stoelbekleding vervangen
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 juni 2010 10:00 PM

Heeft iemand ooit van een VIP interieur stoelbekleding vervangen?

Ik heb in mijn GTI alles behalve de bestuurderszetel vervangen (heb nu zowel links als rechts in hoogte verstelbare stoelen.)
Echter de zitting van de bestuurderstoel is gigantisch aan het verkruimelen. De bekleding is verder goed.
Ik wil nu het zitgedeelte vervangen voor een ander goed exemplaar. Ik heb dit wel eens eerder gedaan bij een GS.
Ik stuit alleen op het probleem dat ik de hendel om de rugleuning te bewegen niet kan verwijderen.
Heeft iemand dit toevallig al eens eerder geprobeerd?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 29 juni 2010 10:32 PM
  [ # 1 ]

Ze zijn niet bepaald zeldzaam. Andere stoel erin schroeven, lijkt me handiger.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 29 juni 2010 11:02 PM
  [ # 2 ]

Da’s waar, maar waar ik woon zijn ze echt wel heel erg zeldzaam, vandaar.
Mijn andere exemplaar komt uit een rechtsgestuurde en heeft daarom geen hoogteverstelbaarheid.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2010 11:57 PM
  [ # 3 ]

De hoogteverstelling is toch een extra frame, dat op zich ook onder een rechte stoel kan worden gezet !?. Stang van de handle door midden zagen, alles omdraaien en weer vast lassen. Heb ooit ‘ns bekeken ook mijn rechter stoel in hoogte verstel baar te maken. Of is het niet dezelfde serie 1 en serie 2 ? Ik zou een stoel zien te regelen voor het volgende bezoek aan NL en dan even omschroeven.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 juni 2010 08:40 AM
  [ # 4 ]

als dit een serie 2 steol is, is dit makkelijk.
die hendel zit vast met een klein metalen draad-clipje, die er af trekken en die plastic hendel trek je er zo af.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 juni 2010 10:44 AM
  [ # 5 ]

Is het je om de mogelijkheid om de stoel te verstellen te doen of om de hellingshoek van de stoel?

Ik heb zelf het ‘hoogte’verstelmechanisme eronder vandaan gehaald en de stoel onder de voor mij juiste hoek gezet door buisjes van 5 cm onder de rails te plaatsen. Zo win ik een centimeter of vijf in ruimte voor mijn hoofd, en die heb ik ook nodig vanwege mijn schuifdak gecombineerd met mijn lengte.. en dan heb je dus dat hele mechanise niet meer nodig.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 30 juni 2010 11:54 AM
  [ # 6 ]

Hatsikidee, vanochtend zo maar gespot op zolder bij D’Oro, een compleet VIP-interieur. David kennende, kun je dat kopen voor een schappelijke prijs. Je kunt ‘m ook vragen de hoezen en het schuim eraf te trekken en die op te sturen. Heb je gelijk wat reserve delen.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 04 juli 2010 10:39 PM
  [ # 7 ]

Het is voor elkaar, stelt eigenlijk niet veel voor, kost wat tijd, that’s all.

Heb zitting kunnen verwisselen door aan een zijkant en de voorkant de bekleding te verwijderen.
Gelijk maar een armsteun gemonteerd.

Daarna na een klassieker evenement voor een goed doel afgereisd, wat zit die stoel weer lekker!
Overigens kan ik het niet laten om onze CX, zei het niet de mooiste, met stip de mooiste klassieker van de dag te hebben gevonden. (niet zo moeilijk, geen Franse klassiekers te zien hier)
Het valt me wel op hoe ‘klein’ de CX oogt naast de grijze moderne massa op het parkeerterrein.

groet

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 05 juli 2010 05:58 PM
  [ # 8 ]

Goed opgelost! bedoel je met ‘klein’ laag? want in de lengte en breedte is ze nog steeds niet klein te noemen toch? qua cuubs legt ze natuurlijk wel af tegen de MPV’s en SUVs en alle andere varianten daarop..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook