beste mensen,
ten eerste wil ik even zeggen dat dit mijn eerste vraag is op dit forum en hoop samen het beste ervan te maken en elkaar te kunnen helpen!
ik ben in bezit van een saxo vts 16v van 1998
hij heeft nu 158.000 km op de teller staan, en de riem is bij de 120km v.v
als ik met de auto op de snelweg zit gaat meestal mijn motor/injectie storings lampje branden.
in de bebouwdekom komt dit ook wel eens voor maar minder vaak dan op de snelweg !
op de snelweg eigenlijk dagelijks!
als ik de snelweg wat pittiger oprij of rij constant 120-130 gaat de auto opeeens even stotteren en gaat dat lampje van motor/injectie branden..
als ik dan vervolgens wat meer gas wil geven om te proberen of het weg gaat, houd de auto gigantisch in en stotterd vrolijk verder..
als ik dan de afslag neem of stop op de vlugstrook ( met draaiende motor ) gaat mijn toerental varieerend van 500 tot 1000 toeren zonder dat ik iets doe !!
dit doet die overigens alleen als die in storing valt !!!
als de auto niet in storing zit ( b.v bij vertrek thuis ) dan loopt die als een zonnetje en loopt die ook stationair goed !!.. maar als die eenmaal in storing valt is het voorbij..
als ik vervolgens de motor weer uitmaak en daarna weer start is het vaak weer voor even voorbij
ik heb veel op internet proberen te lezen, en op dit forum.. maar een soortgelijk probleem heb ik niet kunnen vinden
weet iemand misschien waar dit aan kan liggen ? of iets kan proberen om dit te verhelpen
ik kan denk ik overigens zo ook niet erg lang mee blijven rijden, want het stotteren wat hij doet op de snelweg zijn vaak toch wel flinke klappen..
ik hoop op een goede ingeving van iemand
mvg jayson