1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Condenswater van Airco op de vloer <OPGELOST>
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 01 augustus 2010 05:19 PM

Toch maar even een nieuw draadje hieraan wagen:

Ik schreef in mijn andere topic over mijn lekkage van mijn TCT uit 96:

“Nu nog even afwachten of de lekkage echt opgelost is, want dat vertrouw ik toch niet helemaal.
Ik had het slangetje van de airco van de rubberen dop afgehaald onder de radio, maar daar kwam niets uit. Ik zie ook niet waar en hoe ik evt een verstopping moet doorprikken, iemand nog een suggestie??”

Wel, bij deze, ik dacht dat het was opgelost, maar mooi niet, vandaag een stuk gereden met airco, en hup, daar golft weer steeds helder water onder het dashboardkastje, zo door mijn kachelventilator heen als ik de bocht neem of harder rem.

Ik zou graag willen weten hoe ik evt die doorgang onder mijn radio kan doorprikken, want het lijkt en L tuutje te zijn waar je niet echt gemakelijk iets in kan steken.

Gr Cybexxm

test

Profiel  
 
trouwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-01-2010

Gepost: 01 augustus 2010 05:28 PM
  [ # 1 ]

beetje perslucht?? niet teveel druk gebruiken…

m.v.g. Paul

Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 01 augustus 2010 06:02 PM
  [ # 2 ]

Tja, ik heb niet echt de beschikking over perslucht.
Misschien moet ik het slangetje even verlengen en in een bakje laten uitkomen die ik tijdelijk op de grond zet, dan kan ik in ieder geval even troubleshooten of dit werkelijk het probleem is.

test

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2010 07:31 PM
  [ # 3 ]

Trekveer?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 01 augustus 2010 07:45 PM
  [ # 4 ]

Trekveer is denk ik iets te grof, het messing uiteinde is natuurlijk niet flexibel…...en er moet volgens mij echt serieus een bocht worden genomen, ik wacht nog even. Er is vast iemand die dit wel eens aan de hand heeft gehad.

test

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2010 10:30 PM
  [ # 5 ]

Als je geen perslucht bij de hand hebt, is een spuitbusje “Dust-off” misschien een optie? Is voor 1001 andere dingen ook makkelijk, dus die bus krijg je vanzelf wel leeg.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 02 augustus 2010 07:12 PM
  [ # 6 ]

Methode van Citroën-das-pas-fën geprobeerd, ik zie onder de auto het vocht op de straat verzamelen uit de spuit, maar er kwam niet echt rotzooi mee, dus ik ben bang dat dit niet is wat ik zoek sick
Ik zou even niet weten waar dan het probleem zou kunnen zitten, het water is echt niet uit de kachel, is kraakhelder en het komt via de de ventilator uit de kachelruimte…....
Iemand?? long face

test

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2010 10:09 PM
  [ # 7 ]

ga es kijken onder je parafan? Hoe veel troep zit daar? Best mogelijk dat je daar inmiddels een mooi bos hebt zitten in de hoeken waardoor water daar nbiet meer goed wegloopt en op de eoa manier de cabine in komt…

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 02 augustus 2010 10:17 PM
  [ # 8 ]

Tja, dat is nu het vreemde, die parafan heb ik helemaal kraakhelder (was idd een zootje hoor) ook getest met een emmer water, alles loopt keurig door de spuigaten naar buiten….

Gr Cybexxm

test

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 augustus 2010 11:00 PM
  [ # 9 ]

Je blasst toch wel van onder naar boven met die dust-off he? Die troep moet je eruit laten komen waar het er in kwam. Het kan nl. best zo zijn dat er wel een beetje doorheen komt, maar niet genoeg om met warm weer alle condenswater af te voeren.
Ik zou toch aan perslucht proberen te komen, dat heeft net wat meer power dan zo’n spuitbusje.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 02 augustus 2010 11:05 PM
  [ # 10 ]

Ja, dank je voor je tip. Ik had zonet toevallig een topic gevonden van iemand die precies het zelfde probleem had met een type 1. Die heb ik net een mailtje gestuurd met die vraag, maar bedankt ik ga morgen verder, in dat slangetje kan ik natuurlijk wel een ijzerdraadje steken!

test

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2010 11:25 PM
  [ # 11 ]

ik weet niet of een ijzerdraadje heel erg verstandig is hoor. Wie weet prik je daar mee juist een gaatje erin.

Is er niet een mogelijkheid dat je er een kleiner slangetje indrukt, daar een klein spuitje met water instpt en dan die spuit leeg drukt? Het zal je verbazen hoeveel kracht water onder druk heeft, veel meer dan perslucht en je maakt er ook niets mee kapot Voor een spuitje loop je ff naar de apotheek en klaar.

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 02 augustus 2010 11:28 PM
  [ # 12 ]

Ja, dat is een goed idee, ik ga morgen direct wat slang kopen om de mond te verkleinen, en dat een spuit erop of…..ff de fietspomp!! ben benieuwd of ik ook….plop….ga horen!

test

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2010 11:30 PM
  [ # 13 ]

probeer die spuit maar. gewoon zo’n kleine spuitje, heet water erin en met kracht dicht drukken dat ding.  wat je eventueel kunt doen is een klein bakje onder de auto waar het eruit moet komen om te zien of er troep uit komt.

waarom water… veeeel meer kracht onder druk en water wil veel ruimte hebben. perslucht komt er uiteindelijk ook wel doorheen als er een stukje verstopt zit. Water probeer alles voor zich uit te spoelen.

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 02 augustus 2010 11:44 PM
  [ # 14 ]

Ok, maar dat bakje heeft geen zin natuurlijk, want ik haal het slangetje van de tuut af, en spuit naar boven, en hoop dan dat er iets doorgeblazen wordt. Onder de auto zal dan niets uitkomen…..toch?

test

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2010 11:45 PM
  [ # 15 ]

nope, mijn fout, je hebt gelijk.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook