1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Hydrauliek—> HD regelaar blijft druk vragen..
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 01:23 PM

Vandaag is een klusdagje. ik heb zojuist andere voorpootjes onder de BX geknutseld, aangezien een van de 2 oude nogal muurvast zat (niet overdreven: als de BX van slaap -> rijstand gaat, heb je kortstondig voorvering. (Niet overdreven is dit rond de 30 seconde, daarna zat de pasagierskant muurvast).

Pootjes zitten er in ieder geval onder, alles is lekvrij (altijd mooi), en ontlucht. Nou heb ik nogsteeds een probleem: als de BX omhoog komt, blijft het systeem erg lang druk vragen. zelfs al de auto op rijhoogte is, blijft de HD regelaar sissen. Ik heb ditzelfde probleem als ik onderweg op het rempedaal trap, voor een stoplicht rem je af, en bij het aanraken van het rempedaal begint de hd regelaar direct te sissen.

is het een idee om de lekretour van de remservo los te maken, in een potje te hangen, en eens op de rem trappen, om te kijken wat de lekretour is? of zal dit altijd een grote retour genereren? Remmerij is geheel ontlucht, dit resulteerde kortstondig (lees: 1 dag) in een ander remgedrag.

owja:
- bolletjes zijn allemaal redelijk nieuw (accubol is ongeveer 2 a 3 jaar oud, veerbollen voor zijn ongeveer een jaartje oud, achterbollen gaan al zo’n 6 jaar mee)
- ik heb standaard 3 60L zakken potgrond achterin liggen. Gek genoeg rijdt de BX daar zuiniger door…

thanks in advance!

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 20 juli 2010 01:44 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je voorraad ( of zo als jij het noemt accu) bol zijn druk aan het verliezen is ....
Als de auto stationair draait om de hoeveel tijd hoor je de drukregelaar tikken?

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 juli 2010 01:45 PM
  [ # 2 ]

Je kan ook de veerpootretour even loshalen, kijken wat daar aan lekkage uitkomt.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 02:44 PM
  [ # 3 ]

@traindriver:
Met welke interval tikt ie als ie eenmaal uitgetikt is:
- met een lange interval. de laatste keer dat ik getimed heb, ben ik gestopt met tellen na een minuut. De eerste paar minuten blijft ie flink lang druk vragen, daarna is het rustig, maar als ie om de meer dan een minuut druk vraagt, en ik kom aan de rem, vraagt ie meteen weer druk. Mijns inziens is die accubol prima..

@vermond:
poten heb ik net vervangen, maar ik zal het inderdaad eventjes checken. stuurbekrachtiging kan het niet zijn, aangezien die zijn druk krijgt voor de HD regelaar, toch? (als ik het goed heb herinnerd zit de STB aan de debietregelaar, en de rest aan de HD regelaar..

TIA Smile

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 juli 2010 02:53 PM
  [ # 4 ]

Dat klopt, dat verdeelblok zorgt voor het verdelen van het debiet voor stuurbekrachtiging en drukregelaar.

Weet je waar de ‘nieuwe’ veerpoten vandaan komen? Want 2e-hands exemplaren kunnen natuurlijk ook goed lekken Smile.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 02:58 PM
  [ # 5 ]

@vermond:
ja, mee eens. 2e hands exemplaren kunnen ook goed gaar zijn. Ze komen uit een Chic die jaren geleden gesloopt is (bij mcdean). Mij is verteld dat die poten prima waren, maar wat is de definitie van prima. De vorige poten kwamen van een type2 diesel die royaal boven de 300.000 op de sloop is belandt, en die poten waren (licht uitgedrukt) zwaar bagger. De originele poten van de chic waren ook brak, die klemden van alle kanten.

Lekretouren bekijken zal ik doen. Eerst even alle geplande werkzaamheden doen, waaronder LHM verversen..

Ik heb heel even middagpauze, het is weer eens 34 graden hier in limburg..

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 07:24 PM
  [ # 6 ]

de lol begint er vanaf te gaan…

vanmorgen de poten vervangen, de rest van de dag bezig geweest met diverse andere klusjes. net eventjes een stukje gereden, en wat blijkt: de poot aan de passagierskant zit vast zodra de auto neer wordt gezet… Ik snap het echt niet meer.. of is dit gewoon een normaal aspect bij BXen? dat de vering pas werkt zodra je als een bezetene erop gaat lopen hengsten..

Sad Sad Sad

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 juli 2010 09:25 PM
  [ # 7 ]

hhhm das erg vervelend. maar goed misschien dat er gewoon wat vettigheid tussen zit en dat het met een goed stuk autorijden weer los komt. Giet ook een beetje LHM in de gaatjes onder de veerbollen, dat helpt wel.
Op zich moeten ze lang mee kunnen, mijn poten zitten er ook al 4 ton op en krijgen het toch best voor hun kiezen, ze doen het nog steeds!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 09:39 PM
  [ # 8 ]

Het veert wel, maar de neus van de auto gaat niet omlaag, en blijft dus in de welbekende lanceerstand staan..

ik zal er binnenkort eventjes wat smeersel in spuiten, hopelijk heeft het effect.

Maareh, vertel eens over je bruiloft joh, is het hele forum uitgenodigd? haha..

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 20 juli 2010 11:14 PM
  [ # 9 ]

Toen ik er wat LHM in had gegoten in die gaatjes onder de veerbollen lag ze de volgende dag keurig op dr reet en niet in de lanceerstand Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 juli 2010 11:40 PM
  [ # 10 ]

Haha, en zo hoort het ook! Bij mijn oude poten werkte dat al niet meer, daar kon je LHM ingooien zoveel je wilde, geen beweging in te krijgen.. Ik doe dat morgen eventjes.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 12:16 AM
  [ # 11 ]

Komt wel goed dus Wink

Over de bruiloft, jah das alweer een tijdje achter de rug he. Ik heb twee fotootjes in mijn HY topic gezet, de HY was ook mijn trouwauto. En wat mij betreft had het hele forum mogen komen echter het gemeentehuis, mijn vrouw en de portemonnee vonden van niet Razz we zijn ook in de week van Citromobile getrouwd en mijn vrouw was het ook niet eens met dat als bestemming van de huwelijksreis dus we konden het daar niet alsnog even overdoen Wink

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 21 juli 2010 12:22 AM
  [ # 12 ]

Jaaa, de HY als trouwauto had ik eigenlijk al verwacht, dat is gewoon een unieke auto, en al helemaal voor zo’n bestemming. Ik zag laatst iemand die een open movano als trouwauto had, ‘kansloos’ zou een collega van mij dan zeggen.

Maar, ze heeft geen LHM in haar aderen stromen, gezien de opmerking over dat ze het huwelijk niet over wilde doen op de citromobile?

greetz!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 12:33 AM
  [ # 13 ]

Och ze kan het wel waarderen hoor Very Happy maar ze had even andere plannen dan Citromobile (en ik ook als ik eerlijk ben Wink)
Maar we gaan nu wel ernstig off-topic, we moeten binnenkort maar eens een pislje doen ofzo, lullen we dan wel bij! Kom je nog eens in de buurt van R’mond?

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juli 2010 11:17 AM
  [ # 14 ]

Ik heb ook ooit LHM gegooid in de gaten onder de veerbollen, m’n vering werd gelijk een stuk slechter! Ricolt kwam toen met teflonspray op de proppen en dat werkte perfect!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 21 juli 2010 11:36 AM
  [ # 15 ]

@Alcyone:
Die truuk met de teflonspray heb ik bij mijn oude veerpoten geprobeerd, maar die poten waren zo enorm bagger, dat dat absoluut geen uitwerking had. in rijstand/laag/hoog, teflonspray erin spuiten, flink gymmen, en absoluut geen resultaat.. Met de huidige poten heb ik dat nog niet geprobeerd, eerst eens kijken of ze vanzelf soepeler worden, ze liggen al een jaartje of 3 stof te happen in de garage, dus ik geef ze eens een weekje kans om te verbeteren, daarna teflonspray!

Raar genoeg lijkt het wel alsof de BX soepeler stuurt met nieuwe LHM.

Thanks voor de tip Alcyone!

@Tonie (offtopic):
Jaaa, doen we! Ik wilde sowieso binnenkort eens met mijn vriendinnetje naar de plaats waar ik op ben gegroeid, en laat dat nou precies naast Roermond liggen, haha!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook