniegewricht van de schakelstangen.
kun je zien of alle stangetjes nog op hun plek zitten?
Deze klik je er vrij eenvoudig weer op.
Mocht een kogelkopje lam zijn een ander stangetje van de sloop regelen.

EDIT: oh…ik zie dat je het probleem ook al bij de AXClub hebt gepost..
Ze geven je daar dezelfde antwoorden lees ik ook…

Rolling Eyes

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

vulcano
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juni 2010 04:23 PM
  [ # 2 ]

klopt heb ik ook gepost,alleen waren zij sneller Cool red
Ik heb inmiddels de sloop gebeld, want geen één dealer in de buurt van Rdam had er 1. Wel in Delft, de tip van het AX forum maar hoe kom ik daar.
Ik ga er morgen heen met openbaar vervoer, dus ik zie wel, moet hem er zelf uithalen, dus ik denk dat mijn mooie lange nagels tot het verleden behoren.

liefs
vulcano

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juni 2010 08:29 PM
  [ # 3 ]

Maareh, zijn die dingetjes niet gewoon bij de dealer te bestellen? (misschien zelfs bij Peugeot?) Dan hoef je ook geen vette klauwen op de sloop te halen, in het OV zitten zweten en je hebt een gegarandeerd onversleten vervangingsdeel.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 28 juni 2010 08:35 PM
  [ # 4 ]

Op de sloop in Rotterdam staat gegarandeerd ook wel een AX, daarvoor hoef je niet naar Delft. Wink

Maar als je bij de dealer een beetje aandringt dat die maar eens in het systeem moet gaan zoeken, dan kan die ook wel een nieuw schakelstangejte bestellen.

Dat is meestal binnen een paar dagen wel binnen.

Profiel  

vulcano
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 juli 2010 05:51 PM
  [ # 5 ]

Is gelukt hoor, we zijn al weer terug uit Frankrijk, zonder problemen heen en weer gereden.  Smile

liefs
vulcano

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 juli 2010 09:36 PM
  [ # 6 ]

Mooi!
Nog leuke reacties gehad, of ben je niet met de AX naar Frankrijk gegaan?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

vulcano
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 juli 2010 11:43 PM
  [ # 7 ]

Ja Pascal gewoon heerlijk met de AX gegaan. Zonder problemen, mijn trouwen AX heeft me niet in de steek gelaten. Ik was al verliefd op dat wagentje maar nu helemaal love2
liefs
vulcano

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook