Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat snaartje pas wel. Je kunt ook een originele snaar gebruiken. Is wel duurder. Bij mij werkt een normale snaar al 80.000 km. ( let op: voor de dynamo kan er alleen een originele snaar gebruikt worden!!)
Je moet op de sloop gewoon een pomp zoeken die lekker past en waar je mee wegkomt met de slangen. Dat hoeft dus helemaal geen cx pomp te zijn. Als het maar past!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, op naar de sloop dan maar.
bij de dynamo heb ik er ook maar een gewone snaar opgelegd werkt al een paar duizend km
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je op ebay zoekt naar York replacement krijg je voor 350 dollar een nieuwe pomp plus een bracket die je vastschroeft aan de dwarstraverse. op de bracket zitten twee halve manen om de snaar te stellen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
jantje1948 schreef:Ja, de thermostaat zit bij mij tegen de linkeronderkant van de verdamper. Vandaar loopt het capillair naar de bedieningsunit. Ik heb de onderdelenboeken hier digitaal (pdf). Dan kun je ook de verschillende onderdeelnrs. voor en na dec. ‘71 zien. Stuur even een pb’tje als je ze wil hebben. Ik heb trouwens nog zo’n thermostaat met capillair gloednieuw liggen (ik dacht dat hij kapot was) Interesse?
DIT WAS DUS FOUT JAN!! Het capillair loopt naar de verdamper. Joris had dus helemaal gelijk.
Het capillair dient om bevriezing te voorkomen en de airco werkt bij de latere types continu om de lucht te drogen (als er tenminste geen schakelaar tussen gedoehetzelfd is)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waterman schreef:Robin geeft verkeerde info.
Met excuus, dat ik niet de technische exact juiste uitleg gaf. Een beetje mezelf verdedigend, dat van de CX pomp klopte en ook dat de klap op de ketting de reden van deze modifictaie is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
bogaard77 schreef:Als je op ebay zoekt naar York replacement krijg je voor 350 dollar een nieuwe pomp plus een bracket die je vastschroeft aan de dwarstraverse. op de bracket zitten twee halve manen om de snaar te stellen.
Ik heb een sanden SD5H14 gekregen , maar met de verkeerde poulie voor de snaar. Hoe kom ik aan de juiste pouly en die prachtige steun / bracket? Op ebay de link niet gevonden
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die steun kreeg ik erbij! De poelie kan je eventueel overbouwen van een CX.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
http://www.britishac.com/air-conditioning/york-to-sanden-compressor-bracket-552.php
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hier wordt geen melding gemaakt van de bracket waarmee je de pomp kan verstellen tbv de polyflex…
De pomp zit dus gelijk op de juiste plaats ?? Of moet er nog een/de bracket worden aangeschaft ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Op http://www.citroen-sm.org/wiki/index.php/Air_Conditioning verkoopt het US onderdelenbedrijf Ranshu het Model 5023 pivot bracket. Zij hebben -anno 2011- nog geen email adres, wel een website http://www.ranshu.com/contact.cfm. Ik bel ze nog voor de levering/ beschikbaarheid van de 5023
De firma Sanden heeft inmiddels ook een NL contactadres, te weten: AVA Benelux BV E-mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) ( zie http://www.ava-cooling.com/nl/ac-systemen.html )
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
PBuijsman schreef:Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de airco toch niet regelbaar is.Er is geen verbinding tussen de thermostaat op de verdamper, en de temperatuurhendel. En ook nooit geweest. De airco heeft dus slechts een aan/uit stand. Het bewegen van de temperatuurhendel verder het blauwe gebied in doet niets; totdat hij in de meest rechtse stand staat. Dan gaat de klep van de buitenlucht dicht. Dat kun je ook goed horen. De thermostaatschakelaar op de verdamper is alleen een beveiliging tegen bevriezing van de verdamper, hij schakelt 1 of 2 graden boven 0 (met wat variatie) de airco uit. De capillaire draad loopt uit deze schakelaar naar het binnenste van de verdamper en doet alleen aan temperatuuroverdracht naar de schakelaar. De kabel waarvan sprake zou zijn, loopt niet naar de thermostaat maar is de kabel voor de luchtklep naast de kachelkraan.
Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.
Heeft er iemand een gedemonteerd bedieningspaneel? Want ik snap het niet meer en daar word ik depressief van.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wat moet je weten ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Regelt bij een ie die schuif als hij in het blauwe gebied staat nu de mate van koeling of is die altijd maximaal (lijkt me vrij dom).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedoel je zoiets ???
jantje1948 schreef:Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.
Dat klopt maar d’r staat bij dat dat geld voor de sm’s zonder airco.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.