Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zal ik dat gevelbordje daarvan eens in stickerfolie laten plotten voor op de achterklep?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het werk is begonnen! Turbobuizen eraf, dat stuk plastic waar de ontluchtingsbal woont eruit, distributiekappen eraf, inspuitleidingen eraf, enz.
Voorlopig is het goed te doen. Het distributiewiel zit nu op twee punten vast gebout aan het blok (voor een keer eens een geniale inval van de constructeurs) en met een hulptooltje (gemaakt van twee M7 bouten en een stukje stalen strip uit een voorbumpersteun van een BMW 2002) kun je, als alles los is, dan de pomp uit het aandrijfwiel drukken zonder dat de distributie eraf moet. Dat scheelt wel een hoop geëmmer eigenlijk. Het op punt zetten van de ‘nieuwe’ pomp kan met het daarbij meegeleverde aandrijfwiel. Mits, uiteraard, je het spietje niet verspeelt…
Bij het terugzetten is secondelijm je dan vriend. Om de pomp zo goed mogelijk weer op tijd te zetten kun je dan de vorm van het pasvlak inkrassen in de steun zodat je de nieuwe pomp zo veel mogelijk onder dezelfde hoek kunt vasttrekken.
Maar dat allemaal later, eerst nog de onderste moer van de pomp los zien te wurmen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Is het de eerste pomp die eruit moet op deze auto? Of is ie al 470.000km. oud?
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
‘t Is voor zover ik weet z’n eerste inspuitpomp, dus inderdaad zo’n 466.000 km oud.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik kan me ook niet herinneren dat Simpele Ziel of Patrick het er over gehad heeft.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee precies. Hogervp, roept u maar…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je zou op XCNL nog op zoek kunnen gaan. Volgens mij had Nico (Simpele Ziel) daar een draadje over de Xantia van zijn vader…
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is in ieder geval leuk voor de historie van het voertuig!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
tijdens mijn eigendomperiode is de pomp niet vervangen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, het is ook vast wel de eerste…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Rijd je auto alweer ?
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, sterker nog: de oude pomp zit er nog in. Omdat ‘t ding airco heeft, zit de HD-pomp boven de dynamo en niet eronder. Bijgevolg is het godsonmogelijkst om de onderse moer van de pomp eruit maar vooral er weer in te krijgen. Daar kun je gewoon niet bij. Gaat nog wel even duren, dit.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb ooit naar een origineel dealer setje gekeken voor het afstellen en demonteren van XUD9 dieselpompen. Daar zat een vreemde ringsleutelbij, in een soort U-vorm gebogen, denk dat ik nu weet waar dat voor is.
Wellicht dat het met opzet steeksleutels ook kan?
Die heb ik laatst gebruikt om 1 verstuiver te vervangen, hiermee heb ik de leidingwartels losgedraaid.
Zonder die dingen was ik waarschijnlijk heel lang aan het klooien geweest.
Ze zien er zo uit, hier kun je een 3/8” verlengstuk insteken, en daar weer je ratel op.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, zoveel plek is er niet. Die haakse ringsleutel dient inderdaad dat doel, maar als de HD-pomp boven de dynamo zit (wat in de Haynes bijvoorbeeld niet zo is) kun je zonder iets te demonteren gewoon nergens komen. De volgende poging is via de dynamo, maar het zal mij niks verbazen als de aircopomp, de dynamo én de HD-pomp er allemaal uit zullen moeten. Maar dat zullen we zien, het is nog niet helemaal zover.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!