2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Zwarte kleine sierstrips opnieuw zwart maken
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 25 juli 2010 11:37 PM
  [ # 16 ]
waterman schreef:

Ik doe dat al jaren met een plamuurmes, wat ik met ducktape intape.

Tnx voor de tip! We hebben op het moment in het clubmagazijn nog een (inmiddels vrij kale) série 2 staan met deze strips erop, kan ik mooi eens proberen deze te verwijderen zonder ze te beschadigen!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 25 juli 2010 11:47 PM
  [ # 17 ]

even een vraagje, hebben jullie het hier ver die onderste rij strips, die onder de raamlijsten op de carosserie rusten?

ik heb namelijk altijd begrepen dat die op een GTi (zoals bijvoorbeeld mijn 1980’er ook echt gwoon zwart horen te zijn….

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 25 juli 2010 11:50 PM
  [ # 18 ]

Hmm, jullie brengen me in verwarring: bij onze turbo 1 is de linkerkant van de strips mat zwart en de rechter kant chroomkleurig. Iets moet er gebeuren. We weten nu hoe we die dingen zwart kunnen krijgen maar nog niet hoe we van het zwarte af kunnen komen. Dit is off topic natuurlijk maar ik opt voor het minste werk denk ik. Eerst de resultaten van Arjen maar eens afwachten. Overigens die hittebestendige zwarte verf gebruik ik al jaren voor van alles en nog wat, ideaal spul ook voor andere klussen (bumpersteunen etc.etc.)

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 26 juli 2010 08:32 AM
  [ # 19 ]

@puffel als je de chroomkleurige variant ipv de zwarte wil hebben voor de linkerzijde,zoek deze(ze worden wel aangeboden) even en wissel ze uit.

Hooguit een klusje van een half uurtje

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 juli 2010 09:25 AM
  [ # 20 ]

De strips zijn zwart op serie 1 GTi’s (bij mijn 81er ook). Bij de serie 2 is dit veranderd: de Turbo kreeg nu de zwarte strips, en de GTi werd meer chique in plaats van sportief, en kreeg chromen strips en deuromlijstingen.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 26 juli 2010 11:54 AM
  [ # 21 ]

k, helder…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2010 07:45 PM
  [ # 22 ]

Net even naar de lokale bouwmarkt geweest.

Uiteraard hebben ze geen schuurpapier korel 800, dat houd op bij 400. Gelukkig heb ik wel 1000 liggen.

Alleen op de bus lak tegen hoge temps staat duidelijk vermeld geen grondlak gebruiken. Wat is jullie mening hierover?
Ik hoop dat het mat zwart is, er staat niet echt vermeld wat voor zwart het is. Des noods kan ik het denk ik met een busje mat zwart overspuiten lijkt me?

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 28 juli 2010 12:16 AM
  [ # 23 ]

Het is mat, je kan het gewoon direct over de oude lak heen spuiten na het schuren.

P.S v.w.b. de grondverf o.i.d deze kan geen hoge temperatuur aan vandaar de toevoeging geen grondlak gebruiken.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Profiel  

Gepost: 28 juli 2010 10:48 PM
  [ # 25 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik hoop dat het mat zwart is, er staat niet echt vermeld wat voor zwart het is. Des noods kan ik het denk ik met een busje mat zwart overspuiten lijkt me?

Arjan,  beetje te laat vermoed ik, maar als je zijdemat zwart gebruikt, wordt het nóg veel mooier/chiquer.
Maak een aantal zeer dunne laagjes, hoewel de verleiding groot is ze meteen helemaal mooi zwart te maken.  Wink

Resultaat:

Ontvetten gaat heel goed met wasbenzine of nog beter met remmenreiniger (ook in een spuitbus te koop).

Edit: hmmm, je gaat maar één lijstje doen vermoed ik. In dat geval is het de vraag of zijdemat hetzelfde resultaat geeft als van de lijstjes met de oude lak er nog op.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 juli 2010 10:54 PM
  [ # 26 ]

Thanks voor je reactie Wink

Nee, ik ga alle lijsten doen, elke lijst heeft wel een beschadiging of een kaal plekje. Een aantal lijstjes zijn helemaal klaar.

Hoelang moet je wachten na elke laag?

Misschien een optie om eerst de lak gebruiken met de hoge hechtingsgraat en daarna zijdemat te gebruiken als het er niet netjes uit ziet.

Op de foto lijken ze idd erg op het origineel Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 29 juli 2010 12:19 AM
  [ # 28 ]

Laatst nog besproken met Jeroen, die de RVS platen onder mijn SM nog moet doen in deze kleur. Zijde mat en zijde glans, da’s hetzelfde.  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Gepost: 31 juli 2010 11:02 PM
  [ # 29 ]
Arjan Verkade schreef:

Hoelang moet je wachten na elke laag?

Ik zou minstens een half uur wachten tussen elke laag. Je hoeft niet na elke laag opnieuw te schuren, uiteraard. Wel na de primer eventjes licht opschuren.

En dan ca. 4 lagen lak in totaal. Leg de strips liefst op twee dunne schragen, zodat je er ook goed onder kunt komen. Het is erg lelijk als de kleine 2mm smalle randjes aan de onderzijde van de strip net niet zwart zijn, dat zie je geheid na montage!

Die strips die ik gedaan had, waren zelfs mooier dan origineel (al zeg ik het zelf, ahem nonsense ), juist door die subtiele glans. Heel chique!

En zijdeglans is idd hetzelfde als zijdemat.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 augustus 2010 12:44 PM
  [ # 30 ]

Thanks, ik heb nu in elk geval alles in huis Wink

Nu alleen nog tijd zien te vinden…

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren