Laat je het originele blok er gewoon bij liggen, heb je die 20 pk weer terug.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat wordt veel te zwaar. Een andere nokkenas moet erin, geloof ik.
I was kidding.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Aan het eind van de dag nog even gerommeld met de donor voor SoB. De Refobak verder slopen.
Dan kom je rare dingen tegen. Bijna eng te noemen.
Maar ook leuke ideeën.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
We hebben het blok voor SoB:
En het bijbehorende subframe:
Dit mag allemaal achterin de Visa.
Wat nou wel heel erg makkelijk zou zijn is het VOLLEDIGE schema voor de Xantia 2 liter 16V…
Dus niet die Haynes gedeeltelijke schema’s. Een schema waar duidelijk op is wat er van en naar de computer gaat.
Iemand?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
in de reveu techniek staat een compleet schema!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dank je! Lijkt me erg gangbaar bij Norauto, hoewel we hier natuurlijk wel met een benzinemotor te maken hebben en hier doorgaans diesels rijden.
Krijgt ie dan ook bestuurde achterwielen? das helemaal giftig rijden , hehehe
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, dat is niet handig bij dragraces.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat we de Refobak gebruiken als donor voor dit project is misschien zo slecht nog niet. Het opknappen van die Xantia zou veel te kostbaar worden, gezien de vele ellende met dat ding.
Hoelang zou dit nog goed gegaan zijn, bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Is dat de veerpoot schotel? Dat ziet er wel heel eng uit! Een flinke verkeersdrempel en je hebt een extra spoiler op de motorklep
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, dat is de veerpootschotel. Eng hè? Hoewel ik me echt afvraag hoelang dat nog goed zou blijven gaan. Maar goed, dat is een Xantia intermezzo en die vering gaat toch niet de Visa in.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
zou wel vet zijn, een visa met hydraulische vering!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Na een dag werken is het tijd om weer eens wat aan SoB te doen. John wil misschien het tellerhuis gaan gebruiken en dan is het misschien ook handig om dan maar een stuk dashboard over te bouwen. Hoeveel daarvan is nog niet duidelijk dus het hele ding er maar uit.
Voor het blok is een originele motorsteun ook wel handig, dus dat er ook uit gehaald.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Na een paar dagen werk weer even tijd voor de hobby. Alle troep aan de achterkant van de Visa weggehaald, dus bumper, lampen, overbodig plastic en de lijnen uitgezet voor de montage van het voor subframe van de Xantia.
Tussen links en rechts zit maar een halve millimeter verschil. Verbazingwekkend voor een Citroën. Hahaha.
Probleem verder wat onstaat, is dat de achterkant moet gaan remmen op LHM en de voorkant op Dot…
Zeker niet onmogelijk, maar wel ineens een ding wat je tegen gaat komen als je een Peugeot 205 voorkant wil hebben.