Beste forummers,
Ik zit er over na te denken een koelwatermeter in mijn AX te bouwen. Wie heeft dat ooit gedaan?
En waar moet ik mijn sensor in schroeven/ welk metertje past uberhaupt in een AX?
Veel vragen, maar toch; die AX-jes moet je goed in de gaten houden. Bij het rode lampje is het te laat!
Grote kans dat je AX al voorbereid is, als je een tellerpaneel zoekt met een temp.meter en dit paneel inbouwd, zou het meteen moeten werken. Kilometerteller en toerenteller/klok kun je overzetten, een paneel uit een ZX past ook, alleen de plastic behuizing moet je dan overzetten.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
..dan moet er wèl een sensor in het thermostaathuis zitten, anders werkt het spul nog niet.
Ook niet bij slechts uitwisselen van dashboard…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
type 1 of type 2?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het is een type 2 AX
Ik dacht om een extern metertje te plaatsen.
Maar welke sensor moet er dan uit en omwisselen voor een ander (die bij een metertje is bijgeleverd) ?
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
ligt een beetje aan het type,
wat voor heb je? dus carb/injectie en dan nog Bosch of Magnetti Marelli. Elk gebruikt zijn eigen stekkertjes.
Er zijn 3 aansluitingen: 1 op thermostaat, 2 onder ontstekingshuis: 1tje nat (goed bereikbaar) 1tje droog (iets lastiger bereikbaar; kleine vingers helpen).
Bij mijn 1.1 Bosch kon ik kiezen uit de droge aansluiting onder ontsteking of de aansluiting op thermostaat…. Die op de thermostaat wordt bij mijn type niet gebruikt, dus dat was het slachtoffer.
2CV 1985
Type 2 is altijd injectie
Ik weet niet hoe goed de AX voorbereid is, mijn ZX1.4i uit 92 met Bosch injectie, was voorbereid, ander tellerpaneel en de temp.meter werkte meteen.
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006
- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
ZX1.4i schreef:Type 2 is altijd injectie
zeker niet
Er zijn in NL wel degelijk carb geleverd (dus niet via import, want in FR en BE zijn ze niet anders als carb geleverd tot 3 of ‘94). Om precies te zijn was dit de AX HIT SERVICE (zo eentje zonder achterbank en met grijs kenteken). Dit waren echte onvervalste phase 2 AX’en met een carburateur.
Hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om een injectie maar dat phase 2 ALTIJD injectie is (ook voor NL’se begrippen) is zeker niet waar.
AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi
Nou heb je het ook over een exotische en zeldzame uitvoering, zal best hier en daar een verdwaalde 1.0 HIT uitvoering geleverd zijn in NL, net zoals ZXen uit Scandinavie, waar van alles op zit. Maar officeel geleverd in NL een type-2 met carb.???
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006
- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Het is maar wat je exotisch noemt. In tegenstelling tot de Scandinavische AX 11TRS stond de AX HIT SERVICE wél in de prijslijsten en had deze ook een eigen kenteken benaming waar de AX 11TRS een AX 11TGE was op kenteken.
Verder lees ik ook nergens of Visa Ventje uit Nederland of België komt. Indien België kan het nog steeds heel goed een carb zijn omdat (zoals eerder gezegd) de AX daar tot 3 of ‘94 gewoon als carb is geleverd.
AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
TS heeft een AX 1.1 TGE injectie met Magnetti Marelli.
Zo, dan kunnen we u weer verder.