HD-Pomp is wel te demonteren, al weet ik niet precies hoe het bij een type-1 zonder anti-zink zit.
Tijdens mijn laatste riemwissel, heb ik deze losgehaald, maar nog wel aan de leidingen laten zitten, dit was om bij het boutjes van de torsiedemper te komen. Wel een schijtklusje overigens, de HD-Pomp en aangesloten leidingen zitten op nogal wat plaatsen vast.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ach, een schijtklus is het toch al. Ik rijd van nood al tijdelijk in een ouwe Fiat Panda. Want dat blijkt het rare gevoel voor humor te zijn dat je nodig hebt om een ouwe Citroën gaande te houden
Het misselijke is dat als je de HD-pomp aangesloten laat, je maar heel weinig ruimte kunt winnen. Dat ding moet er eigenlijk echt naast als je daarlangs wat wilt halen. Maar eerst maar kijken of het door het koplampgat via de plaats van de dynamo kan…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Schijtklus is het altijd, gelukkig hoeft het niet dagelijk bij een XUD9.
Effe in de Haynes opgezocht.
Voor een 1.9TD met airco, moet de dynamo, de bijbehorende steun, en spanrol multi-snaar gedemonteerd worden. Er staat niets over het demonteren van de HD-Pomp, maar goed het verwijderen van dat ding is niet moeilijk, maar neemt wel weer extra tijd in beslag.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hee, merkwaardig. We hebben hier met twee man in de Haynes gespeurd en ‘t niet gevonden. Wonderlijk. Vanmiddag toch eens opnieuw kijken. Afijn, die conclusie hadden we zelf ook al getrokken. Kost me wel ook nog een spanrolletje trouwens: als die nog nergens heen had gehoeven had-ie nog wel even gehouden, maar als dat eraf moet mag ‘t niet terug erop…
Via het rechter koplampgat moet het op die manier dan toch lukken. Planning is om dat morgen te gaan doen.
Edit: de Haynes noemt dit een 3-sleuteltjes klus… Ze zijn alleen de 5 loepjes voor het opzoeken waar alles woont vergeten, en ook de 10 boze smileys om de ergernisgraad aan te geven
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het staat in hoofdstuk 4, pagina 4B7, paragraaf 6 (in de 1e alinea).
Met een verwijzing naar hoofdstuk 5A, voor het demonteren van de dynamo en de bijbehorende steun.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Sohail, u is een held.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Graag gedaan, jammer dat je niet om de hoek woont, anders was ik je graag even komen helpen.
Hou ons op de hoogte met foto’s
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Verslag volgt, dat komt goed!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, dynamo eruit (dan moet ook het oliefilter er even af maar dat is in dit stadium vanaf boven simpel) en nu kunnen we er met een sleuteltje bij. Alleen kun je dan geen slag genoeg maken om de sleutel een tandje te verzetten… Kortom, de HD-pomp moet los. Met wat geluk kan die verder wel aangesloten blijven. En zo staat de oude pomp dus nu nóg voor het blok…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Past een ringratel er niet tussen, of kun je er alleen met een steeksleutel tussen?
Die dingen kosten c.a. 10 euro bij de Gamma, en dat zijn hele goede.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik weet ‘t. Maar dat is ook frutten. Het probleem is in feite ook niet om die moer te lossen, mar vooral om ‘m later vast te zetten. In ieder geval is er nu zo’n gebogen ringsleutel in huis, Facom levert iets dergelijks.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En rijd de Xantia alweer ?
Was zo druk op me werk de afgelopen dagen, geen tijd gehad om op het forum te kijken.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Neuh. Ik heb zelf inmiddels eigenlijk ook niet meer fatsoenlijk de tijd Ik denk erover om ‘r maar eens te schorsen eigenlijk en dan gewoon rustig door te klussen.
Wel intussen zo’n Facom sleuteltje gehaald. Nu moet de HD-pomp nog van de steun en dan de volgende poging on die ene moer eruit te krijgen. Voor de rest moet het nu een eitje zijn, maar net die ene %^&($#^*&#^%$^%*^)-moer…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Slopen is ook een optie
Post anders effe een foto van die vervelende bout/moer, ben wel benieuwd welke je nu precies bedoeld.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De onderste waarmee de pomp op het blok zit, aan distributiezijde. Je kunt er met een camera niet bij
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!