Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS Keizer in Amsterdam kan ze leveren bv.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Magazijn heeft er ook wel, denk ik.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
wat kosten ze in nederland
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik spuit ook wel eens wat en ik ben er niet goed zo goed in. Het kost me echter geen enkele moeite om het krimplak-effect te bereiken, vooral als ik juist probeer om superstrak te spuiten. Het recept is als volgt:
- Gebruik een chinees spuitje van de Gamma van 14.95
- Plaats geen waterafscheider tussen de compressor en de spuit
- Stel de compressor in op 8 bar
- Neem te dikke lak
- Zorg voor een grondlak die chemisch reageert met je autolak
- Zorg ervoor dat de lak koud is en het plaatdeel warm - of andersom
- Spuit te dunne laagjes en laat die te lang drogen
kortom: succes verzekerd !
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Da’s geen krimplak maar kramplak
@ peter3l: Jou manier is in ieder geval “op z’n Frans!”
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb inmiddels 2 prachtige orginele stuurkolom delen. (boven en onder) Er zit 1 beschadiging op die ik bij zal moeten werken. (weet iemand de juiste kleur?) Het kleine linker deel wat in de auto zit is nog heel netjes. Dus zoek nu alleen nog het rechter deel waar de asbak in zit en dat zal zeker het moeilijkste vindbaar zijn in een mooie orginele staat…
Heb net even gekeken in de voorraad, genoeg dashpanelen (van asbakgedeelte) maar inderdaad allemaal met lakbeschadigingen , vooral rond de asbak. Zal niet meevallen een echt mooi exemplaar te vinden, vooral ook omdat er vrijwel altijd hier of daar een extra gat gemaakt is voor extra knoppen….... Heb je Huub in ‘t Zandt al geprobeerd? Als die het niet heeft…..
Succes.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Bedankt voor het zoeken! Ik zal het inderdaad morgen nog niet gevonden hebben. Maar ik heb wel even hoor. Ik laat voorlopig het niet mooie deel er gewoon in zitten.
De stuurkolom komt van de gene waar ik de hydraulique bak van het gekocht, die heeft er een handgeschakelde van gemaakt. Daarom was alleen de stuurkolom beschikbaar…
Nu ik al lekker veel gereden heb met mijn DS met handbak, ben ik ook wel heel erg benieuwd hoe zo;n hydraulique rijdt, is dat echt compleet anders rijden of valt het mee?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hydraulique is gemakkelijker: Je hoeft niet meer te koppelen. Als alles goed is afgesteld rijdt het super!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als het goed is afgesteld wel ja. Maar… er zijn eigenlijk maar érg weinig DS’sen met een goed afgesteld systeem. En nog minder mensen die het systeem goed kunnen afstellen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Helemaal waar, het afstellen kan je niet aan iedereen overlaten….
Citroen!
Hello Martin,
Greetings from Finland. Sorry for using English, but my Dutch is very, very rusty - as D-cars often
Great project and very nice work so far! Your DS is going to be quite similar than my: second nose 21 H Pallas, LHM, rhovyline interior, Jaeger dashboard… Just for inspiration some pictures of my recently restored car:
Good luck with your project and keep up the good work!
DS 21H Pallas 1965 (66) / CX 25 GTi 1989 / XM V6 Exclusive 1999