Mooie geschiedenis. Leuk ook dat het verhaal zo boven komt via het forum.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
hocks schreef:Ik heb de ex Radio Noord CX break in bezit gehad, Radio Noord had deze CX van de Nos overgenomen.
Mijn oude CX staat vast ook nog ergens op de film bij de tour.
Reed die break zo snel als waterman hier beschrijft. Weet je dat nogen zo ja, waar dat door kwam?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Prachtige geschiedenis…!
Bij het zien van het filmpje herinneringen aan de jaren 70, gekluisterd aan de transistorradio voor Radio Tour de France. Leuk om te zien hoe te zien hoe zo’n Tourflits, tourflits, tourflits tot stand kwam. En helemaal schitterend dat die NOS breaks daarin zo’n prominente rol hadden…
baroen schreef:hocks schreef:Ik heb de ex Radio Noord CX break in bezit gehad, Radio Noord had deze CX van de Nos overgenomen.
Mijn oude CX staat vast ook nog ergens op de film bij de tour.Reed die break zo snel als waterman hier beschrijft. Weet je dat nogen zo ja, waar dat door kwam?
Hij was redelijk snel, er lag een Turbo diesel in , maar naar mijn weten was die er door mijn kennis in gelegd (die kennis was de vorige eigenaar)
Ik moet nog kranteknipsels hebben van het takelongeluk….......
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Totaal aantal Berichten: 7820
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik kan me voorstellen dat een auto met complete zenduitrusting aan boord zomaar een paar honderd kilo meer weegt, en om die reden achteraf voorzien is van een wat potenter motorblok.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
in de tijd dat ik hem had reed er nog een in de stad Groningen, dat was al een die in de NOB kleuren was gespoten ( grijs/zwart) , had ook al een zwaar leven achter de rug en werd ook als grote grijs kenteken auto gereden met rare box op dak.
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Beetje late reactie, maar die NOS van mij was inderdaad een replica voor de film gemaakt.
Het uitgebreide verhaal staat op mijn site.
Klik dan door naar Citroën en dan naar CX.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”