Hey allemaal,
Een jaar geleden ging mijn contactslot kapot met gevolg dat mijn blower en stuurbekrachtiging het niet meer deden. Als tussen oplossing (contactslot was niet op voorraad en 600 euro) is er toen doorverbinding gemaakt en onder het stuurhuis een schakelaar gemonteerd waarmee je zelf kan regelen of je de stuurbekrachting en blower aan zet of niet.
Dit is een prima oplossing geweest totdat mijn stuurbekrachtiging uitviel. Er kwam een raar soort geluid onder de motorkap vandaan, stuurbekrachtiging viel uit en na een paar keer dat geluid te hebben gehoord viel de stuurbekrachtiging definitief uit inclusief blower en achterruitverwarming.
Conclusie bij de garage was dat de pomp kapot was en ik ben op zoek gegaan naar een 2ehands. Gevonden en geleverd, en ik zou em vandaag erin zetten. Toch was ik nieuwsgierig of het toch niet het relais was en ik heb eerst het relais van mijn 2ehands aanschaf erop gezet. Tot mijn stomme verbazing deed de blower het gelijk maar m’n stuurbekrachtiging niet!
Toen heb ik mijn eigen relais er weer op gezet en ook toen deed de blower en achterruitverwarming het wel maar de stuurbekrachtiging ook niet….
Is de conclusie nu dat de pomp zelf kapot is en het relais niet? Want ik heb gebeld metde garage en zij snapten er ook geen klap van..
Excuses voor het lange verhaal maar naar mijn mening waren het essentiele factoren ivm de stuurpomp
eerst en vooral 600 euro voor een contactslot dit is pure oplichting 150 euro plaatsing inbegrepen is een meer normale prijs (bij vw)
steekt de nieuwe stuurbekrachtiger er op? zo ja controleer de zekeringen eens. de oude kan er 1 dood gemaakt hebben.
zit het olieniveau op max?