6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 oktober 2010 02:40 PM
  [ # 76 ]
Ree schreef:

Een schakelmechanisme met een kortere slag, nieuwe schakelstangetjes met metalen kogeltjes. Je kan het voelen in de bak van Laurens als je nieuwsgierig bent.

Hebbe! Hebbe! GSM lever je die nog? cheese

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 18 oktober 2010 03:49 PM
  [ # 77 ]

Wil ik ook weten!!!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 18 oktober 2010 04:38 PM
  [ # 78 ]

Rare lui jullie Wink

Wat is er nu lekkerder dan roeren met lange halen in een fijne CX bak!? Voor strak schakelen met korte metten moet je bij onze oosterburen zijn, alleen krijg je er dan een nare lelijke auto bij. Ik roer met plezier, maar die van mij schakelt dan ook wel soepel!

ben meer benieuwd naar oplossingen voor lekkages van onderste carters!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 oktober 2010 04:53 PM
  [ # 79 ]
CEE-IKS schreef:

Rare lui jullie Wink

Wat is er nu lekkerder dan roeren met lange halen in een fijne CX bak!?

Jaren geleden was dat roeren bij mij zo erg, dat elke keer als ik wilde schakelen, ik eerst de pook omhoog moest trekken. Die nylon bol was zodanig versleten, dat deze door de behuizing naar beneden viel elke keer. Laughing

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 oktober 2010 05:02 PM
  [ # 80 ]
CEE-IKS schreef:

Wat is er nu lekkerder dan roeren met lange halen in een fijne CX bak!

Je kan ook kiezen voor een lange shift. Ik heb gekozen voor een korte ivm ruimte bij mijn knieën.

Franq schreef:

Wil ik ook weten!!!

Jullie zijn welkom bij mij thuis. Mail, PB, bel, of kom langs op de gok. Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 oktober 2010 06:27 PM
  [ # 81 ]
CEE-IKS schreef:
waterman schreef:

In dit geval: oliecarter en ondercarter demonteren en van nieuwe pakking voorzien. Doe je het nu ben je er voor jaren van af!

Weet jij toevallig of het ondercarter zelf ook met een pakking gemonteerd zit, voor zover ik kan zien, is dit namelijk niet het geval, wel zit de halvemaanpakking in het pakket.

Franq is waarschijnlijk iets te voortvarend te werk gegaan door de keerringen in de oliepomp en nokkenas al te monteren….Nu moet toch het ondercarter eraf, terwijl hoopte dat het met alleen de krukaskeering klaar zou zijn…

Heb jij nog een tip om de brandstofpomp los te gooien zonder het tijdstip te verprutsen? Ik neem aan gewoon merktekens erin slaan? Ik heb slechts vluchtig gekeken, maar ik wat ik gezien heb moet de pomp eraf om het zijdeksel te demonteren, teneinde het ondercarter los te nemen….

Ik geloof dat het ondercarter een wel een soort pakking heeft en het bovencarter, wat tegen het blok aan zit dus, vloeibaar is afgedicht. Voor de pomp zou ik ook gewoon met een centerpuntje merktekens maken. Doe je het écht goed dat zou je nadien de pomp opnieuw kunnen (laten) afstellen met de speciale mircometer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 18 oktober 2010 09:07 PM
  [ # 82 ]
yke schreef:

Hebbe! Hebbe! GSM lever je die nog? cheese

Beetje laat….......maar beter laat dan nooit!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 19 oktober 2010 09:53 AM
  [ # 83 ]
waterman schreef:

Ik geloof dat het ondercarter een wel een soort pakking heeft en het bovencarter, wat tegen het blok aan zit dus, vloeibaar is afgedicht. Voor de pomp zou ik ook gewoon met een centerpuntje merktekens maken. Doe je het écht goed dat zou je nadien de pomp opnieuw kunnen (laten) afstellen met de speciale mircometer.

Dat was inderdaad ook wat ik zo gezien heb, het leek me niet dat het bovencarter met een pakking gemonteerd zit. (Zit ook niet in het motorpakkingset) Ik zal Franq voorstellen dat we het hele zaakje demonteren en opnieuw met halve maanschijf en frisse vloeibaar pakking in elkaar zetten…..

Gister nog eens goed gekeken, en volgens mij kan de pomp zelfs blijven zitten op het aluminium deksel aan de zijkant, dat is natuurlijk helemaal makkelijk, en ben je afstelling ook niet kwijt.

Zal er voor alle zekerheid een paar centerpunten in meppen Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 oktober 2010 10:10 AM
  [ # 84 ]

Dat klopt! De pomp kan je met dat zijdeksel en al van het blok halen. En ja, als je toch bezig bent, check dan meteen de drijfstanglagerschaaltjes even Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 maart 2011 11:00 PM
  [ # 85 ]

Sinds de laatste post gedurende lange tijd niets meer gebeurd. Te koud in de schuur en andere bezigheden! Echter nu weer aan de gang. ‘t Zijcarter is nu schoon en van pakkingresten ontdaan, het ondercarter is ook weer montageklaar (dank, Teun!), de v-bak is weer kraakhelder en de voorraadbol vervangen, inlaatspruitstuk weer als nieuw en meer van dat soort klussen. Deze week nog weer even flink poetsten zodat snel de motor weer in elkaar kan. De drijfstangen etc zien er als nieuw uit, dus daar kom ik verder niet aan. ‘t Gaat hard met de remmenreiniger Smile

Binnenkort even met CEE-IKS een rondje maken welke onderdelen ik nodig heb voor het in elkaar zetten van ‘t geheel. In ieder geval de aandrijfaskeerringen.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 02 maart 2011 05:04 PM
  [ # 86 ]

Volgens mij is alles schoon wat schoon moet zijn: startmotor, dyamo, diverse steunen, uitlaatspruitstuk pakkingvrij & geschuurd, aandrijfassen, luchtfilter… Nou kijken of we alles weer in elkaar kunnen krijgen en geen onderdelen overhouden!  huh

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 maart 2011 05:31 PM
  [ # 87 ]

Spannend! Succes.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 maart 2011 04:00 PM
  [ # 88 ]

Inmiddels gedaan:
- remaccubol
- oliecarter met vloeibare pakking
- zijcarter met nieuwe pakking
- oliepomp voorzien van nieuwe pakking
- nieuwe keerringen op oliepomp, nokkenas, krukas (2x), halvemaanpakking
- olie-opzuigbuis en buis naar oliepomp, met nieuwe pakkingen en o-ringen
- carterpan met nieuwe pakking

De onderkant is klaar! Nou rechtop zetten om de kop eraf te halen…


De drijfstanlagers zijn als nieuw.


Drie CX’en met de neus omhoog! YKE, Franq en BXCannes (vrnl)

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 maart 2011 04:39 PM
  [ # 89 ]

Mooi plaatje ! En toch ook weer niet. Ik zie ze liever gezond en wel op de straat….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 maart 2011 05:28 PM
  [ # 90 ]

Maak je geen zorgen! Die van Yke rijdt gewoon, de mijne krijgt een zeer uitgebreide onderhoudsbeurt en die van bx-cannes gaat ook erg de goede kant op Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook