26 van de 53
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2011 08:19 PM
  [ # 376 ]

HD-Pomp is wel te demonteren, al weet ik niet precies hoe het bij een type-1 zonder anti-zink zit.
Tijdens mijn laatste riemwissel, heb ik deze losgehaald, maar nog wel aan de leidingen laten zitten, dit was om bij het boutjes van de torsiedemper te komen. Wel een schijtklusje overigens, de HD-Pomp en aangesloten leidingen zitten op nogal wat plaatsen vast.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2011 09:49 PM
  [ # 377 ]

Ach, een schijtklus is het toch al. Ik rijd van nood al tijdelijk in een ouwe Fiat Panda. Want dat blijkt het rare gevoel voor humor te zijn dat je nodig hebt om een ouwe Citroën gaande te houden Laughing

Het misselijke is dat als je de HD-pomp aangesloten laat, je maar heel weinig ruimte kunt winnen. Dat ding moet er eigenlijk echt naast als je daarlangs wat wilt halen. Maar eerst maar kijken of het door het koplampgat via de plaats van de dynamo kan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 januari 2012 03:38 AM
  [ # 378 ]

Schijtklus is het altijd, gelukkig hoeft het niet dagelijk bij een XUD9.

Effe in de Haynes opgezocht.
Voor een 1.9TD met airco, moet de dynamo, de bijbehorende steun, en spanrol multi-snaar gedemonteerd worden. Er staat niets over het demonteren van de HD-Pomp, maar goed het verwijderen van dat ding is niet moeilijk, maar neemt wel weer extra tijd in beslag.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 januari 2012 01:49 PM
  [ # 379 ]

Hee, merkwaardig. We hebben hier met twee man in de Haynes gespeurd en ‘t niet gevonden. Wonderlijk. Vanmiddag toch eens opnieuw kijken. Afijn, die conclusie hadden we zelf ook al getrokken. Kost me wel ook nog een spanrolletje trouwens: als die nog nergens heen had gehoeven had-ie nog wel even gehouden, maar als dat eraf moet mag ‘t niet terug erop…

Via het rechter koplampgat moet het op die manier dan toch lukken. Planning is om dat morgen te gaan doen.

Edit: de Haynes noemt dit een 3-sleuteltjes klus… Ze zijn alleen de 5 loepjes voor het opzoeken waar alles woont vergeten, en ook de 10 boze smileys om de ergernisgraad aan te geven Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 januari 2012 01:59 PM
  [ # 380 ]

Het staat in hoofdstuk 4, pagina 4B7, paragraaf 6 (in de 1e alinea).
Met een verwijzing naar hoofdstuk 5A, voor het demonteren van de dynamo en de bijbehorende steun.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 januari 2012 02:02 PM
  [ # 381 ]

Sohail, u is een held. Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 januari 2012 02:05 AM
  [ # 382 ]

Graag gedaan, jammer dat je niet om de hoek woont, anders was ik je graag even komen helpen.

Hou ons op de hoogte met foto’s Smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2012 11:16 AM
  [ # 383 ]

Verslag volgt, dat komt goed!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2012 06:40 PM
  [ # 384 ]

Zo, dynamo eruit (dan moet ook het oliefilter er even af maar dat is in dit stadium vanaf boven simpel) en nu kunnen we er met een sleuteltje bij. Alleen kun je dan geen slag genoeg maken om de sleutel een tandje te verzetten… Kortom, de HD-pomp moet los. Met wat geluk kan die verder wel aangesloten blijven. En zo staat de oude pomp dus nu nóg voor het blok…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 januari 2012 02:20 AM
  [ # 385 ]

Past een ringratel er niet tussen, of kun je er alleen met een steeksleutel tussen?
Die dingen kosten c.a. 10 euro bij de Gamma, en dat zijn hele goede.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 januari 2012 10:04 AM
  [ # 386 ]

Ik weet ‘t. Maar dat is ook frutten. Het probleem is in feite ook niet om die moer te lossen, mar vooral om ‘m later vast te zetten. In ieder geval is er nu zo’n gebogen ringsleutel in huis, Facom levert iets dergelijks.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 januari 2012 02:25 AM
  [ # 387 ]

En rijd de Xantia alweer ? Smile

Was zo druk op me werk de afgelopen dagen, geen tijd gehad om op het forum te kijken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 januari 2012 11:07 AM
  [ # 388 ]

Neuh. Ik heb zelf inmiddels eigenlijk ook niet meer fatsoenlijk de tijd Laughing Ik denk erover om ‘r maar eens te schorsen eigenlijk en dan gewoon rustig door te klussen.

Wel intussen zo’n Facom sleuteltje gehaald. Nu moet de HD-pomp nog van de steun en dan de volgende poging on die ene moer eruit te krijgen. Voor de rest moet het nu een eitje zijn, maar net die ene %^&($#^*&#^%$^%*^)-moer…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 januari 2012 10:14 PM
  [ # 389 ]

Slopen is ook een optie Wink

Post anders effe een foto van die vervelende bout/moer, ben wel benieuwd welke je nu precies bedoeld.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 januari 2012 10:24 PM
  [ # 390 ]

De onderste waarmee de pomp op het blok zit, aan distributiezijde. Je kunt er met een camera niet bij Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
26 van de 53
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook