28 van de 53
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 09:35 PM
  [ # 406 ]

O ja, een plaatje van het operatietheater:

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 januari 2012 11:42 PM
  [ # 407 ]

Zo, pomp staat er weer voor. Vrijdag gaan we beginnen om de boel weer op te bouwen Cool Mij benieuwen hoe dat zometeen loopt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 januari 2012 02:34 AM
  [ # 408 ]

Waarom heb je de motorsteun niet gedemonteerd ?
Dat geeft zoveel meer ruimte, nu snap ik waarom zo aan het stoeien was.
Volgens de Haynes moet deze steun er ook af, voor demontage van de bovenste D-riemkappen.

Voor montage zou ik dat ding er toch afhalen, de motor kun je ondersteunen met een krik onder de carterpan, en eventueel kun je de motor iets omhoog of omlaag, om het je nog makkelijker te maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2012 09:59 AM
  [ # 409 ]
ZX1.4i schreef:

Voor montage zou ik dat ding er toch afhalen, de motor kun je ondersteunen met een krik onder de carterpan, en eventueel kun je de motor iets omhoog of omlaag, om het je nog makkelijker te maken.

Eensch!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 januari 2012 10:43 AM
  [ # 410 ]

Die motorsteun maakt niets uit. Nu met de HD pomp opzij kon ik wél prima bij die onderste moer. Met de HD-pomp op zijn plek kun je niet bij die moer, of die motorsteun er nou zit of niet. HD-pomp komt namelijk met ‘t blok mee. De kwestie is dat ik de HD-pomp boven de dynamo heb en niet zoals in Haynes eronder (want daar zit bij mij de aircopomp). Je moet dus altijd achter die verrekte HD-pomp langs bij die ene onderste moer, wat je verder ook doet.

Datgene wat wél veel makkelijker wordt met die steun eraf (distributie) is helemaal niet van z’n plek geweest Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 12 januari 2012 07:25 PM
  [ # 411 ]

Is de distributieriem wel van spanning af? Om de brandstofpomp te monteren.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 januari 2012 07:37 PM
  [ # 412 ]

Nee. Het hele aandrijfwiel blijft dus star op zijn plek; dat wordt namelijk op twee bouten aan het blok vastgeschroefd voordat de pomp los mag. De pomp glijdt er dan spanningsvrij uit & in (gegeven dat je hem er even netjes uit perst met een hulpstukje en 2 M7 boutjes en er niet met iets lomps als een bandenlichter of een koevoet aan gaat staan jutteren).

Distributie is nou juist net helemaal geen enkel probleem bij het wisselen van de inspuitpomp op een XUD want dat hoef je alleen maar op zijn plek te tornen om het aandrijfwiel aan het blok vast te bouten. Al het andere is dan weer wél lastig… Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2012 09:24 PM
  [ # 413 ]

Zo. Er zit weer progressie in. Dieselpomp staat ervoor en aangesloten (verstuiverleidingen nog los i.v.m. ontluchten), dynamo zit er weer in, nieuw oliefilter erop, HD-pomp weer op zijn plek, spanrollen van de multiriem er weer op, zometeen de onderste intercoolerbuis, en dan nog de modderkuip en het rechter wiel en dan wordt het klein grut. De schatting is dat ze zondag cq. maadag een startpoging mag doen Cool

Voor een volgende keer hebben we besloten dat alleen de HD-pomp aan de kant moet, daarna kun je die ene moeilijke moer goed weg krijgen. Is het de volgende keer toch wel een heel groot stuk makkelijker van. Ach ja, uitvogelen vreet tijd.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 januari 2012 09:30 PM
  [ # 414 ]

Gelukkig heb je de volgende keer een mooie gereviseerde pomp klaar liggen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2012 09:34 PM
  [ # 415 ]

O, dat was nu ook. Die had ik al snel even bij Franse Auto gescoord Cool Maar ik mak de oude te zijner tijd wel weer netjes vloeistofdicht.

Even een zijsprongetje: ikzelf heb daar ‘last’ van gehad en Patrick voor mij ook al, maar de Xantia startte koud al heel lang vrij ‘hobbelig’. Bovendien bleek de meuk op het blok uit straatvuil en diesel te bestaan… Ik vermoed toch dat die pomp al behoorlijk lang ondicht is geweest voordat-ie ging lekken (dat is namelijk een subtiel verschil Mr. Green ). Maar dat gaan we dan nu vanzelf meemaken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 13 januari 2012 10:44 PM
  [ # 416 ]

Ik ben heel benieuwd hoe het blok straks draait Derk!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2012 10:58 PM
  [ # 417 ]

Nou, anders ik wel Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 januari 2012 10:25 AM
  [ # 418 ]
Penny Lane schreef:

....Is het de volgende keer toch wel een heel groot stuk makkelijker van. Ach ja, uitvogelen vreet tijd….

We lijden/lezen mee!

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 januari 2012 06:35 PM
  [ # 419 ]

Alles zit er weer op. Werkt het: nee. De boel weigert kennelijk fatsoenlijk vrij van lucht te worden. Dat ontluchten doe ik dus verkeerd. Wie heeft de juiste manier nog even opnieuw voor me? Dan kan ik ‘t volgende week weer eens gaan proberen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 15 januari 2012 06:40 PM
  [ # 420 ]

Zitten de retour slangetjes goed?

Groetjes Harry

Profiel  
 
 
28 van de 53
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook