25 van de 53
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 december 2011 05:43 PM
  [ # 361 ]

Zal ik dat gevelbordje daarvan eens in stickerfolie laten plotten voor op de achterklep? Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 december 2011 07:15 PM
  [ # 362 ]

Het werk is begonnen! Turbobuizen eraf, dat stuk plastic waar de ontluchtingsbal woont eruit, distributiekappen eraf, inspuitleidingen eraf, enz.

Voorlopig is het goed te doen. Het distributiewiel zit nu op twee punten vast gebout aan het blok (voor een keer eens een geniale inval van de constructeurs) en met een hulptooltje (gemaakt van twee M7 bouten en een stukje stalen strip uit een voorbumpersteun van een BMW 2002) kun je, als alles los is, dan de pomp uit het aandrijfwiel drukken zonder dat de distributie eraf moet. Dat scheelt wel een hoop geëmmer eigenlijk. Het op punt zetten van de ‘nieuwe’ pomp kan met het daarbij meegeleverde aandrijfwiel. Mits, uiteraard, je het spietje niet verspeelt…

Bij het terugzetten is secondelijm je dan vriend. Om de pomp zo goed mogelijk weer op tijd te zetten kun je dan de vorm van het pasvlak inkrassen in de steun zodat je de nieuwe pomp zo veel mogelijk onder dezelfde hoek kunt vasttrekken.

Maar dat allemaal later, eerst nog de onderste moer van de pomp los zien te wurmen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 30 december 2011 08:43 PM
  [ # 363 ]

Is het de eerste pomp die eruit moet op deze auto? Of is ie al 470.000km. oud?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 december 2011 10:58 PM
  [ # 364 ]

‘t Is voor zover ik weet z’n eerste inspuitpomp, dus inderdaad zo’n 466.000 km oud.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 december 2011 11:36 PM
  [ # 365 ]

Ik kan me ook niet herinneren dat Simpele Ziel of Patrick het er over gehad heeft.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 december 2011 11:50 PM
  [ # 366 ]

Nee precies. Hogervp, roept u maar…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 december 2011 11:54 PM
  [ # 367 ]

Je zou op XCNL nog op zoek kunnen gaan. Volgens mij had Nico (Simpele Ziel) daar een draadje over de Xantia van zijn vader…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2011 01:41 PM
  [ # 369 ]

Is in ieder geval leuk voor de historie van het voertuig!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 31 december 2011 06:42 PM
  [ # 370 ]

tijdens mijn eigendomperiode is de pomp niet vervangen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2011 06:46 PM
  [ # 371 ]

Nee, het is ook vast wel de eerste…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2011 07:02 PM
  [ # 372 ]

Rijd je auto alweer ?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2011 07:12 PM
  [ # 373 ]

Nee, sterker nog: de oude pomp zit er nog in. Omdat ‘t ding airco heeft, zit de HD-pomp boven de dynamo en niet eronder. Bijgevolg is het godsonmogelijkst om de onderse moer van de pomp eruit maar vooral er weer in te krijgen. Daar kun je gewoon niet bij. Gaat nog wel even duren, dit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2011 07:40 PM
  [ # 374 ]

Ik heb ooit naar een origineel dealer setje gekeken voor het afstellen en demonteren van XUD9 dieselpompen. Daar zat een vreemde ringsleutelbij, in een soort U-vorm gebogen, denk dat ik nu weet waar dat voor is.

Wellicht dat het met opzet steeksleutels ook kan?
Die heb ik laatst gebruikt om 1 verstuiver te vervangen, hiermee heb ik de leidingwartels losgedraaid.
Zonder die dingen was ik waarschijnlijk heel lang aan het klooien geweest.
Ze zien er zo uit, hier kun je een 3/8” verlengstuk insteken, en daar weer je ratel op.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2011 07:47 PM
  [ # 375 ]

Nee, zoveel plek is er niet. Die haakse ringsleutel dient inderdaad dat doel, maar als de HD-pomp boven de dynamo zit (wat in de Haynes bijvoorbeeld niet zo is) kun je zonder iets te demonteren gewoon nergens komen. De volgende poging is via de dynamo, maar het zal mij niks verbazen als de aircopomp, de dynamo én de HD-pomp er allemaal uit zullen moeten. Maar dat zullen we zien, het is nog niet helemaal zover.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
25 van de 53
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook