Storingsmelding ESP en ABS
GdV42
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 20 juli 2010 03:06 PM

Hoi Forumleden,

Ik heb de laatste week voortdurend last van een storingsmelding met mijn C4 picasso van 1 1/2 jaar oud. Als ik rem dan krijg ik een storingsmelding (piepgeluid en melding op scherm). De melding is dat ik een ESP en ABS storing heb en tevens een handrem storing. Tevens kan ik dan geen gebruik meer maken van de cruise control!. Als ik na een tijdje de auto uitschakel en ne een tijd weer start is de melding weer weg en lijkt er niets aan de hand. Maar na een paar keer remmen krijg ik de melding weer. Op het scherm branden dan lampjes voor de ESP en ABS en het lampje voor “service”.

verder rijd de C4 gewoon goed en remt hij ook prima!

Is dit een bekend verschijnsel? en wat kan eraan gedaan worden….

Ik hoor graag van jullie. Overigens zit ik in spanje en ik kan er pas naar laten kijken als ik terug ben in Nederland.

Groeten GdV

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 20 juli 2010 08:39 PM
  [ # 1 ]

remlichtschakelaar?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 20 juli 2010 08:44 PM
  [ # 2 ]

check dit;
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=695934

Daar heeft iemand een oplossing voor een peugot o got o got

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juli 2010 11:37 AM
  [ # 3 ]
Grijzemuis schreef:

remlichtschakelaar?

Hoi Grijzemuis,

Bedankt voor je reactie, Wel wat summier…..Kun je jouw antwoord wat verhelderen.

Groeten GdV

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 juli 2010 02:34 PM
  [ # 4 ]

Hier op het forum staat er zelfs verdekt iets over te lezen
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/184825/P30/

Schijnt dus ook dat er een kapje over de remlichtschakelaar (sensor) geplaatst moet/kan worden omdat je die perongeluk kapot schoppen kan met je voet.

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2010 12:49 PM
  [ # 5 ]

Beste Grijze Muis,

Hierbij even een update over het Handrem/ESP/ABS melding probleem.

Jouw bondige antwoord dat het mogelijk de remlichtschakelaar betreft blijkt helemaal te kloppen! Ik heb de C4 een week na thuiskomst in NL aangboden voor reparatie bij de citroën hier in zoetermeer. Ik heb ze uitgelgd wat het probleem was maar verder geen melding gemaakt van eventueele oplossingen zoals die hier op het forum gemeld wrden. Ze moeten het zelf maar uitzoeken tenslotte. Het kan wel iets heel anders zijn en dan zet je ze maar op het verkeerde been.

Afijn toen ik de auto smiddags weer op kon halen werd gemeld dat het pribleem verholpen was. Ze hadden een foutmelding in het systeem gevonden en naar aanleiding daarvan de “remlichtschakelaar vervangen”! Ze gaven aan dat dit inderdaad de gemelde storing geeft en dat ze niet verwachten dat dit weer op zal treden.

Tevens heb ik aangegeven dat de roosters van de ventilatoren (de zwarte spleten) afbladderen. Ze zijn van zwart kunstof die ook zwart gespoten zijn. Die verf laat los en dat ziet er armoedig uit. Ze gaven aan dat dit onder garantie valt en dat dit niet mag voorkomen bij een auto van 1 1/2 jaar jong. Ze hebben niewe roosters besteld en inmiddels zijn die binnen. Van de week hebben we een afspaak om de roosters te laten vervangen.

Hierbij wil ik niet onvermeld laten dat de citroën dealer mij bij de afspraak om de remlichtschkelaar te vervangen mij met de auto naar huis heeft gebracht en later op de dag mij ook weer heeft opgehaald. Ik heb namelijk maar één auto en dan is dat toch lastig. Ik vind dat echt qua service heel netjes!

Al met al ben ik heel tevreden met de service die citroën Zoetermeer heeft laten zien!

Groeten en bedankt voor de reactie! ik heb ook veel meer vertrouwen in de reparatie die Citoën heeft uitgevoerd in de wetenschap dat dit ook al door jouw als mogelijk probleem werd opgegeven.

Groeten en Bedankt!
GdV

PS de C4 picasso is een heerlijke reiswagen. Erg comfortabel en licht prima op de weg.

Profiel  

Quiryn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 23 april 2011 11:49 PM
  [ # 6 ]

Ik heb dit ook gehad. Kreeg de melding storing handrem, abs, esp, asr, meedraaiende koplampen. Bleek bij mij gelukig ook om de remlichtschakelaar te gaan. Ik vroeg om een beschermkapje om de nieuwe schakelaar maar dat was niet bekend. Wel kreeg ik te horen dat er een modificatie aan de draadboom is gedaan.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook