Met m’n vorige lease (Xsara 2.0 Hdi 90Pk VTR coupe) was de norm 1:17 vlgs de leasemij.
Ik reed er gedurende de looptijd 1:18 mee. Pittige rijstijl en zeker niet sloom.
M’n huidige Peug 307 Break 1.6 Hdi 110Pk zou vlgs de leasemij iets van 1:19 nog wat moeten rijden.
Ik kom echter in geen mogelijkheid zuiniger als 1:16 gemiddeld over de gehele looptijd.
Binnenkort (hopelijk) krijg ik m’n DS3. Ik heb deze niet genomen om zijn zuinigheid, maar om de looks en feel (vond hem beter rijden dan m’n 307 en wat andere hokken die ik getest heb)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
feniksje schreef:Tweede tankbeurt na 720 km. Verbruik is 1 op 22,46.
feniksje, eerste tankbeurt, maar was de tank vol toen hij afgeleverd werd ? bij mij stond op de werkplaatsbon die ik toevallig bij de verkoper op zijn bureau zag liggen € 50,00 brandstof. en wat er in de tank zat vanaf fabriek ?. maar 50 euro gedeeld door € 1,40 = 35,7 ltr + wat nog in tank zat.
De meter op dashboard gaf netjes alle streepjes aan wat vol zou betekenen.
Ik wil maar zeggen, na 1 x tanken kan je niet van een eerlijk gemiddeld verbruik spreken. dan moet je zelf weten dat tank helemaal vol zat, en bij een tweede keer weer helemaal vol gooien.
Even nog iets over lange levertijden en boze reacties op Citroen. mijn (oud) werkgever heeft begin januari een aantal( ik dacht 17 stuks) VW polo blue motions besteld, zouden begin april worden geleverd. hebben nu bericht gehad dat levering ivm met de vele bestellingen is opgeschoven naar juli.
Wil maar zeggen dat bijna elk merk met een populair model welke BPM en wegenbelasting vrij is momenteel leverings problemen heeft en Citroen hierin niet alleen staat
jan110
Hallo Jan
De auto is afgeleverd met volle tank. Bij de eerste tankbeurt was het gemiddelde 1 op 23.1,
bij de tweede tankbeurt was het iets lager. Totaal hebben we nu ongeveer 1800 km met de auto gereden.
Ik denk, dat de auto nog wel iets zuiniger kan, aangezien we het start- stopsysteem nog niet optimaal benutten, maar je moet ook reeel zijn, en niet durven hopen dat de auto echt 1 op 27 gaat rijden.
Ik heb tot op heden enkel en alleen maar van mijn dealer gehoord dat mijn C3 eind april geleverd kan worden.
Nu weet ik dus niet of ze bedoelen dat deze dan bij hun in de garage is of dat deze dan daadwerkelijk aan mij geleverd kan worden.
Hoe lang van te voren hebben de forum Eden die inmiddels hun C3 al hebben dit van te voren gehoord?
Ik baal er toch wel van dat ik zo weinig hoor. Zou het graag anders gezien willen hebben.
Ik heb in de tweede week van november besteld. Zou dus beteken dat ik 6 maanden heb moeten wachten als ik hem eind april krijg.
dthiemann schreef:Ik heb tot op heden enkel en alleen maar van mijn dealer gehoord dat mijn C3 eind april geleverd kan worden.
Nu weet ik dus niet of ze bedoelen dat deze dan bij hun in de garage is of dat deze dan daadwerkelijk aan mij geleverd kan worden.Hoe lang van te voren hebben de forum Eden die inmiddels hun C3 al hebben dit van te voren gehoord?
Ik baal er toch wel van dat ik zo weinig hoor. Zou het graag anders gezien willen hebben.
Ik heb in de tweede week van november besteld. Zou dus beteken dat ik 6 maanden heb moeten wachten als ik hem eind april krijg.
@ Dthieman
Ik heb mijn C3 op 8 oktober besteld en kan hem nu 31 Maart ophalen (hoera!!!!!!!!!!!!)
Je kan ook Citroen Nederland bellen in Amsterdam en daar vragen wanneer je auto aankomt bij je dealer of in Nederland ze hoeven enkel maar te weten waar je woont en waar je de auto besteld heb.
Gr Wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
@Wim: gefeliciteerd alvast!
Je kan ook Citroen Nederland bellen in Amsterdam en daar vragen wanneer je auto aankomt bij je dealer of in Nederland
Heb je hier heel toevallig een nummer van? )
dthiemann schreef:@Wim: gefeliciteerd alvast!
Je kan ook Citroen Nederland bellen in Amsterdam en daar vragen wanneer je auto aankomt bij je dealer of in Nederland
Heb je hier heel toevallig een nummer van?
)
2Dthieman
Telefoonnr. kan je vinden op de site van Citroen Nederland
Succes we lezen wel hoe het afloopt.
Gr Wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1622.gif)
Totaal aantal Berichten: 808
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
0800 citroen
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
@boeman @wim: bedankt. Morgenvroeg ga ik meteen bellen. Ben benieuwd wat ik te horen krijg.
Er blijken volgens de dealer door Japan nu weer vertraging te zijn. Ben zelf maar even bij de dealer geweest en die had vele C3 nog in bestelling. Slechts een enkele was net binnen gekomen. Laat daar die van mij bij zitten.
Besteld 15 oktober
Kleur zwart
Extra is My Way, armsteun en natuurlijk de verlengde voorruit.
Auto zou 7 april voor mij klaar staan.
Het heeft een half jaar geduurd, enig frustratie maar krijg nu toch het lente gevoel. Ik laat jullie weten of 7 april inderdaad de aflevering is en wat mijn verbuik en rijervaring wordt.
Te horen gekregen van de garage/dealer dat de op 20 december bestelde C3 e-hdi gris manitoba op 15 mei geleverd zou worden. Blijkt een zondag te zijn dus ik geloof er geen $*(@& van…
Ook maar eens rechtstreeks met Citroen gaan bellen.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_354.jpg)
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
dthiemann schreef:Ik heb tot op heden enkel en alleen maar van mijn dealer gehoord dat mijn C3 eind april geleverd kan worden.
Nu weet ik dus niet of ze bedoelen dat deze dan bij hun in de garage is of dat deze dan daadwerkelijk aan mij geleverd kan worden.Hoe lang van te voren hebben de forum Eden die inmiddels hun C3 al hebben dit van te voren gehoord?
....
Mijn dealer belde afgelopen woensdag voor mijn DS3, die kon ik zaterdag ophalen. Dus ja, het kan snel gaan. Je gaan ook met Citroen Nederland bellen, dan zoeken ze de leveringsweek voor je op. Dit geven het nauwkeuriger als de dealer.
Vanmorgen is onze C3 afgeleverd… Het kan dus echt! Het is geen fabeltje dat Citroën een eHDI voert in het C3 programma!
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ik heb zojuist contact opgenomen met Citroen Nederland.
De dame aan de telefoon kon mij verblijden met het nieuws dat mijn C3 eHDi op transport staat naar de dealer. Mogelijk dat de auto dus deze week nog afgeleverd gaat worden bij de dealer.
Nu ben ik benieuwd wanneer ik mijn voet voor de eerste keer op het gaspedaal mag duwen.
Ik heb in de tweede week van november besteld.
Voor mij hetzelfde nieuws, auto is op transport naar de dealer. Dat betekend volgende week rijden. Op 6 november besteld.