hallo,
net terug van vakantie, alleen onderweg wat probleempjes gehad met de auto. het volgende is toen naar voren gekomen;
onderweg ging de startmotor kapot (deze is vervangen) en toen bleek ook het contactslot nog kapot te zijn. het aan zetten van het contact werkt wel, maar het omdraaien om te starten werkt niet. op vakantie hebben ze toen een nood oplossing ingebouwd (startknop), maar nu moet dit uiteraard nog gemaakt worden. iemand tips of iedeeen?
ook op de terugweg deed de airco het opeens niet meer goed. aan de enenkant (bijrijders zijde) blaast hij ijskoude lucht en aan de andere kant (bestuurders zijde) blaast hij hele warme lucht. iemand dit ook eens gehad? of weet iemand wat het kan zijn? er zit gesplitste climat-controle in.
ook gaat het achterruitje heel vaak vanzelf open als je 1 van de andere deuren dicht doet of waneer je de auto start.
alvast bedankt voor de tips en hulp!
groet martijn.
Groet Martijn
Het achterruitje: als het meezit dan zijn de connector aansluitingen (volgens mij linksboven bij het scharnier in de buurt) gecorrodeerd, in het slechte geval zit er sluiting in de opgedampte koperbanen op de ruit en is het uitschakelen van de elektronica de enige oplossingen (je ruitje gaat dan nooit meer open). Dat laatste overkwam mij 2 jaar geleden met mijn Ph1.
Dyane 6, Dyane 6, DSuper5, BX Biarritz, BX 1.9TD, Xantia 1.8SX, Xantia 1.8SX 16v, Xantia 1.9TD Break, C5 2.0 HDi Break, C5 1.6 THP Tourer. Een C6 als we de Lotto winnen.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
M.b.t. achterruit : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9
En de kachel : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Murgen schreef:Het achterruitje: als het meezit dan zijn de connector aansluitingen (volgens mij linksboven bij het scharnier in de buurt) gecorrodeerd, in het slechte geval zit er sluiting in de opgedampte koperbanen op de ruit en is het uitschakelen van de elektronica de enige oplossingen (je ruitje gaat dan nooit meer open). Dat laatste overkwam mij 2 jaar geleden met mijn Ph1.
dank voor de info! ik ga het volgende week als ik vrij ben maar eens bekijken.
Groet Martijn
Menno schreef:M.b.t. achterruit : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9
En de kachel : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771
dank voor de linkjes! de eerste over de achterruit had ik idd al eens van gehoord, de tweede over de kachel is nieuw voor mij en zal ik volgende week eens uit gaan zoeken.
Groet Martijn
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
kachel komt vaak voor, ... de C4 heeft daar ook last van, maar dan andersom, ...
suc6
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Bij mij komen er steeds meer problemen met mijn C5-Break (ph1) 260.000km
1 - Kachelprobleem zoals elders vermeld in dit forum.
2 - Na het instakelen van het grootlicht, gaat dit vanzelf uit na 1 tot 30 seconde.
3 - Overdag schakelt de verlichting willekeurig aan/uit (10s aan, 30s uit, 5 sec aan, etc.).
4 - Cruisecontrol werkt vaak niet (50%).
5 - Rechterbuiten spiegel gaat niet meer automatisch naar de “achteruitrijstand”.
6 - Boardcomputer kan niet meer gereset worden, maar…
7 - Soms reset de board computer zich zelf. Er staat dan ineens dat het verbruik 0.1 ltr/100km is.
8 - Soms is het navigatiesysteem volledig de weg kwijt.
9 - Snelheidsmeter werkte niet (heb ik reeds gerepareert door motortje te vervangen).
Natuurlijk heeft m’n C5 al heel wat km op de teller, maar ik vind persooonlijk dat dit toch wel erg veel problemen zijn. De meeste problemen zijn electrische problemen.
Herkent iemand deze problemen?
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, neem een Laguna van die leeftijd en kilometrage en je lijst is 4x zo lang. Ik vind het allemaal erg meevallen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik het zo lees lijkt het me dat een aantal van de problemen te maken heeft met de com2000. Het is niet heel ongewoon dat deze kapot gaan;-)
Verlichtingschakelaar zit daar op (normaal en grootlicht)
Cruise Control zit daarop
De bediening van je boardcompu zit daar op, alsmede de resetknop.
Lijkt mij wel erg toevallig dat allen een koppeling met die com2000 hebben..
Dan heb je dus punt 2,3,4,6 EN 7 te pakken.. 9 heb je zelf al aangepakt en 1 is een bekend probleem.
Zie ook dit draadje:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=1926
Verwarming is hier al besproken. Die buitenspiegel zou je eens kunnen laten uitlezen.. Die heeft gewoon zn eigen computertje..
waterman schreef:Ach, neem een Laguna van die leeftijd en kilometrage en je lijst is 4x zo lang. Ik vind het allemaal erg meevallen.
Je kunt wel zeggen dat de Laguna nog meer problemen heeft, maar dat wil niet zeggen dat dit wel meevalt. Het kan ook tot gevaarlijke situaties leiden, zoals plotseling geen licht meer ‘s nachts….
