4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Werking SM airco
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2011 02:28 PM
  [ # 46 ]

Ja, dat snaartje pas wel. Je kunt ook een originele snaar gebruiken. Is wel duurder. Bij mij werkt een normale snaar al 80.000 km. ( let op: voor de dynamo kan er alleen een originele snaar gebruikt worden!!)

Je moet op de sloop gewoon een pomp zoeken die lekker past en waar je mee wegkomt met de slangen. Dat hoeft dus helemaal geen cx pomp te zijn. Als het maar past!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 januari 2011 02:32 PM
  [ # 47 ]

ok, op naar de sloop dan maar.

bij de dynamo heb ik er ook maar een gewone snaar opgelegd werkt al een paar duizend km

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2011 02:37 PM
  [ # 48 ]

Als je op ebay zoekt naar York replacement krijg je voor 350 dollar een nieuwe pomp plus een bracket die je vastschroeft aan de dwarstraverse. op de bracket zitten twee halve manen om de snaar te stellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 januari 2011 02:47 PM
  [ # 49 ]
jantje1948 schreef:

Ja, de thermostaat zit bij mij tegen de linkeronderkant van de verdamper. Vandaar loopt het capillair naar de bedieningsunit. Ik heb de onderdelenboeken hier digitaal (pdf). Dan kun je ook de verschillende onderdeelnrs. voor en na dec. ‘71 zien. Stuur even een pb’tje als je ze wil hebben. Ik heb trouwens nog zo’n thermostaat met capillair gloednieuw liggen (ik dacht dat hij kapot was) Interesse?

DIT WAS DUS FOUT JAN!! Het capillair loopt naar de verdamper. Joris had dus helemaal gelijk.
Het capillair dient om bevriezing te voorkomen en de airco werkt bij de latere types continu om de lucht te drogen (als er tenminste geen schakelaar tussen gedoehetzelfd is)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 02:59 PM
  [ # 50 ]
waterman schreef:

Robin geeft verkeerde info.

Met excuus, dat ik niet de technische exact juiste uitleg gaf. Een beetje mezelf verdedigend, dat van de CX pomp klopte en ook dat de klap op de ketting de reden van deze modifictaie is. Wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citrob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 08-12-2006

Gepost: 01 april 2011 06:00 PM
  [ # 51 ]
bogaard77 schreef:

Als je op ebay zoekt naar York replacement krijg je voor 350 dollar een nieuwe pomp plus een bracket die je vastschroeft aan de dwarstraverse. op de bracket zitten twee halve manen om de snaar te stellen.

Ik heb een sanden SD5H14 gekregen , maar met de verkeerde poulie voor de snaar. Hoe kom ik aan de juiste pouly en die prachtige steun / bracket? Op ebay de link niet gevonden cheese

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2011 06:18 PM
  [ # 52 ]

Die steun kreeg ik erbij! De poelie kan je eventueel overbouwen van een CX.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2011 06:21 PM
  [ # 53 ]

http://www.britishac.com/air-conditioning/york-to-sanden-compressor-bracket-552.php

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 april 2011 10:01 PM
  [ # 54 ]

Hier wordt geen melding gemaakt van de bracket waarmee je de pomp kan verstellen tbv de polyflex…
De pomp zit dus gelijk op de juiste plaats ?? Of moet er nog een/de bracket worden aangeschaft ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citrob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 08-12-2006

Gepost: 01 april 2011 10:34 PM
  [ # 55 ]

Op http://www.citroen-sm.org/wiki/index.php/Air_Conditioning verkoopt het US onderdelenbedrijf Ranshu het Model 5023 pivot bracket. Zij hebben -anno 2011- nog geen email adres, wel een website http://www.ranshu.com/contact.cfm. Ik bel ze nog voor de levering/ beschikbaarheid van de 5023

De firma Sanden heeft inmiddels ook een NL contactadres, te weten: AVA Benelux BV E-mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) ( zie http://www.ava-cooling.com/nl/ac-systemen.html )

Afbeelding Bijlagen
400px-SD508_with_polyflex_belt.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citrob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 08-12-2006

Gepost: 01 april 2011 11:01 PM
  [ # 56 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 april 2011 06:01 PM
  [ # 57 ]
PBuijsman schreef:

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat de airco toch niet regelbaar is.Er is geen verbinding tussen de thermostaat op de verdamper, en de temperatuurhendel. En ook nooit geweest. De airco heeft dus slechts een aan/uit stand. Het bewegen van de temperatuurhendel verder het blauwe gebied in doet niets; totdat hij in de meest rechtse stand staat. Dan gaat de klep van de buitenlucht dicht. Dat kun je ook goed horen. De thermostaatschakelaar op de verdamper is alleen een beveiliging tegen bevriezing van de verdamper, hij schakelt 1 of 2 graden boven 0 (met wat variatie) de airco uit. De capillaire draad loopt uit deze schakelaar naar het binnenste van de verdamper en doet alleen aan temperatuuroverdracht naar de schakelaar. De kabel waarvan sprake zou zijn, loopt niet naar de thermostaat maar is de kabel voor de luchtklep naast de kachelkraan.

Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.
Heeft er iemand een gedemonteerd bedieningspaneel? Want ik snap het niet meer en daar word ik depressief van. Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 april 2011 07:43 PM
  [ # 58 ]

Wat moet je weten ?  Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 april 2011 07:49 PM
  [ # 59 ]

Regelt bij een ie die schuif als hij in het blauwe gebied staat nu de mate van koeling of is die altijd maximaal (lijkt me vrij dom).

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 april 2011 09:18 PM
  [ # 60 ]

Bedoel je zoiets ???

jantje1948 schreef:

Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.

Dat klopt maar d’r staat bij dat dat geld voor de sm’s zonder airco.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook