ceedrietje schreef:Op een paar autofora van Nederland en het buitenland, lees ik wat berichten over de slechte en onhandige werking vann het start/stop systeem. Er wordt vermeld dat het beter en makkelijker is om dit uit te schakelen. Ik zou graag hier wat ervaringen willen lezen. Hoe bevalt het jullie die de C3 al hebben?
Heb je linkjes naar die fora waar je dat gezien hebt?
Zo vanmorgen ook een C3 e HDI besteld, kleur Noir Obsidien met de volgen opties MyWay + HiFi + Climate Control, Pack Zenith, Pack City, Chromen deurklinken, Chromen spiegelkappen, Chromen strippen, Armsteun, rondom in de spatlapjes en een thuisbrengertje erbij besteld. Dit wordt mijn eerste diesel, heb voorheen altijd op benzine/gas gereden, en zal me benieuwen hoe het bevalt om nu in een C3 te rijden i.p.v een C4 Picasso hier heb ik de laatste 3 jaar ingereden daarvoor een jaar of 5 in een gewone Picasso..De verwachte levertijd is april/mei ( is een ruim begrip..) dus nog even geduld hebben….
Intruder
DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]
Lekker compleet bakkie hoor!
Intruder schreef:De verwachte levertijd is april/mei ( is een ruim begrip..) dus nog even geduld hebben….
Intruder
April/mei 2012 neem ik aan Zie ook hier: KLIK
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Intruder schreef:Zo vanmorgen ook een C3 e HDI besteld, kleur Noir Obsidien met de volgen opties MyWay + HiFi + Climate Control, Pack Zenith, Pack City, Chromen deurklinken, Chromen spiegelkappen, Chromen strippen, Armsteun, rondom in de spatlapjes en een thuisbrengertje erbij besteld. Dit wordt mijn eerste diesel, heb voorheen altijd op benzine/gas gereden, en zal me benieuwen hoe het bevalt om nu in een C3 te rijden i.p.v een C4 Picasso hier heb ik de laatste 3 jaar ingereden daarvoor een jaar of 5 in een gewone Picasso..De verwachte levertijd is april/mei ( is een ruim begrip..) dus nog even geduld hebben….
Intruder
Zou ik heeeeeeeeeeeeeel knap vinden als je die in april/mei gaat krijgen. Die van mij is in december vorig jaar besteld, en dat gaat eind april, begin mei worden met een beetje pech. mei 2012 is inderdaad een geloofwaardigere datum…..
Moet toch wel lukken, als er geen nieuwe rampen plaatsvinden…
Aanvullende informatie op het magere telegraaf berichtje:
http://www.automobil-produktion.de/2011/03/psa-stoppt-produktion-von-dieselmotoren/
Hitachi Autootive Systems verwacht volgende week al weer te kunnen leveren.
De levertijden liepen al drastisch terug nadat Citroen de capaciteit verdubbeld had.
En ja, de eerste leveringen waren vertraagd. En dealer deden beloftes die niet waar gemaakt konden worden, omdat de eerste productiedatum in september/oktober nog niet bekend was.
Daardoor moesten de eerste bestellers 6 maanden wachten.
Ik zou nu een slag om de arm houden en 12 weken aanhouden. Dat zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn.
(Bestellingen van december/januari en mogelijk zelfs februari zouden in april geleverd kunnen worden)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Scottie schreef:De levertijden liepen al drastisch terug nadat Citroen de capaciteit verdubbeld had.
Even een zijstapje… Ik dacht dat de extra productiecapaciteit in België was. Nou wist ik niet dat PSA daar een fabriek heeft dus heb net gedaan wat ik me al eerder had voorgenomen: gekeken op Wikipedia. Daar zie ik dit plaatje:
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/PSA_Peugeot_Citroën
Weet iemand hoe dat zit? (wikipedia is geen absolute waarheid natuurlijk)... Ben benieuwd waar onze gewenste voitures nou vandaan komen
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Vlgs wat ik gelezen had is de productie capaciteit gevonden in de oude Simca fabriek.
Dat zou dus in Poissy zijn.
http://latestoncars.com/tag/DS3
Andere optie is in Slowakije, een stuk goedkoper
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Eindelijk 21 oktober bestelde c3 ehdi is binnen en ik kan m woensdag ophalen.
wat mij opviel was dat het ehdi logo er niet op zat ? volgens mij waren die op ofzo haha
er stonden meer ehdi"s zoder logo weet iemand hoe dat zit ?
groet
start- stopsysteem hebben we (nog) geen problemen mee, aangezien we normaal gesproken altijd de auto in de versnelling laten staan.
misschien een interessante link:
http://www.autoweek.nl/autoreview/30133/Citroen-C3-16-e-HDi-92pk-93g-Dynamique
Snap problemen met start/stop welke mensen hebben niet, het is even wennen niet in je versnelling te blijven staan bij stoplicht met voet op de koppeling maar versnelling in zijn vrij te zetten.
En als je auto koopt om zuinig mee te rijden met start / stop systeem likt mij dat je het gebruikt ook, het scheelt volgens onderzoek 15% in brandstof. nogmaals binnen paar dagen ben je er aan gewend.
Vind het comfortabele auto. bevalt prima. ( ook vrouw werd eerst zenuwachtig dat motor stopte, maar is er ook snel aan gewend )
groetjes,
jan110
ps,
zat net te lezen op internet dat productie diesel motoren PSA/Citroen tydelijk stop ligt ivm problemen toelevering onderdelen uit Japan, ze hopen vanaf volgende week weer te kunnen produceren
Totaal aantal Berichten: 1
- C3 C3 e-HDi 90 Airdream Dynamique
- DS 3 DS3 VTi 82 Chic
Vandaag te horen gekregen dat mijn bestelde C3-eHDi op het centrale terrein van Ooosterhout is aangekomen. gelukkig geen vertraging ivm de problemen van de dieselmotor fabriek assemblage.
Besteld 20-10-2011
C3-eHDi
Blanc banquise
My way navigatie & Hifi
Pack city
Middenarmsteun
Chroom sierstuk achterklep
16 inch LMV (niet fabriek af)
Nou alleen de de aflevering bij de dealer (AutoMaas Gorinchem) afwachten en daarna:“Blij dat ik Rij”.
Met groet;
Citroenboulevard
De vloot tot nu toe XsaraVTS-1gen-,XsaraVTS-2gen-,C4coupe,C3pluriel-1gen-,C3pluriel-2gen-,C4picasso,C1exclusief,
Totaal aantal Berichten: 33
- 2CV 6 Spécial
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Scottie schreef:Vlgs wat ik gelezen had is de productie capaciteit gevonden in de oude Simca fabriek.
Dat zou dus in Poissy zijn.http://latestoncars.com/tag/DS3
Andere optie is in Slowakije, een stuk goedkoper
De Nederlandse e-HDI’s schijnen uit België te komen.
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
De E-hdi logo’s die er soms wel en soms niet opzitten waren idd op.
Ik heb citroen nederland gevraagd hoe dat zat en dit was het antwoord.
anders zou het meer tijd kosten om de auto’s te leveren vandaar.
kon m bij de dealer wel los er bij bestellen en dan laten monteren
gratis natuurlijk.
groet
Totaal aantal Berichten: 33
- 2CV 6 Spécial
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik heb er lang op moeten wachten, maar nu staat ie echt voor mijn deur. Vandaag opgehaald: C3 e-HDI, Gris Manitoba, Zenith, MyWay, ESP, armsteun en reservewiel. De eerste indruk is heel positief. Komend weekend zal ik mijn rijervaringen en een paar foto’s plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Mon C3 e-hdi est arrivée! Weliswaar nog bij de hoofdvestiging van de dealer of zoiets, maar volgende week zaterdag kan ik hem dan eindelijk de showroom uitrijden. (ik herkende het telefoonnummer van de dealer, ik dacht, zie je wel, krijg ik de japanse-aardbeving-extra-levertijd er ook nog bij. Erg he, dat je al zo gaat denken).
Blijft jammer dat ze hem niet in blauw leveren (voorlopig), maar ik ga voor een daksticker om hem wat op te fleuren. Waarschijnlijk een felrood, nog even afstemmen als ik de auto daadwerkelijk binnen heb.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!