Het zou leuk zijn, als het een Chapron is, of van één van de carrossiers uit Duitsland. Het zou mooi zijn, als de auto wordt behouden. Ik ben benieuwd wie de klus aangaat. Ik hoop, dat de nieuwe eigenaar de uitdaging aan kan. Dat zou goed nieuws zijn voor de auto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
@Mulder, dat is interessante info…. Dat wist ik niet. Tnx!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
Wil je ons niet vertellen hoe je deze auto gevonden hebt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
25trd, je moet even dat stukje lezen wat ik heb gepost op de vorige pagina. Daar staat heel wat info in over de Chapron CX’en. Ik heb zo’n gevoel dat dit niet een ‘standaard’ Prestige is. Maar goed, wie ben ik
Way out in the water, see it swimming.
Ik zou me ook even melden op forum andre citroen. Daar zitten alleen maar pruisen en die weten er vast meer van.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die logo van Chapron op de voorschermen zouden er in de jaren toch ook afgehaald kunnen zijn, zeker gezien de staat van de auto..

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
super leuke vondst !
en idd alle chaprons waren op bestelling, dus allemaal anders.
de basis had alleen met leer beklede dash delen. hoe is dat bij jouw ??
dan de separatie ruit enz.
ik heb wel ergens een overzichtje van chapron opties dacht ik.
jouw ruit lijkt chapron of chapron geinspireerd. wellicht vindt je een chapron handtekening als je de achterdeuren open hebt.
erg handig is een kenteken !! daar zou ik eerst moeite voor doen !! weet niet of dat lukt in Duitsland als die niet meer voorhanden is… ?? zonder kenteken geen auto.
suc6 !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gisteren heb ik de foto’s mogen bewonderen. Een hoop werk, maar wat een leuk ding ! Het interieur ziet er nog gaaf uit. En mochten er wat deeltjes mis zijn, dan is daar wel aan te komen. Er zit beige leer in. Ik hoop, dat het project lukt. De auto is gelukkig dicht bij een onderdelenbron en in goede handen. Dat scheelt ook weer.

- C15 GV (Grand Volume)
Zo! Nu even een kort relaas over hoe en van wie we aan deze bijzondere auto zijn gekomen…
In het kader van mijn ‘functie’ als aanspreekpunt voor het CX clubmagazijn, krijg ik geregeld onderdelen en/of auto’s aangeboden. Soms is dat interessant, soms is dat te duur (soms ook gratis!) en soms is het de moeite niet om op te halen (tè ver heen ).
Vorige week kreeg ik een telefoontje van iemand uit Noord-Holland die een kennis had die 3 CXen had staan die van de gemeente wegmoesten (ze stonden in het zicht oid, kan me persoonlijk niet voorstellen dat dat een probleem is, maar goed ). Ik d8; what the heck, ik kan altijd even gaan kijken.
Zo gezegd, zo gedaan, ik ben er afgelopen zaterdag langs gereden en zag als eerste een 2200 uit 1976 en een 20 break uit 1984 staan. Dit beloofde niet veel goeds, deze waren zo gaar als ze maar konden zijn, geen plaatwerkdeel meer recht, roest all over the place en gras ipv matten. Als laatste kreeg ik een prestige te zien met daarin… jaja, een separatieruit, lederen bank en stoelen en een praktisch volledig met leder bekleed interieur. Hmm, dacht ik, dit is toch wel iets bijzonders… Toegegeven, de auto oogde behoorlijk gaar, maar toch, ergens knaagde iets in me dat deze auto eigenlijk niet gesloopt mag worden.
Ik heb alles nog even besnuffeld en ben daarna langs het clubmagazijn gereden (het was geopend die zaterdag). Ik heb het verhaal met een aantal van mijn commissieleden besproken en eentje was/is al een tijd op zoek naar een mooie opknapper prestige en had hier wel oren naar.
We hebben hierna nog een keer contact gehad met de eigenaar van de auto’s en hebben toen afgesproken afgelopen woensdag langs te rijden met een ambulance om van de 2200 en de break af te halen wat er te halen viel (was niet veel ) en de prestige mee te nemen.
Zo gezegd, zo gedaan, na een paar uur prutsen, hadden we de prestige op de aanhanger staan en de andere 2 CXen vakkundig gesloopt en zijn we huiswaarts gekeerd. Mijn commissielid heeft zijn vrouw even moeten ‘masseren’, maar heeft vervolgens besloten de auto te gaan restaureren, maar eerst zien dat we er een kenteken op kunnen krijgen en dan zien we verder.
Dat is in het kort even het relaas van deze auto.
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik zal even zien te vinden, hoe het zit met de afgifte van kentekens langs de officiële weg. Dit bijzonder exemplaar verdient het te blijven leven. Je kunt er volgens mij geen reet mee, met zo’n separatieruit, maar het is wel echt een leuk ding.

- C15 GV (Grand Volume)
het is idd nog even door mijn hoofd gegaan om de separatieruit te claimen voor mijn Limo, maar als je ziet wat je aan beenruimte overhoudt…. nah, laat maar!

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
God, er knaagt één van de zeven zonden behoorlijk aan mij…
*jaloers*
Way out in the water, see it swimming.
Mooi verhaal dit!
Uit Duitsland he? Hadden die ‘Honnecker CX-en’ niet ook separatie ruiten? Geen idee of die ook door Chapron gemaakt zijn trouwens. V. Bemmelen heeft er zo een, misschien kan je wat matchen op het gebied van uiterlijk
Succes

Totaal aantal Berichten: 17407
- CX 2400 Super
De Honecker CX‘en zijn verlengd door Nilsson in Zweden en hebben geen separatieruiten, maar strapontins voor tolken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de foto’s doen het helaas niet meer, of ligt dat aan mij ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !