7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 maart 2011 08:57 PM
  [ # 91 ]

Mooi ! Joure niet in gevaar question  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 mei 2011 11:08 AM
  [ # 92 ]

Zo, dit topic maar weer eens uit de krochten van het forum getrokken. Waar waren we gebleven? De onderkant en zijkant zitten dicht met nieuwe pakkingen en keerringen, dus werd het tijd voor de kop.

Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen zaterdag de kop eraf getrokken nadat ik al eerder de boel eromheen, de tuimerlaaras en de stoterstangen had verwijderd. Ik had laatst bij een horecagroothandel “afhaalchineesbakjes” gehaald en die kwamen erg goed van pas om de verschillende onderdelen bij elkaar te houden. Etiketje erop van afplakband en klaar is Kees!

De zuigers en cylinders zien er erfect uit, met een heel klein beetje aanslag op de zuigers. De kop ziet er ook goed uit. Wel barstjes in de voorverbrandingskamers maar niet in de kop zelf. Koppakking zag er ook nog goed uit en leek of ‘ie nog nooit eerder vervangen is geweest.

Bij het loshalen van de kleppen bleek er bij één uitlaatklep dat de pasvlakken niet helemaal mooi waren. Ook zit er een vettige aanslag in het uitlaatkanaal, terwijl die bij de andere drie mooi droog zijn. Iemand een idee hoe dat zou kunnen?

Volgende stap is de kop afprersen, licht laten vlakken (er zit toch een miniem randje op), kleppen op diepte laten zetten en met nieuwe valveseals laten monteren, en de injectoren laten nazien.

Iemand tips voor een (diesel) revisiebedrijf in Den Haag en omstreken?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 30 mei 2011 01:17 PM
  [ # 93 ]

ik heb goede ervaring bij De Sutter BV te niewerkerk a/d ijssel, heb er 2 koppen laten doen.
zitten op kortenoord 63
tel 0180314844
wat toen iets van 45 euro kwijt per kop
dit ging alleen om vlakken en afpersen

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 31 mei 2011 01:29 PM
  [ # 94 ]

Even nog een paar foto’tjes:

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 juni 2011 04:05 PM
  [ # 95 ]

Ik heb de injectoren laten testen bij Mulder Dieseltechniek in Den Haag. Ze waren niet best meer en bij twee zaten er duidelijk slijtsporen op de naalden. Dus maar nieuwe nozzles laten plaatsen en op druk afregelen. In 2,5 uur geregeld, da’s netjes.

Hij heeft ze op 140 bar afgeregeld, iets hoger dan zou moeten (130-135 volgens hem) omdat het hele verhaal toch iets verloopt (minder wordt) na verloop van korte tijd.

Klopt de inspuitdruk van 135 bar voor een turbo 1 (M25/648)? Ik heb ff geen werkplaatshandboek erbij.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2011 11:43 PM
  [ # 96 ]

Ligt aan het type pomp.
Bij een Rotodiesel pomp bijvoorbeeld moet de inspuitdruk meen ik niet hoger dan 125 zijn, maar dat zou een revisiebedrijf van dieselpompen wel moeten weten!

Een te hoge druk als waarop de pomp is afgeregeld kan uiteindelijk leiden tot schade aan de pomp.
Dit hangt dus niet af van het type auto, maar van het type en merk pomp.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 juni 2011 12:47 AM
  [ # 97 ]

Goed werk Franq! Ik ga er vanuit dat die Dieselspecialist wel weet wat ie moet doen! Zou best eens kunnen dat de openingsdruk op de verstuivers staat. Zo niet dan zou ik me zeker geen zorgen maken.

Dit verklaart hoogstwaarschijnlijk ook waarom 1 cilinder wat vettig is. Die heeft lekker staan lekken!

Nu nog de kop een poets en vlakbeurt geven, de juiste koppakking erbij versieren en dan kan het koppie er weer op!

Heb je ook de ringen en brandplaatjes kunnen versieren?

Morgen ben ik waarschijnlijk in de schuur dus als je zin hebt….....

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 03 juni 2011 01:07 AM
  [ # 98 ]

Bij het schoonmaken van het pasvlak van de kop heb ik de klepstoters (die bussen) eruit gehaald. Ze bleken op het vlak waarmee ze over de nokkenas lopen nogal gepit. Vraag: is dat erg?

Andere vraag: kan ik de kopbouten opnieuw gebruiken?

Dank voor jullie tips!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juni 2011 02:22 AM
  [ # 99 ]

Als ze flink gepit zijn zou ik ze vervangen en ook goed de nokkenas nakijken. De kopbouten weet ik niet, ik denk dat je ze op een M25 blok gewoon opnieuw kan gebruiken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 03 juni 2011 02:56 AM
  [ # 100 ]

De nokkenas ziet er nog goed uit. Kan ik de bussen laten afdraaien?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 juni 2011 09:08 AM
  [ # 101 ]

Kopbouten kun je gewoon gebruiken geen probleem natuurlijk wel ff schoonmaken,

die stterbussen kunnen ook geslepen worden gewoon ff naar een revisiebedrijf brengen, heb ik met de mijn ook gedaan en kost je een paar tientjes.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juni 2011 12:44 PM
  [ # 102 ]

Dat kan alleen maar als ze door en door gehard zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 juni 2011 12:57 PM
  [ # 103 ]

Ze hebben mij verteld dat deze door en door gehard waren, ze hebben het iig voor het slijpen getest.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juni 2011 01:15 PM
  [ # 104 ]

Je kunt ze indd laten slijpen (door en door gehard.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 05 juni 2011 03:07 AM
  [ # 105 ]

Ik vond we er dermate slecht uitzien dat ik er een setje nieuwe in zou stoppen. De zijkanten waren ook niet bij alle stoters even fris….


Nokkenas was gelukkig wel prima:)
Zijn die dingen nog makkelijk te krijgen?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook