Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik vind de auto ook gaaf!
Tot op heden nog geen vorderingen, naar verwachting zal dit van het voorjaar gaan gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Visa 1.4 TRS schreef:Er staat geen BX in de stalling bij ons; deze stond er wel maar is inmiddels gebruikt als plaatwerk donor voor onze visa`s!
Ah, de locatie op de foto’s was dus slechts een tussenstop? Ik mag toch hopen dat daar in die schuur nog wel een BX staat, anders is de mijne verdwenen.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Vandaag moest de TRS er ook maar aan geloven…
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Flink pak sneeuw! Doet zo’n visa het een beetje goed in deze winterse omstandigheden?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Starten en lopen, geen enkel commentaar! Hij weet dat hij moet doen waar hij goed in is; rijden!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lekker probleemloos tuffen
Goede tractie met frisse bandjes, je ploegt overal doorheen met die smalle bandjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
In het volgende topic gaan we verder over de Visa Chrono:
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
De remschijven en blokken zijn aan vervanging toe, echter wil de naafmoer niet meewerken. Deze zit behoorlijk vast; heeft iemand advies hoe ik deze het makkelijkste los kan krijgen?
Moet de naafmoer los voor de remschijf te vervangen?
Meestal niet.
Maar als je de buis van 2 meter al hebt geprobeerd zit er niets anders op om een luchtratel te gebruiken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Even gauw een paar plaatjes uit het topic van Bart gehaald.
Dit is de situatie Paso.
Helaas heb ik geen luchtsleutel, en als ik iemand op de rem laat trappen om de boel te blokkeren trek ik er alsnog doorheen.
Heb je de moer al eens warm gestookt?
Die borging moet je ook eerst terug kloppen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Borging heb ik terug getikt, warm stoken heb ik nog niet geprobeerd.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je hebt een tooltje (6310-T) nodig dat je achter de wielmoeren klemt en dat je tegen de grond/brug zet.
Daarmee blokkeer je de complete naaf en dan kun je met je extra lange stang ONTIEGELIJK veel kracht zetten.
(aanhaalmoment 245NM of 24,5KG/M , dus 24,5 kilo drukgewicht op een stang van een meter, tel daarbij nog op dat het al tig jaar vast zit )
Heb je het blauwe Kluwer/Haynes sleutelboek? Daar staat het wel in.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik ben niet bekend met een Visa maar weet je zeker dat je naaf moer los moet? Heb je de nieuwe schijfen al, op het plaatje bij onderdelenzoeker zit er een veel groter gat in dan de moer zo dat die gewoon kan blijven zitten .Wel de 3 kruiskop schroefjes er uit halen.
DEacht ik eerst ook maar als je de nieuwe schijf bekijkt zie je een schuin kantje in dat gat, buitenzijde.
Daar zal dus het grote rondsel achter de naafmoer in komen te liggen, moer moet er dan zeker af.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017