Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik heb bij autorijles geleerd om met ingeschakelde versnelling en de koppeling ingetrapt bij het stoplicht te staan, dit was in de jaren ‘90 gangbaar bij rijles.
Wanneer wordt nu het start/stop systeem opgeladen, als je gas los laat met de motor nog in de versnelling of als je ontkoppelt en in de vrij uitrijdt? Ik moet zeggen dat ik er niets van merk dat de auto afgeremd wordt omdat het systeem wordt opgeladen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Na 3800 km gereden te hebben, was deze week het verbruik 1:23.2.
Ik merk er ook niets van, maar technisch gezien denk ik bij het uitlopen van de auto in de versnelling omdat de dynamo dan energie kan opwekken. Maar zeker weten doe ik het niet…
feniksje schreef:Na 3800 km gereden te hebben, was deze week het verbruik 1:23.2.
vind ik heel netjes feniksje, ik haal het niet na 2 x tanken net i op 20.
gebruik altijd start/stop systeem, en rij wel 75% stad.
maar was gewend 1 op 7 met chevrolet tacuma dus ik ben gauw blij.
rijstijl ook niet zo dat ik focus op zuinig, maar rij gewoon lekker door zoals ik altijd gewend was.
wat de fabriek opgeeft is zoals laatst is getest zwaar overdreven en niet mogelijk in de praktijk. Fiat evia was het ergste in de test
ben content met me C3 en maak er geen sport van om zo zuinig mogelijk te rijden.
groetjes en allemaal veel rij plezier met je nieuwe auto
jan110
Jan, weet je waar ik die test kan vinden ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Hallo iedereen,
Hier spreekt een (nieuwe toekomstige) Citroen rijder.
Mijn vriendin en ik hebben 28 feb een C3 besteld met may way, pack city,
ESP, metallic lak en 17 inch velgen.
Levering eind mei volgens de dealer.
Groet Wouter!
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Wouter en gefeliciteerd met jullie aankoop!
Dank je,
Na 2 Alfa’s gereden te hebben in 7 jaar binnenkort weer terug bij Citroen.
Ik heb er zin in, Eerste nieuwe auto.
Dat is toch wel speciaal.
Ik heb gisteren voor het eerst in de e-hdi gereden en dat rijd goed.
boeman schreef:Wanneer wordt nu het start/stop systeem opgeladen, als je gas los laat met de motor nog in de versnelling of als je ontkoppelt en in de vrij uitrijdt? Ik moet zeggen dat ik er niets van merk dat de auto afgeremd wordt omdat het systeem wordt opgeladen.
Gas los in de versnelling. Je kunt hem trouwens horen dan! En het is bovendien zuiniger dan met de koppeling ingetrapt omdat bij stationair brandstof wordt verbruikt en bij afremmen op de motor wordt er geen brandstof ingespoten.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Gister mijn C3 E-HDI opgehaald bij de dealer.
Wat een heerlijke auto om te rijden.
Na twee jaar niet lekker gezeten te hebben in mijn peugeot 207 zit deze citroen heerlijk
Aflevering was netjes en verzorgd alleen zijn ze vergeten mijn armsteun te monteren.
Word volgende week opgelost.
Ga de aankomende weken wat kilometers maken.
Heb de standaard wieldoppen vervangen door de standaard dynamic wieldoppen.
Remco
hbeck schreef:Jan, weet je waar ik die test kan vinden ?
Hbeck,
verbruik cijfers zoek even op ,, ANWB werkelijk verbruik,,op google en je vind lijst van wel 20 zuinige diesels en het werkelijk verbruik. ANWB geef ook aan dat fabrieks opgave wel 40% af kan wijken van werkelijk verbruik.
nogmaals ik rij 1 op 20 met mijn C3 e-dhi en mijn inziens met normaal rijgedrag en ben daar niet ontevreden over.
groetjes,
jan110
feniksje schreef:Na 3800 km gereden te hebben, was deze week het verbruik 1:23.2.
hallo Feniksje
Is dit volgens de board computer of gemeten met aftanken mijn ervaring tot nu toe is dat de b.c. een procent of 10 afwijkt m.a.w. de b.c. geeft een gunstiger verbruik aan.
Gr Wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
@ feniksje Heb je het gevoel dat de auto zuiniger wordt naarmate er meer KM’s mee worden gereden ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
@wimcitroen: verbruik gemeten aan de pomp
@aheck: we hebben niet het idee dat de auto zuiniger gaat rijden.
We zitten inmiddels boven de 4000 km. Gemiddeld over de afgelopen
weken heeft de auto een verbruik (gemeten aan de pomp dus) van 1: 23
Wat ons de afgelopen week opviel, was dat het start- stopsysteem niet werkt
als de airco aanstaat.
Maar dat hadden we misschien kunnen weten? Ik weet het niet, maar inmiddels
zijn we daar achter gekomen.