Een maand geleden een heel APK circus achter de rug, vorige week alle vloeistoffen en bijbehorende onderdelen + een hele grote beurt gegeven, volgende week op vakantie en gister:
een enorme drupende bedoening onder mijn octopus!!
gister tot 1 uur lekkageges geplakt (want zo reed hij echt geen cm) maar ik merkte al dat iedere keer als ik een lek gedicht had, het er nog harder van de andere kant uit kwam.
Net rondje gebeld en de prijzen verschillen nogal
Hegru weer bovenaan : los 109, gemonteerd 190
Nijkamp amsterdam : los 165, gemonteerd 320
D & O service : los 150, gemonteerd 500
Iemand een idee waar ik hem goedkoop kan kopen, dan wel laten monteren, Ik denk dat ik het zelf maar ga doen, dus tips zijn welkom. bijvoorbeeld. van onder of bovenaf monteren (dwz aandrijfas los of motorsteun los)
!@#$%^%^&*
dank
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hegru doet dit waarschijnlijkst het goedkoopst in Nederland, dus lager dan die prijs wordt het waarschijnlijk niet. Als het om de grote octopus gaat (die op het subframe) dan vind ik 190 euro best een mooie prijs. Het is een behoorlijk rotwerk, maar wel te doen. Zorg dat de auto van voor op bokken staat dat je er goed onder kan. Zorg van te voren dat je het schema goed in bekeken hebt, dan wordt het duidelijk waar welke leiding vandaan komt en waar deze naar toe moet.
Hier kan je informatie vinden; http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/octopus.html
ik heb er zelf een gekocht bij de groothandel, kostte 93 euro, en ben nu zelf bezig. alleen lastig om de leiding naar de linker veerpoot te leiden, deze zit in een mantelbuis (met heel veel bochten) maar weet niet of ik hem weer daar doorheen kan leiden. Plan B is om hem hierlangs te leiden en er een nieuw stuk kunststof omheen te vouwen.
Alle tips zijn welkom.
Groet,
Camiel
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Daar gaan maar 2 slangen doorheen toch? Ik snap niet helemaal waar die bochten allemaal zitten. Deze leidingen gaan over het subframe en dan door een ‘houder’ richting de poot. Bedoel je met de mantelbuis het plastic die weer in de houder zit? Of het plastic waar de slangen doorheen gaan over het subframe?
Hoi Vermond,
de mantel is de plastic buis waar de leidingen doorheen gaan over het subframe. maar heb dit opgelost door de nieuwe leiding in een tuinslang te doen en hem zo langs de mantel te voeren.
camiel schreef:
Net rondje gebeld en de prijzen verschillen nogalHegru weer bovenaan : los 109, gemonteerd 190
Nijkamp amsterdam : los 165, gemonteerd 320
D & O service : los 150, gemonteerd 500
Heb net Hegru gebeld en die zegt dood leuk dat ik hem het beste bij Citroën kan bestellen, want daar zijn ze het voordeligst…...... Zij hebben ze niet op voorraad en moeten ook bij Citroën bestellen.
Heb vervolgens Citroën in Rotterdam gebeld (motorhuis) en daar beweerde de magazijnman dat de kleine octopus 54 euro kost incl.BTW en de grote 70 euro. Nou breekt mijn klomp ! Ik ga er wel eerst even kijken in hun “plaatjesboek” a.s.Maandag want dit lijkt me wel erg goedkoop. Voor zo’n dubbele LHM-slang voor aan de voorpoot betaalde ik een tijdje terug al iets van 24 euro.
Wordt vervolgd…...
Ik ga in de vakantie (na 5 Sept.) de octopussen allebei vervangen want als ik het ene lek gedicht heb komt er weer een andere bij, dat schiet echt niet op en verder is de auto prima in orde, dus wel de moeite waard !
Morgen ga ik -als het meezit- de grote en kleine octopus ophalen bij Motorhuis te Rotterdam ophalen voor rond de 145 euro tezamen. Zoals Hegru al zei is Citroën goedkoper dan allerlei andere adressen. Mijn geliefde onderdelenhandel die me altijd scherpe prijzen biedt kon hem niet leveren helaas.
Volgende week ga ik ermee aan de slag als ik in mijn franse huis ben, daar heb ik een brug en hier in Nederland dus niet.
Hoop wel dat het me allemaal lukt zodat ik weer terug naar NL kan met een zeer gezonde BX !
Even een snelle update; helaas ging de BX teveel lekken voordat we naar Frankrijk zouden gaan dus hebben we hem hier zonder brug moeten vervangen. Afgelopen Zondag de hele dag gesleuteld met mijn beste vriend die net als ik 25 jaar sleutelervaring heeft, liggend onder de BX op de betonnen vloer. Toen de grote octopus eindelijk zat bleek het nog te lekken, was de slang aan de voorste hoogteregelaar, die was 100% afgebroken door het geduw en getrek aan de grote octopus. Dus vandaag weer vele uren besteed aan het vervangen van de kleine octopus, gelijk de dynamo vervangen want ik had een gereviseerde in voorraad.
Binnenkort gaan we er een verhaal over schrijven over hoe je het moet doen en vooral wat je wel en niet moet doen. Nu eerst 10 dagen met de BX en een aanhanger vol spullen op weg naar ZW-Frankrijk, 1250 km. Duimen dat alles goed blijft zitten.