Hoi Allemaal,
Ik heb gisteren mijn C2 opgehaald na dat hij apk gekeurd is en het een en het ander gemaakt is de rekening was € 1014,94
Toen ik weg reed ging na een minuut of 10 mijn motorblok lampje branden, ik terug naar de dealer nou blijkt mijn lambda sonde stuk die moet vervangen worden maar dat moet ook weer € 318,04 gaan kosten het gaat om de lambda sonde in de uitlaat volgens de dealer want een C2 blijkt er 2 te hebben…., ik heb het idee dat deze dealer me oplicht moet dit werkelijk zoveel geld kosten???
Ik heb een C2 1.6 VTR (Automaat)
Wie weet een antwoord!
Alvast dank
Dit is het nadeel van een APK,het is een momentopname.
Veel mensen denken dat als de APK goed is de auto perfect in orde is.
Het is wel heel zuur idd na die gepeperde rekening
Misschien even langs een andere (niet merkgebonden) bovag garage rijden voor een second opinion?
Of via internet 1 kopen en zelf vervangen?
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Uitlaatsysteem/Lambdasondes/CITROEN/C2 ^ 2003.09-???
Als ik kijk naar de afbeelding denk ik dat de prijs wel aardig klopt.
Ziet eruit alsof het wel wat werk is om de lamda sonde te plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik neem aan dat je een bonnetje hebt gekregen van de reparaties voor de APK? Wat staat daar allemaal op?
Die € 318 euro voor een lambdasonde vervangen lijkt me een beetje overdreven, tenzij het ding erg lastig te bereiken is en het vervangen daardoor héél lang duurt. Dat weten de C2 kenners beter dan ik.
Overigens wel érg toevallig dat die sonde het precies nu begeeft. Hebben ze de uitlaat vervangen en daarbij die sonde vernield wellicht? Of erger: vergeten aan te sluiten en proberen ze er nu een extra centje aan te verdienen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Bedsnkt voor je reactie op mijn berichtje over de lambda sonde!
Tijdens de apk keuring is er inderdaad geconstateerd dat er een haarscheurtje in mijn uitlaat zit dat hebben ze dicht gesmeerd.
Het rare is ook dat toen ik terug ging ze op de een of andere manier mijn motor blok lampje weer uit gekregen hebben met de melding als hij weer gaat branden weten we wat er mis is, ik heb toen rongeveer een uur gereden met mijn auto en toen begon hij weer te branden dealer gebeld en die zei toen we weten genoeg….
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
storing uitlezen en recetten…
na recet duurt het een uur voor hij gaat branden schrijf je…
dat kan idd de lambda sonde zijn
Hoelang zit hij er in ? ( km stand)
Verder is dat vrij makkelijk zelf te vervangen, al weet ik van de C2 niet veel…
Maar de lambda sonde zit met een stekker aan 3 of 4 draden en in de uitlaat geschroeft
Bij mijn xantia ( 1.8- 16V) was deze in 5 minuten vervangen, liggend op het motorblok, bij een kennis met een xantia 1.8 8V deed ik er 8x zo lang over en moest ik hem er onderuit halen…
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia