xm td12sx
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 21 juli 2010 04:37 AM

ik heb mijn benzine xm ingeruild voor een xm td12sx uit 95 met 303000 nap op de teller.heb echter geen ervaring met diesels.wat zijn de min en pluspunten van deze auto,en waar moet ik specifiek rekening meehouden.greetz thunderstruck.ps het is een handgeschakelde

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juli 2010 09:28 AM
  [ # 1 ]

Een ‘95-er, dat kan er één met een mechanische pomp zijn, of één met een elektronische (Lucas EPIC) In het laatste geval gaat vroeg of laat je dieselpomp lekken. Een totale pomprevisie kost je dan 500+ euro, het lijkt erop dat alleen het vervangen van de pakkingen de lekkage al zou moeten kunnen verhelpen. Voor meer info hierover zie dit draadje.
In ieder geval bij de mechanische, maar volgens mij ook bij de elektronische diesels, gaat er valse lucht aangezogen worden via de dieselvoorverwarming, met als gevolg moeilijker starten. Goede kans dat die voorverwarming bij jou al is omzeild.

Verder heerlijk tuffen, hoop koppel en voldoende vermogen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

thunderstruck
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 juli 2010 04:12 PM
  [ # 2 ]

bedank voor de info brian.vermogen en koppel genoeg bij deze auto.vind hem fijner rijden dan de benzineuitvoering.eerdaags nog even het veersysteem na laten kijken en eventueel bijvullen dan zweeft hij weer als vanouds

Profiel  

thunderstruck
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 juli 2010 04:13 PM
  [ # 3 ]
thunderstruck schreef:

bedank voor de info brian.vermogen en koppel genoeg bij deze auto.vind hem fijner rijden dan de benzineuitvoering.eerdaags nog even het veersysteem na laten kijken en eventueel bijvullen dan zweeft hij weer als vanouds

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook