Een weekje terug heeft m’n vader voor een belachelijk prijsje een ‘96er Saxo afgesleept.
‘t Is een 1100, 243k op de teller, loopt en rijdt goed.
Mankementen zijn de remmetjes (op) en de stuurbekrachtiging (pomp werkt niet).
Dat is van later zorg, waar we nu mee zitten is dat hij soms spontaan afslaat.
Hij rijdt als een zonnetje, niet inhouden, niks aan de hand. En ineens, zomaar, vrrwop. Uit.
Na het starten loopt ‘ie dan even en slaat weer uit. Daarna start hij helemaal niet meer.
Voordat we de hele auto ondersteboven halen: Is dit een bekend probleem en, zo ja, oplossing?
Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar wie weet…
We zijn weer wat verder.
Als je benzine in ‘t inlaatspruitstuk knikkert loopt ‘ie wèl direct.
En als ‘ie op is…
Naja dan sta je stil midden in de tuin.
Maargoed, pomp of filter.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zou beginnen met het filter.
Is er enige historie bekend?
Vorige eigenaar heeft hem gekregen van opa die na een paar dagen de auto in bezit te hebben om is gevallen.
Vorige eigenaar reed erg hard. Heeft de auto niet netjes verzorgd, maar wel beurtjes gegeven (hij is dus lelijk maar technisch niet slecht). Heeft voordat wij ‘m kochten een maandje stil gestaan. Vorige eigenaar heeft een nieuwe Saxo gekocht.
Zat amper olie en koelvloeistof in bij ophalen. Net op tijd dus. En respect voor dat sterke autootje!
Verder loopt en rijdt hij gewoon goed.
Naar mijn mening beter dan onze ‘99er saxo met 85000 op de teller (die nu van mijn tante is).
Hij koppelt fijner en voelt wat soepeler aan. Komt natuurlijk deels door slijtage.
Nou, nog wat ‘research’ gedaan.
Hij krijgt benzine, hij krijgt vonk.
Wij zoeken ‘t nu bij de stappenmotor. Logisch?
Waar zit die bij de ‘96er Saxo?
brandstoffilter al vervangen?
Nouja hij loopt verder goed en ‘t gebeurt te pas en te onpas.
Is ‘t dan wel logisch om ‘t filter te verdenken?
reden om er wel aan te denken
+km stand en bouwjaar
Prima. Eens naar kijken dus.
Even voor de goeie orde: Het is niet mijn auto, dus ik ben tussenpersoon.
Gaat soms wat traag daardoor.
Waar zit ‘t filter bij de Saxo?
En heeft er sowieso iemand een vraagbaakje?
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Aan de rechter zijkant,net voor de achterste wielkuip. Leuk zoeken bij een VTS, daar valt hij achter de sideskirt…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
ACHTER de sideskirt? Hij zit dus ònder de auto?
Creatief!
Enfin, we twijfelen nog steeds aangezien ‘ie net een half uur zonder enig probleem heeft staan draaien.
Maar ‘t filter bekijken kan geen kwaad. Eerst vinden
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Je kunt het filter wel bekijken, maar je ziet er niets aan. Het is een aluminium, gesloten behuizing. Voor de kosten zou ik het in ieder geval niet laten. Ook als de benzine al wat ouder was, kan het zijn dat deze verschraald is en de auto er niet meer goed op wil lopen, dan kan hij gaan stotteren of zelfs stoppen. Opnieuw starten en hij loopt weer, maar na enige tijd zal hij toch weer stoppen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
We zullen hem eerst moeten vinden.
Heb er net even onder gehangen maar kon zo snel niets zien dat erop leek.
Nou jongens, we kunnen absoluut dat filter niet vinden.
Heb net even met m’n GSM onder de auto gelegen (niet comfortabel).
Hier wat fotootjes van die hoek:
Wie wijst’m aan?
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik ben net even onder mijn eigen Saxo gekropen. Kon hem rechts ook niet vinden…. Zit dus links, ongeveer 20 cm voordat de wielkast begint. Bij mijn Saxo hangt hij op aan een witte kunststof beugel.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Hahaha, dat verklaart wat