Aansluiting electronische spanningsregelaar.
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 juli 2010 10:17 PM

Een korte vraag.
Wanneer de EXC aansluiting van de regelaar per abuis wordt aangesloten op de massa-aansluiting van de dynamo, kan dan de electronische spanningsregelaar kapot gaan?

Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2010 10:39 PM
  [ # 1 ]

Ja. De regel draad levert spanning/stroom aan het anker. Als je dat kortsluit fikt de eintrap van de regelaar waarschijnlijk uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 juli 2010 11:00 PM
  [ # 2 ]

Dat vermoedde ik al.
Mijn dynamo laadde bij hoge snelheden niet meer op. V-snaar stond ook nog goed,dus ik verdenk de koolborstels. Ik had nog een andere liggen en zonder na te denken het “platte stekkertje” gestoken in de enige passende aansluiting. Blijkt dat ineens een massa aansluiting te zijn.

Bedankt voor je antwoord!

Jeroen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook