Gaaf, dat ding van Honecker ! Zou eigenlijk wel in het Consevatoire passen. Leuk, naast de presidentiële SM en DS.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Mijn domein ligt er even uit, de foto’s doen het idd even niet meer….. Ik zal ze even ergens anders posten.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C15 GV (Grand Volume)
Nogmaals de fotos daar de 1e link niet meer werkt (domein ligt eruit). Tevens ietsje kleiner formaat
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb het relaas ook op het Duitse (Andre Citroen) forum gepost in de hoop daar iets meer info over de auto vandaan te trekken, maar word vooralsnog door de Duitsers voor gek verklaard dat we deze auto op willen gaan knappen…. Rare jongens die Duitsers

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En al wat verder met zoektocht naar de historie.
Of toch maar niet opknappen?
Groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- C15 GV (Grand Volume)
Nopez, eigenlijk nog geen steek verder… Uit Duitsland komt er niets en vanuit NL heb ik alleen geleerd dat de auto al minimaal sinds 1998 in NL is (gekomen van een niet meer bestaande importeur) en minimaal ook al sinds die tijd stilstaat.
Een collega van mij is bezig een Duitse Opel zonder papieren te importeren, ik hoop van hem wat meer nuttige/praktische info te krijgen zodra hij het voor elkaar heeft.
That’s it for now folks!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd schreef:een Opel zonder papieren
???
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- C15 GV (Grand Volume)
Don’t ask, ik heb de hoop al opgegeven, het schijnt dat er mensen zijn die dat leuk vinden . We ‘respecteren’ elkaars hobby, laten we ‘t daar op houden…

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ok.
je zou zeggen, dat op het chassisnummer de auto gegevens toch boven water moeten kunnen komen (doen ze ook bij importeren). en dan desnoods typegoedkeuring aanvragen / laten beoordelen via de RDW.
op de site vd RDW:
Kentekenbewijs kwijt of beschadigd
Bent u (een deel van) uw kentekenbewijs kwijt of is het beschadigd, dan moet u bij de RDW een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Alleen de persoon die het voertuig op naam heeft staan, of iemand namens hem, mag de aanvraag indienen.
De RDW stuurt het vervangende kentekenbewijs altijd naar de persoon die het voertuig op naam heeft staan. In bepaalde gevallen kan hiervan worden afgeweken, bijvoorbeeld als de eigenaar/houder van het voertuig is overleden. Heeft u hierover vragen, dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW.
weet jij op wiens naam die stond ooit ? of weet je dat ook niet ??
heb je RDW gebeld, en de situatie uitgelegd ?? reactie ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Het vervangen van het kentekenbewijs als aangegeven door de RDW op haar site, geldt volgens mij alleen voor Nederlandse auto’s. Als de auto al in het kentekenregister staat en de aanvrager dezelfde is als degene op wiens naam de auto staat, dan krijgt die een nieuw kentekenbewijs. Hier is er wat anders aan de hand. Er is sprake van een auto die in Duitsland was/is geregistreerd.

- C15 GV (Grand Volume)
Yep, deze auto is nooit geregistreerd geweest in NL.
Er is contact geweest met de Nederlandse afdeling van de Tüv, maar die kwamen met één of ander redelijk vaag verhaal wat aan het einde van het liedje 1200 euro zou gaan kosten en dan was het nog maar de vraag of het ging lukken, dus ik wil het eerst rechtstreeks in Duitsland proberen, maar wacht daar nog even op contactgegevens…

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bij de RDW kunnen ze op chassisnummer controleren waar de auto geregistreerd staat/stond, via de technische helpdesk. als dat bv. Duitsland was, komt dat dus naar voren. dan moet je in het land van herkomst een vervangend kenteken aanvragen bij de daarvoor geëigende instantie. dat is de procedure.
als ie per ongeluk ooit al was ingevoerd in NL, maar de papieren alsnog kwijt, hoef je niet met de procedure en auto naar Duitsland.
suc6 !
oooo…. deze stappen dus al genomen, zie bovenstaande post.
De separatiewand is m.i. van het Chapron-type als ik zo op foto 1 kijk. Ik zou er een leuke prestige bij zoeken….... (en dat deed ik dan voordat ik iets op het forum zou plaatsen over de vondst)
Haha. En dan dit onderschrift…..
Zou toch leuk zijn als het een Chapron is.
Als ik de post van Nils Oehler op het Forum Andre Citroen bekijk dan is het zeer waarschijnlijk dat het gewoon een Chapron is: http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?t=104500
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!