Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
H@ns schreef:Maareh, met een DS kom je wel in style hè?
Als je er komt tenminste,of is ie inmiddels wel betrouwbaar?
Het verschil is wat dat betreft zo ongeveer tussen ‘if’ (DS) & ‘when’ (Xantia)
Van die DS heb ik nog een foutloos ommetje Haarlemmerliede tegoed na al die actie van twee jaar terug, dus het plan is wel om daarmee die kant op te gaan.
Hoe dan ook moet ik die Xantia echt wel even fatsoeneren een dezer dagen. ‘t Ding is van buiten zichtbaar vuil en dat is met deze kleur een prestatie op zich.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Penny Lane schreef:Het verschil is wat dat betreft zo ongeveer tussen ‘if’ (DS) & ‘when’ (Xantia)
Is die 1.9TD zo traag dan?
Semi-OT: Ik zou zelf natuurlijk graag je Xantia daar bewonderen, maar daarmee ben ik waarschijnlijk in de minderheid daar. Hoewel er natuurlijk wel veel DS’en komen altijd.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die 1.9 Turbo D loopt gewoon 185. Voor het laatst geprobeerd met ruim 480.000 km op de klok, onderweg terug uit de Harz. Dat is het punt verder niet. Niet dat ‘t nou echt snel is, maar da’s vlot zat voor een diesel-sedan uit het jaar kruik. Het is met die Xantia meer de weg die je kiest.
En met de DS is het naar CitroMobile tot op heden vooral de pechhulp die je kiest… Dat was dus nou net iets wat doorbroken moest worden. En wat volgens mij nu prima moet lukken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou. Sapniveaus gecontroleerd & waar nodig gecorrigeerd (nou ja, morgen hang ik ‘m nog even bij het BOS-laadstation aan de snellaadpaal - immers: brandstof kun je wel laden, maar olie & smeermiddelen kun je niet tanken), zodadelijk lekker in de regen nog even een kattenwasje d’r over en dan mag-ie voor het eerst sinds 2012 weer ‘s naar Citromobile!
Ik verwacht dat ik lekker ver weg van de ingang kom te staan want ik ga op een relaxte tijd rijden & ben dus pas ergens rond de middag daar, dus wie er naar wil kijken heeft goeie kleding nodig
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat een heerlijk saai ding is die Xantia toch Alweer met het grootst mogelijke gemak 500 kilometer weggedrukt afgelopen zaterdag, lekker stiekem helemaal achteraan (op P18 ergens) geparkeerd, om half 1 binnen en even voor 4-en wel klaar met het gebeuren & dus weer afgenokt. ‘t Ouwe dieseltje heeft een dagje snelweg vreten (voor de gein en vanwege met CM gecombineerd familiebezoek werd ‘t een klein rondje IJsselmeer, Joure - 5-huizen - Joure en het eindje Joure - van & naar huis) ook zeer gewaardeerd; daar wordt zo’n ding na eindeloos kalmpjes-aan over de provinciale wegen hier in de buurt weer lekker wakker van. De ‘Italian Tune-up’ werkt gewoon
Wat is zo’n Xantia eigenlijk heerlijk ontspannend. Gewoon zeker weten dat je zweefmolen je heen én terug brengt. Je hele Citroën-ervaring kunnen beschrijven met “gaaaaaaaaaaaaap”. Een aanrader!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat merk je altijd als het motortje weer lekker warm geworden is en goed en langdurig op temperatuur is gekomen
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dus. Eh. Even kijken. Een semi-legendarische rit door een sneeuwstorm om een GS op te halen, twee of drie stafouwe Otten caravans van vreemde plekken weggehaald, een keer of wat de DS van stalling naar werkplaats en terug verzeuld en het lijk van de DSloper uit de stalling getrokken, diverse keren allerhande onderdelen heen & weer gezeuld voor allerhande auto’s en gisteren weer een snelheidsmeter opgehaald op een uur rijden voor een ouwe BMW.
Opeens weet je het. Je rijdt in een golden retriever.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja duh, die kleur heeft ie ook.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Sable Phénicien ja… Fenicisch zand. Strijk maar ‘s over de bovenkant van de achterklep, dan weet je ook wat ze daarmee bedoelen. Die gelcoat op de eerste Xantia achterkleppen gaat in normaal zonlicht dus ongeveer 20 jaar mee en daarna waait het er langzaam als gekleurd zand af (dan is het al zeker 15 jaar lelijk trouwens). Magoed, ik zal wel ‘s zien wat daarmee moet. Een klep scoren in de goeie kleur heeft denk ik geen zin, want die kleur was er al niet meer toen ze met de goeie gelcoat begonnen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Als je überhaupt een klep in de goeie kleur kunt vinden ja… Wanneer zijn ze eigenlijk met die goeie coating begonnen? Type 2 toch?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Volgens mij werd ‘t in de loop van de 1b al op z’n minst veel beter. Maar er is vast iemand die ‘t precies weet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Verschilt ook erg met de kleur hoor ... ook bij een t2
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Toch nog iets stuk aan de Xantia: de NL-sticker begon er nu wel fanatiek vanaf te vallen. Dat heb ik dus maar eens een eindje geholpen. Zonder die wat raar uit verhouding geplaatste sticker staat ook wel zo netjes. Blijkbaar zat-ie zo merkwaardig om een krasje in de kofferklep te maskeren, wat nu met een lakstiftje is ingevuld. Daar heb ik dan weer spijt van, want die dingen hebben nooit echt de goeie kleur en dus valt het nu meer op dan wanneer ik het wit had gelaten. Maar goed, dan was er vuil in gekomen en had het er ook niet uit gezien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Onbetrouwbaar zeg, die Xantia’s…
Zomaar NL-stickers verliezen…
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Deze foto is op 6 juli 2010 voor de deur van het Koerhuis gemaakt: de kilometerstand bij aanschaf.
foto: Hogervp
Inmiddels is de Duivenkeet aka de Gouden Koets aka de Golden Retriever weer aan een tellerstand-fotootje toe:
Het beestje was bijna 17 jaar oud en ruim over de 4 ton toen ik er in stapte. Daar vinden mensen dan vaak wat van. Maar inmiddels lijkt het me duidelijk dat bij een dergelijke kilometerstand onderhoud meer zegt dan de gereden kilometers. Er staat nu (meer dan) een ton bijop en het ziet er naar uit dat er nog een bergje bijkomt.
1 ton, 2x Thüringen, 1x Harz, 10 provincies, 4 Bundesländer, 3x CitroMobile, 2 Otten caravans, ongeveer 5.400 liter dieselolie, ongeveer 28 liter motorolie, een kachelradiateur, een inspuitpomprevisie, een set luidsprekers, een raammechaniek, een draagarm vóór, een set achterlichten, een set koplampen, een set veerbollen, een voorraadbol, een distributieset, een linker buitenspiegel wegens vandalisme, een defecte airco, het overlijden van het AB-systeem, het toevoegen van regelbare wisser-interval en voetenruimteverlichting en natuurlijk alle andere lopende onderhoud zijn we zo grofweg verder. Ik vergeet vast her of der iets kleins, want dat gebeurt dan. Op twee klussen na eigenlijk totaal relaxed onderweg, nu alweer ruim 100.000 kilometer. Maar goed, ik denk dat we dan nu ook eerst weer even door de jubilea heen zijn…
Eerder vandaag olie & filters weer eens ververst, morgen als alles normaal verloopt de voorbanden en dan denderen we gewoon nog een poosje door. Omdat ‘t kan.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!