Zo’n unit moet gewoon een autoleven lang meegaan.
Ik hoor dat de prijs van zo’n unit 300 a 400 Euro is. Dit is toch wel erg veel geld. Zeker als je kijkt wat er aan electronica op zit, helemaal niks dus. Ik schat dat de productie prijs van zo’n unit rond de 10 a 20 Euro ligt, meer kan het echt niet zijn. Je koopt tegenwoordig een 32” TV voor rond de 350 Euro!
Maar goed het is niet anders. Wie kan me vertellen waar ik zo’n COM2000 het beste kan kopen?
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
probeer eerst de com2000 eens schoon te maken, zie daarvoor de link naar de C5club.
Wat heeft de prijs van een Tv er nu mee te maken ??? , voor de prijs van een goede DS21 kan ik heel BCC leeg kopen
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Menno schreef:probeer eerst de com2000 eens schoon te maken, zie daarvoor de link naar de C5club.
Wat heeft de prijs van een Tv er nu mee te maken ??? , voor de prijs van een goede DS21 kan ik heel BCC leeg kopen
Wat de prijs van een TV ermee te maken heeft? Eigenlijk niks, maar ik wil alleen maar aangeven dat er woekerprijzen betaald moet worden voor auto-onderdelen. De prijs van zo’n COM2000 staat in geen enkele verhouding tot wat het eigenlijk is. Nog een vergelijk: je koopt tegenwoordig een DVD speler, met zeergeavanceerde electronica en mechanica voor 50 Euro. Zo’n COM2000 kan echt geen 300 Euro kosten.
Maar, we zullen eerst maar eens gaan poesten….
Heeft iemand al geprobeerd met contactspray, zonder de unit te demonteren? En zo ja, wat waren de resultaten?
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, als je weet hoeveel van die dvd-spelers er verkocht worden en je zet dat weg tegen hoeveel com200’s er verkocht worden snap je natuurlijk zelf wel dat die com2000 in veel lagere aantallen gemaakt/verkocht worden en dus duurder zijn.
Daarbij: een C5 is nooit een goedkoop wagentje geweest. Je hebt het hier wel over een auto met een nieuwprijs van meer dan 30.000 euro, en daar hangen dus ook hogere onderdeelprijzen aan. Vind je dat een probleem, koop een bx. Wat betreft de opmerking dat die com2000 een autoleven lang mee moet gaan: een autoleven is 8 tot 10 jaar, en jouw auto is al aardig op weg zullen we maar zeggen… Niet zo vreemd dat er eens iets stuk gaat dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt dat er veel meer DVD spelers verkocht worden. En daarom zijn DVD spelers goedkoper. Ik vind alleen dat het verschil tussen 400 Euro voor een COM2000 en 50 Euro voor een DVD speler erg hoog is. De prijzen van auto-onderdelen worden kunstmatig hoog gehouden. Als ik een nieuwe DVD speler wil kopen kan ik kiezen uit een Philips, Sony, Samsung, LG etc. Voor een nieuwe COM2000 heb ik slecht de keuze uit een COM2000. Ze kunnen er dus voor vragen wat ze willen. Verder zijn de aantallen van die geproduceerd wordt van de COM2000 niet zo heel erg klein. Word niet alleen in de C5 gebruikt
Ik werk zelf bij een groot electronica bedrijf, ik kan kan redelijk inschatten wat de productieprijs voor een COM2000 zal zijn: zeker niet meer dan paar tientjes.
Maar goed, omdat ik geen andere keuze heb blijft nog steeds de vraag: “Waar kan ik het beste zo’n COM2000 aanschaffen”?
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Heb je trouwens xenon in je auto? Of halogeen? Uitvallende xenon heb ik ook gehad en dat zat in de ballasten..
Com2000 kun je nieuw bij de dealer halen. Anders zou ik eens informeren bij Bart Ebben. http://www.bartebben.com
Die hebben erg veel 2ehands onderdelen! Probeer hem eerst nou maar eens schoon te maken, zoals ook in het linkje staat wat ik hierboven al heb gepost!
Ook ik rijd een C5 2.0 HDi Ph.1 (2001), en er staat inmiddels 377.000 op de teller. Van alle punten die je meldt, heb ik (gelukkig) géén last gehad, met uitzondering van punt 4. Ik weet dan dat-ie het vandaag niet doet, maar meestal de overige 364 dagen van het jaar wel. Is echt waar.
En ik rijd ook een DS 21 (uit 1970), en ik moet zeggen: even een stuurhuis vervangen is ook niet goedkoop, dat zijn ook van die onderdelen die niet in grote aantallen gemaakt c.q. gereviseerd worden.
Voor een COM 2000 zou ik gewoon naar de dealer gaan. Zou eigenlijk niet weten waar je zulke specifieke dingen nog meer kunt kopen. En dan maar hopen dat dit de oorzaak is, dus ik zou toch even een oordeel van een deskundige vragen.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)