15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 december 2012 08:23 PM
  [ # 211 ]

Vandaag maar even bij de vrienden in Raamsdonkveer geweest. Zonder brug is het armoe lijden als je iets onder de auto wilt. De lekkage bleek toch de retour van de diesel te zijn. Met een nieuw stuk slang tussen het 4-wegstuk en de retourleiding is ze nu lekvrij. Met dank een Léo en een paar Belgen die bezig waren om een série 2 van haar voorscherm te ontdoen. Waarom die Belgen? Omdat de leiding en de slang zo l*llig verstopt zijn, dat je van boven tegelijkertijd met beneden moet hannessen om ‘t erop te krijgen. En de heren hebben daar uitstekend mee geholpen.

Aldus stond ze even op de brug te draaien om te zien of de lekkage verholpen was, toen Sjors opmerkte dat er nu motorolie lekte… Bleek dat er een bout uit de oliepomp gelopen was (niet eerder last van gehad, wat de oorzaak is…??). Andere ingedraaid en het leed weer geleden.

Zoals ik vermoedde was het probleem van de blower relatief simpel op te lossen. Met een nieuwe zekering en behandelde contacten deed ze ‘t weer prima.

Tevens 4 pleedeksels gescoord (Pallas doppen) om de kale velgen te bedekken. Ziet er toch aardiger uit.

Weer fijn wat kilometertjes gedraaid!

Merci Léo et George, pour l’aide et le plaisir!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 20 januari 2013 03:58 PM
  [ # 212 ]

Grrrr Madame heeft het duidelijk niet naar haar zin. Vandaag in de startblokken om naar de Veerbollenparty te gaan had ze er weeer geen zin in. Ze wil pas na de derde startpoging blijven lopen (op maar liefst een cylinder of 2) en rookt of ze erger verslaafd is dan Marlboro man. Dat deed ze gister ook al. Ik schaam me dood. jointEnfin, op weg gaat het dan uiteindelijk wel weer beter, maar ik merkte dat ik met plankgas niet boven de 120 kwam. Is niet normaal.

Ik was inmiddels vanuit Den Haag bij Zoetermeer aangeland en fluks afgeslagen richting de schuur in Berkel om te zien of er iets mis was. Niet veel bijzonders kunnen ontdekken, maar wel even volgens de regels de kabel van de koude start toerentalverhoger afgesteld, evenals de point de calage en het stationair toerental (veel te hoog) RTFM . Weer terug op de snelweg had ik nog niet het idee dat ze veel puf had, dus uiteindelijk maar omgedraaid.

En dat terwijl ze van de week nog onder handen genomen is door een bekende Citroënspecialist hier ter stede, die er 4 nieuwe gloeibogies ingezet heeft, de kleppen heeft gesteld, gecontroleerd heeft of er lucht in de pomp kwam (nee, dus) en de brandstofpomp versteld heeft.

Wie oh wie kan mij helpen? Moet ik naar een dieselspecialist gaan? Andere Citro-expert (PM mag!)? Want ik wil er eigenlijk mee op vakantie naar de Dordogne in februari, maar m’n vriendje vindt ‘t nu al nix… help

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 januari 2013 04:21 PM
  [ # 213 ]

door een bekende Citroënspecialist hier ter stede, die er 4 nieuwe gloeibogies ingezet heeft, de kleppen heeft gesteld, gecontroleerd heeft of er lucht in de pomp kwam (nee, dus) en de brandstofpomp versteld heeft

Even terug naar die garage dus.
Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 20 januari 2013 05:10 PM
  [ # 214 ]

Wat Frank zegt

Groetjes Harry

Profiel  
 
Gepost: 21 januari 2013 12:54 AM
  [ # 215 ]

Grote verdachte is altijd het membraan van je acceleratiepomp. Dan zuigt hij daar lucht aan én je turboboost werkt niet meer. Of is die al eens vervangen?

Maar inderdaad: eventjes terug is wel het beste, voordat je zelf nu van alles gaat verstellen. Want hij krijgt beslist geen genoeg brandstof (en/of ergens teveel lucht), zoveel is wel duidelijk.  Dus eerst checken waaraan het laatst gewerkt is (afstelling van de pomp dus!)


De opvoerpomp heeft trouwens ook een membraan en dat kan ook spontaan lek gaan—> geeft ook veel rook dan en dan start hij heel lastig en bokkerig.


Edit: echt jammer dat je niet naar Arnhem kon komen daardoor, het was supergezellig! (sorry, dat moet ik dus eigenlijk niet zeggen, maar ja het was nu eenmaal zo….)  surrender

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 27 januari 2013 02:42 AM
  [ # 216 ]

Terug geweest naar de specialist. Na twee dagen het oordeel: pomp teruggezet en kan er verder ook niks aan doen. Dan moet ik de pomp reviseren en daar heb ik de onderdelen en de know-how niet voor… Vandaag een eindje gereden. Ze startte vlot, wel de nodige rook maar minder dan eerst. Op de snelweg helaas niet de prestaties kunnen beoordelen. Het was te druk op de A13. Ik ben er dus niet veel mee opgeschoten. Toch maar langs een dieselboer? Of kan ik zelf nog iets… Tips zijn welkom!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 januari 2013 11:10 AM
  [ # 217 ]

neem toch wel aan dat die specialist kan aangeven of het aan de pomp ligt ?

en anders naar iemand die er verstand van heeft gaan, volgens mij had la leo het over een membraam wat valse lucht aanzuigt ik neem dat dat ook gecontoleerd is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2013 11:30 AM
  [ # 218 ]

Roken heeft meestal meer met gare injectoren te maken dan met een versleten pomp….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 januari 2013 11:39 AM
  [ # 219 ]

Eerste verdachte is bij mij altijd lucht.
Om dat uit te sluiten leg ik een “infuus” aan.
Ik heb een stuk rvs pijp met een bodem en een slangaansluiting, maar met een colafles en een beetje creatief knutselen kom je vast ook een eind.

Wel even zon doorzichtig filtertje tussen infuus en pomp.
Nachtje slapen en de volgende dag starten.
Is het dab wel goed heb je een lek.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 januari 2013 07:14 PM
  [ # 220 ]
Franq schreef:

Terug geweest naar de specialist. . Toch maar langs een dieselboer? Of kan ik zelf nog iets… Tips zijn welkom!

Ik heb mij laatst laten vertellen dat een van de beste diesel specialisten in/op Urk zit, schijnt met oude diesels echt alles voor elkaar te krijgen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 januari 2013 11:22 PM
  [ # 221 ]

Stokking in gouda is ook heel goed.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 28 januari 2013 12:13 AM
  [ # 222 ]
erikkuiper schreef:

Eerste verdachte is bij mij altijd lucht.

Zoiets heeft de garage ook gedaan en geen lekkage kunnen constateren.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 28 januari 2013 08:58 AM
  [ # 223 ]
waterman schreef:

Roken heeft meestal meer met gare injectoren te maken dan met een versleten pomp….

Het kan natuurlijk altijd, maar de injectoren zitten er nieuw in. Die verdenk ik niet meteen.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2013 05:03 PM
  [ # 224 ]

En je acceleratiemembraan? Ook nieuw en lek/luchtdicht?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 28 januari 2013 10:27 PM
  [ # 225 ]

Geen idee, Léo… Niet vervangen in ieder geval. Maar klopt het dan wel dat als de motor warm is hij wel netjes stationair draait en niet rookt?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook