29 van de 53
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 januari 2012 06:54 PM
  [ # 421 ]

Ik meen me te herinneren dat je moet ontluchten via het balgje met het contact aan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 januari 2012 07:15 PM
  [ # 422 ]

Ja, allemaal al gedaan & gecheckt. ‘t Lekt ook niet meer langs de verstuivers, pomp blijft droog, dus dat lijkt allemaal goed te gaan. Starten doet-ie ook wel een soort van, maar: roken als een kanon, moeilijk of niet doorlopen, ‘zagen’, en soms bij een startpoging schiet ineens even het toerental omhoog om daarna meteen weer in te zakken. ‘t Is nog niet goed dus. Mijn vader opperde al dat-ie verzuipt in plaats van dat-ie lucht heeft, maar dat maakt het alleen maar interessanter dan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 januari 2012 08:09 PM
  [ # 423 ]

Ik denk dat je geduld moet hebben en nog even moet doorstarten, eventueel met een beetje gas erbij. Ik heb iets soortgelijks gehad na een brandstofpompwissel, had er een hard hoofd in dat het snor zat, maar doorzetten was de remedie.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 januari 2012 08:18 PM
  [ # 424 ]

We hebben al een setje startkabels opgestookt (...), daarna een kilometer gesleept (toen was de dame namelijk inmiddel al omhooggestart), daarna nog enige tientallen pogingen gedaan met Serieuze startkabels… Wit/blauwe rook, een enorme petroleummeur en verder niks eigenlijk. ‘t Zal mij eens benieuwen. Maar heeft er iemand de basis afstelgegevens van zo’n Xantia diesel? Want dezelfde pomp staat ook in de 2.3 Jumper, en dan kan deze pomp dus gerust helemaal hopeloos afgesteld staan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 januari 2012 09:13 PM
  [ # 425 ]

De methode voor het controleren (en afstellen…) van de timing staat in de Haynes, Chapter 4B sub 7, 8 en 9. Maar dat even doorlezende, is dat geen kinnesinne. Daarnaast zou het, als je markeringen goed waren, ook niet moeten kunnen dat de timing niet meer klopt.

Verder ben ik te weinig onderlegd in diesel-pompen om je te kunnen helpen. Maar: de aanhouder wint Wink

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 15 januari 2012 09:15 PM
  [ # 426 ]

Ik denk dat het toch met lucht te maken heeft.

Net ook Haynes door gelezen en zie eigenlijk geen andere optie dan lucht


Aanhouder wint Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 januari 2012 09:23 PM
  [ # 427 ]

Zo te horen staat die pomp niet op tijd, wat wel te verwachten was.
Elke pomp heeft een andere interne timing waarmee deze op de motor is afgesteld.
Er zit weinig op dan de timing afstellen zoals in de Haynes staat, niet makkelijk, maar het is te doen met de juiste gereedschappen.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 15 januari 2012 09:25 PM
  [ # 428 ]

Daar zit wel even tijd in maar het is mogelijk.

Groetjes Harry

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2012 09:29 PM
  [ # 429 ]
Penny Lane schreef:

Zie je die tapeindjes? Weet je 100% zeker dat de pomp die je nu hebt dezelfde pomp is die van je auto afkomt? Indien nee: dan kan het zijn dat je de tapeinden moet verzetten naar de gaatjes die je in de steun op de foto ziet zitten maar nog ongebruikt zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2012 09:31 PM
  [ # 430 ]
ZX1.4i schreef:

Zo te horen staat die pomp niet op tijd, wat wel te verwachten was.
Elke pomp heeft een andere interne timing waarmee deze op de motor is afgesteld.
Er zit weinig op dan de timing afstellen zoals in de Haynes staat, niet makkelijk, maar het is te doen met de juiste gereedschappen.

Ook zonder die timing afstelling moet ie met de grofafstelling gewoon willen lopen. Die fine tuning is mooi, maar ook zonder moet ie kunnen lopen. Belangrijkste verschil tussen diverse pompen is zoals ik in het bericht hier boven al schreef is dat sommige pompen op een andere positie op de steun zitten

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 januari 2012 09:39 PM
  [ # 431 ]

Zit hier nog een mogelijkheid dat de nokkenas precies hele slag moet verdraaien?

Of is dit dom?

knuffel

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 januari 2012 09:43 PM
  [ # 432 ]

Als je het verhaal helemaal gelezen hebt, kun je nagaan dat dit inderdaad niet de oplossing is. Of het dom is mag je zelf uitmaken Laughing

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 januari 2012 09:43 PM
  [ # 433 ]
waterman schreef:

Ook zonder die timing afstelling moet ie met de grofafstelling gewoon willen lopen. Die fine tuning is mooi, maar ook zonder moet ie kunnen lopen. Belangrijkste verschil tussen diverse pompen is zoals ik in het bericht hier boven al schreef is dat sommige pompen op een andere positie op de steun zitten

Dat weet ik, maar Derk zei dat hij exact dezelfde pomp had gekocht, de nummers waren precies hetzelfde.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 januari 2012 09:45 PM
  [ # 434 ]

Volgens alle nummers van Bosch zoals ingeslagen in het huis van de pomp is het wel dezelfde pomp die ik nu heb. Dus dat zou het niet moeten zijn. Weet dat alleen maar eens zeker met een pomp van de sloop.

Ik ga toch dinsdag nog even wat meer ontluchtingspogingen doen, het *lijkt*  marginaal te verbeteren namelijk. Maar ‘t zal mij echt eens benieuwen… Het maakt in resultaat namelijk ook geen bal uit hoe het gaspedaal staat.

Wat mij ook vreemd voorkomt: op de startmotor kan ik ‘m wel laten aanslaan, maar slepen (in z’n 2) werkt niet. Het blok komt dan wel rond maar reageert dus gewoon niet. Ja, dan heb ik ‘m wél op contact staan… Mr. Green

Edit: Maar, op een paar onvoorspelbare momenten heeft het blok wel even heel kort keurig rond gelopen. Daarom lijkt het me ook niet meteen dat de timing er heel ver naast staat. Maar ik kan er gerust heel ver naast zitten natuurlijk Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 januari 2012 10:24 PM
  [ # 435 ]

Zo, een interessant overleg gehad met iemand van de TD van een hier in deze regio opererende Citroën-toko. In principe zou de pomp grofweg op tijd moeten staan (onder voorbehoud dat de distributie nog op tijd staat maar die is niet los geweest). De symptomen wijzen dan op een teveel aan brandstof dat wordt ingespoten. Dat kan veroorzaakt worden door een kogelklepje in de aansluiting van de retourslang op de pomp, dat nogal eens wil verkleven, vooral als een pomp niet afgedopt wort voordat-ie op de plank gaat. Als dat gebeurt zou de pomp dan dus de druk die normaal op de retour wordt gezetniet anders dan over de verstuivers kwijt kunnen (leg ik ‘t zo goed uit?). Het plan is dus om eerst dat nog te inspecteren voordat er weer grote acties worden ondernomen. Verder is de optie ‘lucht’ nog niet helemaal uit beeld, hoewel dat steeds minder waarschijnlijk wordt.

Kortom, houd dit kanaal in de gaten Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
29 van de 53
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook