Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gisteren definitief de knoop doorgehakt, ze gaat er komen! Naast m’n prachtige 69-er pallas komt er een DS21 pallas hydraulique uit 67 bij. Oude neus, LHM. Wil al jaren zo’n DS hebben maar vind er maar es een! Nou wist ik er een staan maar daar moet veel aan gebeuren. Wel een prachtige basis, maar alles van boven tot onder is slecht en de motor zit vast (DX blok). Gisteren avond bij mijn garage Auto Renaissance uren zitten praten en rekenen. Door het project in fases te doen en een aantal dingen zelf doen en aanleveren gaat het lukken!
AR gaat het hele chassis, balken, bodemdelen aanpakken, vernieuwen, lassen en behandelen. Het chassis wordt helemaal nieuw!
Er komt een erg goed DX2 blok in met een hydraulique bak die orgineel maar 60 dznd km gelopen heeft.
De rest van de techniek wordt ook helemaal aangepakt.
Dan komt er een heel bijzonder interieur in, bruin stof pallas interieur wat alleen in 1966 geleverd is. Echt prachtig! Ben zelf nog bezig met een 67-er jaeger tableau en dat komt er ook in.
Het plaatwerk kan er nog net mee door en dat gaat pas aangepakt worden in een latere fase. Na bovenstaande eerste fase kan ik iig rijden!
Ik zal van tijd tot tijd foto’s en belevingen plaatsen! Hier de eerste van het “basis” materiaal!
Zo’n interieur komt er in:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi! Gefeliciteerd!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Leuk Project
Ik ga hem zeker volgen
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Wow, prachtig. Succes! Houd ons op de hoogte.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Mooie wagen, mooi project. Klinkt spannend!
Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden van de vorderingen in je project.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Prachtig Martin!
Ik ben benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuk project om te volgen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
In augustus wordt er aan begonnen, tot die tijd ga ik me al wel bezig houden met de restauratie van het jaeger tableau!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gefeliciteerd, het mooiste type inderdaad! Wel die stropdas even van de motorkap halen…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
fluidphreak schreef:Gefeliciteerd, het mooiste type inderdaad! Wel die stropdas even van de motorkap halen…
Ehh, jah die stropdas moet er idd af , alleen denk ik dat ik die laat zitten tot de plaatwerk restauratie..
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Deze week begonnen met het jaeger tableau. Als eerste de snelheidsmeter/KM teller.
Zo zat deze in het tableau:
Eerst de teller getest, deze werkt, alleen de km stand wilde niet vooruit.
De rand er afgehaald, en de klok uit z’n huisje gehaald.
Ik wilde de tellerstand toch op “00000” zetten, dus eerst op “99999"gezet. Blijkbaar was het aanraken al genoeg de boel weer te laten werken. Want met het boormachine erop ging deze nu uitzichzelf naar de “00000”
De mat zwarte lak op de wijzerplaat en de mat zwarte rand waar het glaasje in ligt kunnen niet goed tegen aanraking met vingers. Dat zie je meteen en krijg je nooit meer weg. Ik heb de stofjes er voorzichtig afgeblazen (met compressor/perslucht, niet met de mond…)
Daarna een jaeger teller tot 160km/u (die ik op ebay gescoord heb voor weinhag) gesloopt voor het chrome randje. Toevallig exact het zelfde als het orgineel. (de meeste 160km/u tellers hebben een andere/grotere rand.)
Het glaasje schoon gemaakt en de boel terug in elkaar gezet. De kabel om de dag teller op “0” te zetten weer vast gemaakt en getest. De dagteller werk ook! Zie het eindresultaat.
Het is gewoon een nieuwe teller, echt erg mooi. Nu nog 5 te gaan….
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi zeg! Als je dit vaker doet is het misschien handig om z’n blaaskwastje (zo’n rubberbalgje, weet je wel?) uit de fotografie te scoren om meukjes van de wijzerplaat te verwijderen. Dan kan het ‘s winters ook bij de keukentafel, waar dit ideale projectjes voor zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je zo de hele auto na gaat lopen wordt ‘t wel een langdurig projectje. Maar, ‘t moet gezegd, het eerste resultaat is mooi.