Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O ja, een plaatje van het operatietheater:
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, pomp staat er weer voor. Vrijdag gaan we beginnen om de boel weer op te bouwen Mij benieuwen hoe dat zometeen loopt…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Waarom heb je de motorsteun niet gedemonteerd ?
Dat geeft zoveel meer ruimte, nu snap ik waarom zo aan het stoeien was.
Volgens de Haynes moet deze steun er ook af, voor demontage van de bovenste D-riemkappen.
Voor montage zou ik dat ding er toch afhalen, de motor kun je ondersteunen met een krik onder de carterpan, en eventueel kun je de motor iets omhoog of omlaag, om het je nog makkelijker te maken.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX1.4i schreef:Voor montage zou ik dat ding er toch afhalen, de motor kun je ondersteunen met een krik onder de carterpan, en eventueel kun je de motor iets omhoog of omlaag, om het je nog makkelijker te maken.
Eensch!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die motorsteun maakt niets uit. Nu met de HD pomp opzij kon ik wél prima bij die onderste moer. Met de HD-pomp op zijn plek kun je niet bij die moer, of die motorsteun er nou zit of niet. HD-pomp komt namelijk met ‘t blok mee. De kwestie is dat ik de HD-pomp boven de dynamo heb en niet zoals in Haynes eronder (want daar zit bij mij de aircopomp). Je moet dus altijd achter die verrekte HD-pomp langs bij die ene onderste moer, wat je verder ook doet.
Datgene wat wél veel makkelijker wordt met die steun eraf (distributie) is helemaal niet van z’n plek geweest
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is de distributieriem wel van spanning af? Om de brandstofpomp te monteren.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee. Het hele aandrijfwiel blijft dus star op zijn plek; dat wordt namelijk op twee bouten aan het blok vastgeschroefd voordat de pomp los mag. De pomp glijdt er dan spanningsvrij uit & in (gegeven dat je hem er even netjes uit perst met een hulpstukje en 2 M7 boutjes en er niet met iets lomps als een bandenlichter of een koevoet aan gaat staan jutteren).
Distributie is nou juist net helemaal geen enkel probleem bij het wisselen van de inspuitpomp op een XUD want dat hoef je alleen maar op zijn plek te tornen om het aandrijfwiel aan het blok vast te bouten. Al het andere is dan weer wél lastig…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo. Er zit weer progressie in. Dieselpomp staat ervoor en aangesloten (verstuiverleidingen nog los i.v.m. ontluchten), dynamo zit er weer in, nieuw oliefilter erop, HD-pomp weer op zijn plek, spanrollen van de multiriem er weer op, zometeen de onderste intercoolerbuis, en dan nog de modderkuip en het rechter wiel en dan wordt het klein grut. De schatting is dat ze zondag cq. maadag een startpoging mag doen
Voor een volgende keer hebben we besloten dat alleen de HD-pomp aan de kant moet, daarna kun je die ene moeilijke moer goed weg krijgen. Is het de volgende keer toch wel een heel groot stuk makkelijker van. Ach ja, uitvogelen vreet tijd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gelukkig heb je de volgende keer een mooie gereviseerde pomp klaar liggen.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O, dat was nu ook. Die had ik al snel even bij Franse Auto gescoord Maar ik mak de oude te zijner tijd wel weer netjes vloeistofdicht.
Even een zijsprongetje: ikzelf heb daar ‘last’ van gehad en Patrick voor mij ook al, maar de Xantia startte koud al heel lang vrij ‘hobbelig’. Bovendien bleek de meuk op het blok uit straatvuil en diesel te bestaan… Ik vermoed toch dat die pomp al behoorlijk lang ondicht is geweest voordat-ie ging lekken (dat is namelijk een subtiel verschil ). Maar dat gaan we dan nu vanzelf meemaken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik ben heel benieuwd hoe het blok straks draait Derk!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, anders ik wel
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Penny Lane schreef:....Is het de volgende keer toch wel een heel groot stuk makkelijker van. Ach ja, uitvogelen vreet tijd….
We lijden/lezen mee!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Alles zit er weer op. Werkt het: nee. De boel weigert kennelijk fatsoenlijk vrij van lucht te worden. Dat ontluchten doe ik dus verkeerd. Wie heeft de juiste manier nog even opnieuw voor me? Dan kan ik ‘t volgende week weer eens gaan proberen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zitten de retour slangetjes goed?
Groetjes Harry