Totaal aantal Berichten: 33
- Xsara Berline 1.6 16v LPG G3
Hallo allemaal,
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een heerlijk fantastisch mooie Xsara uit 2003. Dit topic wil ik gaan gebruiken om al mijn vragen en problemen in te stellen en (hopelijk) op te lossen.
To-Do-List:
- Controleren melding “Storing uitlaatgas” - Geen problemen meer gehad, is uitgelezen, was niks bijzonders, ben ook meteen vergeten wat.[/color]
- Radio ombouwen, ombouw om 1,5/2 din naar 1 din te bouwen. - Dealer kon zo’n ombouwfrontje niet bestellen (??)
- Lichte lakschade’s aanstippen - Lakstift is besteld
- Kleine deukjes wegwerken
- Nieuwe Wieldoppen/velgen
- Veren controleren/vervangen (lage achterkant) - Hulpveren zijn wel mogelijk, maar niet aangeraden, dus ik kijk het aan.
- Sleutel met cv - Sleutel bestellen en inleren kost “slechts” 160e
-....
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen met mn vragen, mocht je toevallig in regio Arnhem wonen en erg handig zijn, ben je altijd welkom op de koffie
Nu even een paar plaatjes van mn wagen. (deze staan ook bij de Citroen Database)
Nog even het een en ander op een rijtje:
Citroën Xsara Berline 1.6 16v LPG G3,
Bouwjaar 2003,
Kleur Gris Aluminium (thanks Pascal)
Km-stand 192.000
Banden, Continental 195/55 R15 85H PREMIUMCONTACT 2
Mooie xsara heb je! wat betreft de problemen kan ik je er een stuk op weg helpen.
De storing even laten bekijken bij de dealer had ik ook was na een reset weg.De lage achterkant tja das eeen xsara das dus orgineel zo daarvoor rijden velen met voren verlagingsveren.
Velgen zouden em goed staan paar leuke orginele ik heb vevuse velgen weten bemachtigen was niet gemakkelijk maar goed.
Tja die kop koffie is idd lekker maar ik woon in limburg dus dat schiet niet op succes met je xsara mvg Pascal
ps je kleur is trouwenes gris aluminium
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom hierzo!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor een (te) lage achterkant kun je de torsieas een tandje omhoog laten draaien, of je monteert hulpveren. Vooral als je wat vaker met meer personen of vracht aan boord rijdt zou ik het laatste overwegen. Hulpveren kun je zelf als je een beetje handig bent.
Voor het ombouwen van de radio kun je een standaard din-paneeltje halen bij de dealer, waar het klokje of eventueel de boordcomputer zo weer achter passen. Deze paneeltjes zijn wel aan de prijs. De originele radio zelf is gewoon enkel din maar met een groter frontpaneel. Let er wel op dat je een aftermarketradio alleen met een adapterkabel verbindt, of dat je zelf een permanente- en geschakelde plus trekt, dus niet zomaar op de originele iso-stekker aansluiten. Hiermee voorkom je allerlei vervelende storingen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 134
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gooi eens wat meer foto’s neer Zo kan ik natuurlijk je Xsaar niet beoordelen !
Overigens wat ik wel zie ziet er mooi uit
Na 4 jaar Xsara is er nu een C4
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225103/
leuke xsara,
wat bedoel je met mbouwen radio van 1,5/2 DIN naar 1 DIN.
het is toch al 1DIN??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Mooie xsara, andere wieldoppen? andere velgen is stukke beter.
succes met je plannen
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Hoi hoi,
Vandaag even langs de dealer geweest en mn vragenlijstje langsgelopen.
@ Patrick, de radio zelf is idd 1 din, maar het voorpaneel is (bij mij) 1,5 din hoog. Dus als ik de originele radio eruit haal en er een aftermarket inzet, dan heb je een open stuk zitten wat ik niet mooi ga vinden
- Controleren melding “Storing uitlaatgas” - Geen problemen meer gehad, is uitgelezen, was niks bijzonders, ben ook meteen vergeten wat.[/color]
- Radio ombouwen, ombouw om 1,5/2 din naar 1 din te bouwen. - Dealer kon zo’n ombouwfrontje niet bestellen (??)
- Lichte lakschade’s aanstippen - Lakstift is besteld
- Kleine deukjes wegwerken
- Nieuwe Wieldoppen/velgen
- Veren controleren/vervangen (lage achterkant) - Hulpveren zijn wel mogelijk, maar niet aangeraden, dus ik kijk het aan.
- Sleutel met cv - Sleutel bestellen en inleren kost “slechts” 160e
-....
Nu kunnen we dus gaan beslissen hoe en wat rustig aan maar eens gaan werken/verbouwen
Ik wil wel velgen halen uiteindelijk, maar heb helaas geen budget meer over na de aanschaf. Deze wieldoppen vind ik erg “saai” en 2 dervan zijn kapot.
Bedankt allemaal voor de reacties
Gefeliciteerd met je aanschaf.
Je hebt nog aardig wat te klussen.
Ik vind je huidige wieldoppen wel mooi.
Jammer dat er twee stuk zijn. Ik had ze wel voor een “zacht” prijsje willen overnemen.
Veel stuurplezier met de Xsara
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gefeliciteerd met de aankoop van je Xsara
Na zo’n 2000 km gereden te hebben, kan ik met recht zeggen dat ik het een heerlijke auto vind. Zelden een auto gehad waar ik zo enorm veel steun in mn rug heb. Dit is dan ook de eerste auto waarin ik rechtop kan zitten (lijk ik gelukkig weer wat minder op het “petjesvolk” nu mn pet nog af )
Het verbruik valt me stiekem wel een beetje tegen, ik had van een “nieuw” type motor wel iets meer verwacht dat 1 op 10/11… Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Mijn voet moet nog enorm wennen aan het feit dat het een benzine(/lpg) wagen is ipv een ouwe diesel
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Als het goed is moet je nog wel een stuk zuiniger kunnen rijden dan. Ik rijd gemiddeld 1 op 11 in mijn 1.8 16v op LPG en heb meerdere malen de 1 op 12 gehaald. Ik reed toen wel echt rustig/zuinig. Een 1.6 16v zou zeker zuiniger moeten kunnen zijn, zolang je natuurlijk maar zuinig rijdt
Vandaag de Xsara voor het eerst op de brug gezet om alles eens even goed na te lopen.
Wat blijkt, de dame is nog in een verdomd goede staat, alle rubbers zien der nog goed uit en er zit nergens onnodige speling op.
Helaas zijn de remschijven en blokken wel binnenkort aan vervanging toe, maarja dat hoort er nou eenmaal bij.
De LPG tank (of de externe ombouw) was begonnen met roesten, dus hier heb ik de verf even afgestoken, geschuurd en met tectyl afgewerkt.
De achterste demper van de uitlaat vertoont lichte verschijnselen van roest en mogelijk de start van een gaatje langs de pijp, dit houden we in de gaten en zo nodig vervangen we de hele boel
En dat was het alweer, alle puntjes die we tegen gekomen zijn, ik moet zeggen het was een fikse opluchting voor me, gezien al mn andere auto’s altijd wel een hoop verborgen verbreken hadden.
Dus nu maar eens rustig op zoek naar goeie schijven en blokken voor een leuke prijs, h-base geeft 52e aan als richtprijs dus dat moet lukken
Vandaag een belletje gekregen van mn oom, dat hij een setje mooie velgen op de kop getikt had… Nu wil ik voor dat ik moeilijk ga doen enz… eerst weten wat de maat is…dus wie o wie kan me helpen
Xsara (`03) Welke steekmaat, hoeveel J enz. enz enz…
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130