Hallo,na een groot onderhoud waaronder de distributieriem en alternatorriem,filters en al wat moest rij ik ongeveer 1000 km zonder probleem.
En nu in stationair daverd de motor alsof je uw hand tegen de luchtinlaat zou leggen alsof hij lucht of iets te kort geeft.
Het blok schud weg en weer een beetje.
Hij draait onregematig in stoten,als ik gas geef is het weg en gaat hij goed.
Hij trekt goed bij het rijden,starten koud en warm gaat ook goed.
Dat stationair daveren,zoiets als parkingson komt maar na ongeveer 5 km rijden als hij warm geeft.
Ik zie geen lekken of luchtbellen,water en olie zijn goed.
De achterste pot is ondertussen los en soms als ik de dame aanzet s’morgens gaat het rempedaal maar werken na een 10 tot 15 sec.
Ik vond dat hij met de oude ditributiriem ietsje krachtiger trok.
De spanrol is ook vervangen want die was er bij uitgevlogen,er was een bout afgekraakt.
Iemand een idee?
Wellicht de DB-riem een tandje versprongen…....koud wordt het gecompenseerd door het verhoogd toerental. Lucht in het brandstofcircuit: knijp eens rustig in de brandstofbalg bij warme motor: loopt hij nu beter ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik heb er in geneknepen en het helpt niet.Een tandje versprongen?Amai als dat waar is….
windstein schreef:Ik vond dat hij met de oude ditributiriem ietsje krachtiger trok.
Ik denk dat de riem een tandje verkeerd gemonteerd is, gewoon niet gecontroleerd na montage.
Laat er snel wat aan doen, het kan je gebroken tuimelaars en/of nokkenas opleveren.
De eerste 1000 km was goed en nu is dat raar.
Als ik hem start draait hij normaal maar eens ik een eerste keer aan het gas kom doet hij zo raar dan.
De riem goed leggen is heel herbeginnen dacht ik?Alles los enzo…Pff..
Ik zou het zelf doen maar het is gokken welke kant hij moet.
Garantie zou ik zeggen maar de citroen is in verlof hier nu en hij zal wel iets vinden om aan te rekenen.
Daarom schreef ik ook: versprongen !!ofterwel geen montage fout. Je had het immers pas na 1000km.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
probeer anders de blokeerpunten aan de nokkenas,pomp en krukas uit.
als je die niet mooie kunt blokeren dan zit de db mis.is toch niet zo heel veel werk allee met de 2.1 td toch niet.
oke,bedankt,ik ga eens zien als ik dat deksel vlug afkrijg zonder de motorsteun te verwijderen.