Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik blijk wat vergeten te zijn.. Bij het monteren van een nieuwe pomp heeft renaissance ook de centrifugaal regelaar vervangen omdat het ding lawaai maakte (lager was rot oid)
Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de interval van 50 seconden naar 6 seconden?
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hadden ze dan niet beter de oude kunnen laten zitten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:
Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de interval van 50 seconden naar 6 seconden?
ja!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De centrifugaalregelaar is vaak wel een van de grote boosdoeners. Maar als het een goede gereviseerde is zou het niet moeten mogen.
Je kan vrij snel zien of dit inderdaad zo is door de twee retouren die boven op het voorraadvat zitten los te trekken en te kijken of hier
veel olie uit komt.
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Potverdorie jongens.. dat ik dat vergeten ben. Ik ga het onderzoeken en jullie horen de uitslag snel!
Ik heb het Brun Sardoine interieur wat in deze DS zit hier op citromarkt te koop gezet.
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, het geheel wordt nu wel begrijpelijker!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pieter Bas schreef:De centrifugaalregelaar is vaak wel een van de grote boosdoeners. Maar als het een goede gereviseerde is zou het niet moeten mogen.
Je kan vrij snel zien of dit inderdaad zo is door de twee retouren die boven op het voorraadvat zitten los te trekken en te kijken of hier
veel olie uit komt.PB.
Waarschijnlijk komt de “gereviseerde” centrifugaalregelaar niet van een adres waar de kwaliteit gegarandeerd is?
Citroen!
CLL Martin schreef:Ik blijk wat vergeten te zijn.. Bij het monteren van een nieuwe pomp heeft renaissance ook de centrifugaal regelaar vervangen omdat het ding lawaai maakte (lager was rot oid)
Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de interval van 50 seconden naar 6 seconden?
Ik dacht dat alles al nageken was? Maar dit kan zeer zeker een oorzaak zijn, als 1 van de verbruikers in het grote (hoge druk) circuit. ff de test van Pieter Bas uitvoeren en je hebt een indicatie of dit inderdaad de oorzaak is.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Helaas.. Een van mijn DS-en moet eruit.. ik ga zakelijk zoveel km’s rijden dat ik aan de lease auto ga.
1 DS kan blijven, samen met het eendje voor de prive km’s. Ik zou alleen niet weten welke DS het veld moet ruimen. De oude neus is leuker, een echte 67-er pallas, als de 69-er verkocht zou zijn heb ik meteen de centen om em af te maken. De 69-er is wel onze trouw auto geweest en is de best rijdende DS van de 2. Is een hele originele DS met weinig km’s en dat voel je.. Het is wat…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ha Mart,
jammer man. Maar ik zou de zwarte houden. Dat was je 1e liefde en daar is het allemaal mee begonnen voor je.
Wat voor leasebak gaat het worden? Toch wel Citroën hoop ik?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Momenteel neig ik ook wat meer naar de zwarte om te houden..
Ik wilde een C5 als leasebak.. maar het is nog steeds net als vroeger, die dingen zakken zo hard in waarde dat het lease maandbedrag bezopen hoog is. Ik kan voor 150 euro per maand minder in een dik aangeklede peug 508sw gaan rijden..
Doe niet zo raar man, houden, alle twee, desnoods doe je er een in de opslag want de tijden blijven veranderen en je krijgt er gegarandeerd spijt van als je er een weg doet. En het geld is zo weer op.
Je leeft maar één keer, maak er een feest van.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Tja Han, zou ik wel willen maar er zit serieus geld in beide DS-en.. En dan heb ik het over 20k en meer.. En om er voor 5000 tot 8000 prive KM’s 2 x DS, een eend en een 206cc op na te gaan houden lijkt me we wel erg overdreven..
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Houd die zwarte nou maar, daar ga je het meeste lol van krijgen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanwaar deze plotselinge ommezwaai Martin? Je hebt net een hoop geld in je witte DS gestopt. Dat krijg je er nooit voor terug als je haar nu al weer verkoopt.
Zijn het alleen de meerkilometers die je gaat maken? Of is het een kostenplaatje? Of is het de baas die je ‘dwingt’ in een lease auto te gaan rijden? In het laatste geval, ook een DS kun je leasen.
Lijkt me een moeilijke keuze om te bepalen welke van de twee weg moet, ik zou er zelf toe neigen om de zwarte te behouden. Aantoonbaar minder kilometers en veel origineler dan de gerestauteerde witte. Beide behouden is echt geen optie?