Gegroet,
Bij warm weer werkt de centrale vergrendeling van mijn XM trd 2.1 niet.
De knoppen in de deuren zakken wel even maar springen onmiddellijk weer op zodat de deuren open blijven. s’Avonds, ‘s morgens en bij bewolkt en niet te warm weer sluiten de deuren wel. Maar zodra het warmer wordt worden de deuren weer ontgrendeld.
Ik hoor het relais klikken (onder handschoenberging), ik koelde het printje al in de koelkast, ik keek de deurkontakten na (stekker aansluitingen zijkanten deur)...
Alle suggesties zijn dan ook welkom.
Alvast dank.
Dirk
Citroen geschiedenis:
GS break 2de eigenaar 1983
GS break 2de eigenaar 1986
BX td nieuw aangekocht 1987
XM 1d nieuw aangekocht 1989
XM 1d nieuw aangekocht 1991
XM 2d nieuw aangekocht 1992
XM 2td 2de eigenaar sinds 2007
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8642.jpg)
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Het komt wel eens voor dat de ontgrendelknoppen in de deur te ver op het ijzeren uiteinde zijn geschoven. Als dit net kritisch is dan kan het zijn dat bij warm weer, en vooral als de zon er op staat, de knoppen zodanig uitzetten dat ze net niet ver genoeg naar beneden kunnen. Haal de knoppen er eens af en probeer ze er eens opnieuw op te zetten (met klein schroevendraaiertje lipje indrukken. Bij het er op zetten zorgen dat lipje in eerste opening zit, dan drukken terwijl je met schroevendraaiertjehet lipje indrukt. Het is soms nogal een geklooi om die dingen er weer goed op te krijgen.