grijzemuis, bedankt voor de uitleg,
of het nu de stappenmotor is, of gasklephuis, of vervuilde injectoren,
kan het ook zijn de temp.sensor die regelt hoe rijk het mengsel is dat ingespoten wordt bij starten,
zou dat kunnen?????????
bedankt voor de moeite
gr Martin
Alle sensoren die er in en om het blok zitten zijn belangrijk.
Sommigen zijn echter beter toe te schrijven aan een bepaald euvel.
Een bloktemperatuursensor zou ermee te maken kunnen hebben, zo op de gok hoor. Maar na een kwartier is je blok niet echt koud (na een 10km rijden is hij pas lekker warm).
Meet de temperatuursensor dan verkeerd, kan er misschien bij een koudere start te weinig, of bij een warme start misschien wel teveel ingespoten worden.
Dit is maar schoolboekenpraat, er zijn veel meer dingen van elkaar afhankelijk.
Een kapotte sensor zou toch een storingsmelding moeten zijn.
Ook bij een kapotte nokkensas/krukas sensor.
Maar misschien voordat hij werkelijk kapotgaat heb je nog geen melding?
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Hallo grijzemuis,
de boordcomputer geeft geen enkele melding aan,
Ben net bij citroengarage geweest,maar kwam eigenlijk niet verder dan de receptie,daar zij iemand,dat
hij vermoede dat het handelt om injectoren die niet goed functioneerde,maar hij kon me niet vertellen
of een 1.6 picasso meerder injectoren had of maar een centrale?
Weet u dat toevallig
vriendelijk dank
Martin