Je verzekert een auto toch niet de persoon die erin rijd?
Wij hebben maar 1 verzekering voor de auto, en niet per persoon.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kan een auto verzekeren wat je wil, maar als de bestuurder van dat verzekerde voertuig niet gemachtigd is dat voertuig te besturen heeft het weinig zin. De verzekering hoeft dan namelijk niets uit te keren. Iemand die zonder rijbewijs auto gaat rijden is niet verzekerd. Klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah zit het zo…
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Erg balen van die flinke tik!
Hopen dat het allemaal nog te repareren is en ze weer op de weg komt!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Er vanuit gaande dat je een schadeformulier met de veroorzaker hebt ingevuld, weet je waar die is verzekerd. Je kunt die verzekeraar aansprakelijk stellen en via hun een expert laten komen. Heb je rechtsbijstand, meld je je schade daar aan, zodat zij dat voor je doen.
Al dan niet total loss hangt af van de reparatiekosten afgezet tegen de dagwaarde minus restwaarde. Aantoonbaar recent onderhoud kan hierin een rol spelen. Ook de gemaakte foto’s van direct na de botsing kunnen zowel bij de schuldvraag als schadebepaling nog van belang zijn.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog even ingaand op de technische kant van het verhaal: Laat ook vooral heel goed kijken naar het chassis. De draagarm heeft een behoorlijke tik gehad en het zou zomaar kunnen dan dat buis waar de achterarmen aan vast zitten het chassis heeft vervormd. Als een garage en expert dit niet goed bekijken tijdens het opmaken van het rapport kan je een pak ellende krijgen tijdens het herstel waar je niet op zit te wachten. Laat ze dus vooral de auto op de brug zetten en van onderen goed bekijken!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de tips, Daar kan ik wat mee
De auto word naar de garage waar ik werk gebracht en ik zal er zelf dus bijzijn als de schade expert komt.
Foto,s van net na het ongeluk heb ik ook, rechtsbijstandsverz. heb ik ook alleen was de veroorzaker niet in staat een schadeform in te vullen daar deze toen ik ter plaatse kwam al was afgevoerd naar t ziekenhuis.
Kenteken heb ik wel, en de politie is er ook nog mee bezig. M,n eigen verzekering heb ik ook al ingelicht.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Een door beide partijen ingevuld en ondertekend schadeformulier vereenvoudigt de verdere schadeafwikkeling, maar in gevallen als deze wordt dat ondertekenen door tegenpartij wat lastig. Je zou dan zelf een schadeformulier moeten invullen met je eigen gegevens en voor zover mogelijk de gegevens van tegenpartij (gekregen van politie?), maar in elk geval diens kenteken. Verder gewoon contact opnemen met je tussenpersoon of rechtstreeks rechtsbijstand bellen. Kenteken is bekend dus daarmee kan de rechtsbijstand ook uit de voeten. Foto’s zou ik gelijk meesturen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Nou, vandaag is de auto bezorgd op m,n werk en de schade nogmaals bekeken.
Chassis is nog recht, bodem is flink beschadigd onder de doos waar de achterbank op staat.
Wielophanging rechts heeft geen extra speling of rare geluiden, alleen zijn de velgen ligt beschadigd.
Draagarm l.a is geknikt. L.a scherm is op een wokkel. Spatschenm l.v is flink beschadigd, Voorbumper+ bumpersteunen zijn krom en verwrongen.Deuk in de motorkap, en…...de versnellingbak is kapot door de klap.
Deze schakelt haast niet meer en komt ook niet meer vrij.Ook niet als ik de pookstang die naar binnen loop loskoppel. Ook lopen de portieren iets aan tegen de slotvangers en dit was ook nog niet!. Al met al een flinke schade dus. Ik denk dat ik met deze eend niet meer zal gaan rijden. Plan is om een andere eend te kopen en evt met onderdelen van deze schade eend op te knappen en de rest in delen te verkopen. En natuurlijk het verzekeringsgeld gebruiken als investering in een andere eend.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, jammer….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Zonde…
Sterkte ermee! Red jij je mentaal?
Ja het gaat wel weer, de ergste baaldagen zijn achter de rug.
Nu maar afwachten wat verder gaat gebeuren….....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wat klote voor je! Ik zie dit topic nu net… Heb enorme schade aan mnAmi6 break gehad… Weet wat je voelt.
Oplossing: Regel een goede hut en zet die over. Wielarmen zijn ontworpen om te knikken. Ze zijn hol voor het grootste deel en er zijn veel voor handen! bakje even checken de schakelpook kan intern verscoven zijn en hij hoeft niet stuk te zijn! Sterkte met het herstel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dankje!, ik zal het deksel van de bak wel even eraf halen om te kijken of ik wat zie.
Vandaag is de expert geweest van m,n rechtsbijstand verzekering en ik moet zeggen dat ik voldoende schadeloos gesteld ben. Ik heb iig de aanschafwaarde terug en ik mag het wrak houden
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo, inmiddels heb ik een vervanger gekocht voor m,n eendje.
Leuk eendje waar ook wel wat werk aan zit, maar net als bij die andere geeft dat niet en kan ie al rijdend opgeknapt worden. Dit topic zal dan ook verder gaan over deze eend, en mocht er wat de melden zijn over die ander komt dat hier tussendoor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)