16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 januari 2013 11:34 PM
  [ # 226 ]

In elk geval wel veel minder.
Maar dan pas na echt een tijdje rijden.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 29 januari 2013 01:28 AM
  [ # 227 ]

Ik kan me niet voorstellen dat het in de injectoren zit of iets dergelijks, die zijn allemaal gereviseerd. Overigens lekt de pomp ook een beetje op het welbekende asje. Sowieso moet er dus een dus een ander deksel op.
Ik neem aan dat de koudstartinrichting gewoon niet helemaal correct werkt, of dat de pomp een keer een goede beurt nodig heeft.

Even naar een goede dieselsspecialist dus zoals ik Franq al had aangegeven.

Ik kan je van harte Büchli in Harderwijk aanbevelen Franq. Wellicht zit er een andere dichterbij, maar daar ken ik de kwaliteit dan weer niet van…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 januari 2013 08:57 AM
  [ # 228 ]

Dan zou ik maar eens beginnen met een nieuw deksel, kan daar ook goed in zitten hoor

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 januari 2013 02:46 PM
  [ # 229 ]

En een redelijke dieselspecialist kan die deksel oko gewoon leveren. Mocht je het zelf niet aandurven kunnen ze deze meteen voor je monteren.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 31 januari 2013 05:23 PM
  [ # 230 ]

Voor een eerste diagnose de wagen naar een dieselspecialist in de buurt gebracht. Die stelde de diagnose dat de pomp versleten is. Inderdaad zit er speling op de as van de gashevel, maar hij had meer speling ontdekt. Zijn aanbeveling: een gereviseerde pomp erop… dat kost duur! Is ze dat wel waard? Balen…  cry

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2013 05:32 PM
  [ # 231 ]

Mijn pompje is net door Sjors in Raamsdonksveer gereviseerd. Er zijn voor een klein bedrag nieuwe dekseltjes in de handel en met nieuwe rubbers en eventueel een asje is hij weer nieuw.

Mijn diesel specialist wilde ook reviseren…. Tuurlijk! tussen de 400 en 600 euro…

Verder waren mijn leidingen poreus en hard. Daar zoog ze lucht aan en ging daardoor roken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2013 05:34 PM
  [ # 232 ]

Ik heb overigens nog een goede rotodiesel pomp voor een platte diesel liggen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2013 07:34 PM
  [ # 233 ]
bogaard77 schreef:

Mijn pompje is net door Sjors in Raamsdonksveer gereviseerd. Er zijn voor een klein bedrag nieuwe dekseltjes in de handel en met nieuwe rubbers en eventueel een asje is hij weer nieuw.

Mijn diesel specialist wilde ook reviseren…. Tuurlijk! tussen de 400 en 600 euro…...

Ik heb net een bosch pomp van een 6 cilinder bmw laten reviseren. Een zeer lastige en ingewikkelde pomp. Incl afstellen 336 euro….

http://Www.edsk.nl

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 januari 2013 08:04 PM
  [ # 234 ]

Dat is niet te duur! Laatst een t2 pomp bij Stokking in Gouda laten doen voor 650. Het ligt er natuurlijk wel enigzins aan wat er moet gebeuren. Maar dan nog een groot verschil.

Alleen deksel, o ringen en evt de keerring op de pompas vervangen is geen revisie. Dat kun je ook prima zelf. Smile
Pomp voor een platte diesel heeft ook weinig zin op een turbo 1.

klinkt als een goede tip van Waterman, even edsk bellen!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2013 08:26 PM
  [ # 235 ]

Oooo wissik nie..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 januari 2013 09:02 PM
  [ # 236 ]

Och, we zijn er om elkaar te helpen toch Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 februari 2013 02:31 AM
  [ # 237 ]
Franq schreef:

Zijn aanbeveling: een gereviseerde pomp erop… dat kost duur! Is ze dat wel waard? Balen…  cry

Nou ben je wel een enorme muts Franq! Je afvragen of ze het waard is?

Voor de minder goede lezer hier: De motor is uit elkaar geweest, elke keerring en pakking is vervangen, tevens zit er een nieuwe koppeling in. Dan is de kop gereviseerd, de verstuivers zijn gedaan en het gloeisysteem is herzien.
Voorzien van nieuwe bollen, LHM etcetc. Ook zijn de ophangingsdelen vervangen (fuseekogels etc waar nodig) en het apparaat voorzien van 4 nieuwe Michelins. Ongetwijfeld vergeet ik nog een aantal zaken.
Sindsdien is er waarschijnlijk nog geen volle tank leeggereden….

Dat je baalt snap ik, maar dat je je afvraagt of madame het waard is daarin neem ik je niet serieus…..

Huppakee een andere pomp erop of deze laten reviseren, en niet zeuren maar zweven! Cx rijden kost nu eenmaal geld, dat doet een Opel Astra ook…..(And i know!!)

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 04 februari 2013 12:37 AM
  [ # 238 ]

Thanks for the kick in the butt, CEE-IKS… Gisteren een stuk gereden en blijkbaar heeft die dieselboer toch iets gedaan. Bij ‘t starten nog steeds veel onverbrande diesel maar dat was snel over. Power genoeg en het stop-heveltje op de pomp deed opeens wat ‘ie moest doen: de motor doen afslaan! Ik heb besloten (na overleg met een bekende CX-specialiste met een manlijk alias) om het deksel te vervangen door een nieuw exemplaar. Goede kans dat ik daarmee voorlopig klaar ben, voordat ik een hele nieuwe pomp ga monteren.

Vakantie naar de Dordogne zit er nu niet in, maar de Tour de la Femme Fatale komt dichterbij!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 augustus 2013 11:45 PM
  [ # 239 ]

Inmiddels al weer een poosje verder en de cure de juvenence voor de pomp heeft wonderen gedaan. Het enige is dat ze nog wel wat trilt bij flink gasgeven. Maar wat vervelender is…

Voor de vakantie de Xantia tevoorschijn gehaald, die een trekhaak heeft voor de fietsendrager en de CX “veilig” gestald op de parkeerplaats bij m’n ouders. Ziet een bewoner ‘m over het hoofd wanneer hij met zijn VW California achteruit de garage rijdt en bijstuurt… Onherstelbare deuk. Gelukkig is de man wel zo netjes geweest om zich bekend te maken en hebben we inmiddels wel de papieren ingevuld. Vrijdag naar de garage voor de schadetaxatie. Komt makkelijk op zo’n € 2000 uit. Tijd dan voor de complete make-over?

Oh ja, tips over hoe de ruit incl mechaniek te verwijderen zijn meer dan welkom!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 07 augustus 2013 12:02 AM
  [ # 240 ]

Merde / mierda / konjo! Een plekje roest daar kun je nog doorheen kijken (figuurlijk dan), maar rijden met zo’n joekel van een deuk is niet leuk. Ik zou aansturen op een flink schadebedrag en dit als een mooi sponsorbedrag zien voor de total make-over! Eerst maar eens een borrel en proosten op het feit dat er ook nog eerlijke mensen zijn. De mevrouw die destijds haar neus in de CX van mij boorde reed aanvankelijk weg namelijk! Dankzij de oplettendheid van een alles-in-het-oog-houdende bejaarde kon de stoute dame achtbaars worden….

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
 
16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook