Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik twijfelde. Het was eerst zwart, toch? Of word ik nu echt seniel?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, zwart met chromen chevrons. Nu rood met witte chroom-omrande chevrons Ik heb ook nog een stuurkap met het standaard zwarte logo, dus ik kan kiezen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Derk, ik woon in de regio Rotterdam.
Er komt vast wel een gelegenheid om ze aan je te geven, anders spreken we op korte termijn wel wat af.
Het zijn inderdaad originele, moet er wel eerlijk bij zeggen dat de afdekkapjes aan de achterkant een gat hebben, i.v.m. Xenon wat er in zat.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, maar die heb ik zelf dus nog wel. Die blijven van de mijne wel over.
Regio Rotterdam kom ik niet eerdaags maar we verzinnen wel even wat. Dat gaan we dan wel eens per PB organiseren lijkt me. Maar alvast bedankt! Ben ik wel blij mee
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi zo, ik vind het leuk dat iemand er nog wat aan heeft.
Ze liggen hier halverwege de trap naar beneden, iedere ochtend denk ik weer, zal ik ze meenemen en in de vuilcontainer gooien, al 2,5 jaar lang
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat soort dingen kan je zo hebben. Maar troost je, als je ze eerder had weggegood had je zeker geweten dat je ze meteen ‘s anderendaags nodig had gehad.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Daarom had ik ze nog niet weggegooid zolang ik mijn 1B nog had, maar sind 2 jaar heb ik een type-2.
En met nog een type-2 in de stalling, heb ik ze zeker niet meer nodig
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik had het al gedacht, maar mijn voorheen linkerachtervelg, nu linkervoorvelg b.d., is krom/vierkant. Vanochtend, wegens rechtsom trekken en rond de 100 km/h en in linkerbochten behoorlijk stuiteren, toch maar eens voor de grap het reservewiel erop geknald. Probleem over…
Nou is er nog een kans dat het in de band zit, maar de velgrand heeft wel deukjes. Ik denk dat ik maar voor een velgje van de sloop en een nieuwe Michelin Energy ga om zeker van m’n zaak te zijn. Tot die tijd schop ik denk ik het reservewiel van de Xsara er maar even op, dat is namelijk wél een degelijke full-size band i.p.v. een brakke 165/75R14 Michelin MX L…
Overigens verdenk ik die kromme velg ervan mijn semi-gare draagarm aan die zijde (inmiddels vervangen, zie eerdere posts) de nekslag te hebben toegediend. Die gaan we dus mooi als slanghaspel aan de muur hangen of zoiets
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
dju, dat is ook zo, die reserveband is vrij oud ja. Ook maar eens wisselen dan?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Och. Dit is in een kleine 12 jaar autorijden de 2e keer dat ik een reservewiel gebruik. Hij’s nog wel goed, en ook niet gescheurd, maar wel is het rubber wat hard. Voor die ene keer kan ik me natuurlijk ook gewoon even aanpassen (famous last words). Je merkt het eigenlijk pas als je lomp gaat doen.
Overigens bijna vergeten: vandaag heb ik ‘r een jaar Wat een topwagen is het ook; verveelt nog steeds niet!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Een jaar alweer. Het gaat snel. De afgelopen dagen kreeg ik wat heimwee naar dieselgeluiden en de smeuïgheid van een dieselmotor. Dat heeft dus met de tijd van het jaar te maken. Niks dan lof verder over de Brix, want die is nog luier te rijden dan de Xant, een turbogat ontbreekt natuurlijk en dat motortje accepteert heel veel.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Velg gekregen van Sas Klassiekers (waarvoor dank!!) en Sjors heeft ook nog iets van een wiel liggen begreep ik - de problemen zullen wel weer vlug ondercontrole zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Een jaar Xantia dus, als opvloger van een 7 jaar jongere Mazda. Ik kan wel meedelen: de Citroën heeft aanmerkelijk minder gezeik gegeven en bijkomend voordeel: spullen zijn ook niet zo aan de prijs als voor zo’n Jap.
Dit jaar heeft bestaan uit ongeveer 37.500 km (een rustig jaar dus), een setje tweedehands achterlichten, 2 nieuwe banden, twee beurten (elke 15000 km), 1x airco service, 1x nieuwe aanjager, 1x nieuwe spiegel wegens molest, nieuwe schijven & blokken voor én een draagarm, LHM-beurtje.
Het komende jaar verwacht ik nog twee bandjes te moeten doen en de distributie zal er wel aan moeten geloven. De koplampen moeten er zoals eerder gezegd ook maar eens uit en vervangen worden. Tja en de koppeling staat op de lijst. Dat is niet bijzonder, dat is al sinds de aanschaf - en we merken het wel als die er geen zin meer in heeft. Hetzelfde geldt voor de kachelradiateur trouwens.
Dat betekent dat er nog wel wat puntjes overblijven om me er niet mee te hoeven vervelen, maar voor een 18 jaar oude Citroën met meer dan 450k op de klok lijkt het me allemaal niet al te bijzonder. Gewoon door blijven rijden dus!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Op 27 september 2008 is de distributie gedaan, samen met spanrollen en waterpomp. Toen zijn ook de kleppen gesteld.
Dat alles bij een kilometerstand van 371.221 km. Wat is aan te bevelen qua vervangingstermijn? 100k? Wij zijn alletwee rustige rijders, dat zal wel wat uitmaken. Ik ben geen grootverbruiker van de airco geweest, scheelt wellicht ook, of is dat onzin?
Oh, bij die beurt werd ook de accu vervangen, de einddemper en de turboslang.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
100k voor een riemsetje kan, maar ik zou gewoon na 90K het hele zaakje vervangen. Kleppen stellen één keer per 200k lijkt voldoende te zijn voor deze barrels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste