Verzekering in Frankrijk bij het ophalen van mijn nieuwe XM
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91

Gepost: 30 juni 2010 11:56 PM

Net een XM gekocht bij een bejaard echtpaar in Frankrijk en er direkt mee naar huis gereden. Fantastische auto (een 96-er, TCT met 123K op de teller, 1e eigenaar en ook nog altijd in de garage gestaan, redelijk onderhouden: wat wil je nog meer).

Om hem te verzekeren voor het stuk naar de NL grens vergde wat zoekwerk. Eerder een CX uit ‘85 uit Frankrijk gehaald en die kon ik nog bij Citroklassiek op chassisnr of frans kenteken verzekeren. Maar als de auto jonger is dan 25 jaar is dat niet (meer) mogelijk.

Kon niet zo snel een andere verzekeraar vinden die hiertoe bereid was maar heb er nu één gevonden. Je kunt in NL een 14 dagen WA verzekering afsluiten voor 90,85 Euro. Als je bij de auto bent in Frankrijk en je wil de koop sluiten, dan kun je de carte grise en de akte van cessie aan de verzekeraar in NL faxen en je krijgt een groene kaar retour. 2 praktische zaken om rekening mee te houden: de premie moet voldaan zijn om de verzekering direkt te kunnen gebruiken. Dit heb ik opgelost door het bedrag van 90,85 van tevoren achter te laten bij de verzekeringskantoor (zou de koop niet zijn doorgegaan, dan mocht ik zonder kosten dat geld weer ophalen). Verder moet één en ander tijdens kantooruren worden geregeld met de verzekering…koop je een auto na 17 uur, dan moet je dus tot 9 uur de volgende ochtend wachten. Dit overkwam mij dus (staking bij de Franse spoorwegen…), dus er een nachtje in “Hotel de la Gare” aan vastgeplakt. Nouja, ook niet vervelend.

Kan ik hier eigenlijk voor geinteresseerden de naam van de verzekering melden of is dat reklame?

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1803

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 01 juli 2010 12:07 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je toch zeker een aantal mensen een boel zoekwerk kan besparen (misschien ikzelf in de toekomst Wink ), dus ik zou zeggen dat je het hier zeker neer mag zetten. Maar goed, ik ben geen moderator.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook