11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Visa 14 TRS
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 maart 2013 07:50 PM
  [ # 151 ]

Wás het maar waar dat je de schijf kon vervangen door kruiskopschroeven los te draaien…
De laatste auto die ik had waarvan de schijven op die manier vervangen konden worden was mijn DAF 46, ideaal.
Hoe dik is je remschijf nog Johan?  APK vermeldt geen minimale dikte, of zijn ze krom?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 02 maart 2013 08:30 PM
  [ # 152 ]

Bij BX en Xantia gaat de schijf over de naaf en komt dan vast te zitten door de wielbouten (kleine kruiskop schroefjes om de schijf op zijn plaats tehouden als het wiel er af is) waarschijnlijk net als bij een Daf 46. Ik heb niet goed naar de foto gekeken van de naaf want dan had ik het kunnen zien sorry.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 02 maart 2013 08:41 PM
  [ # 153 ]

In het “Domaine de GTI/CHRONO” doen we dat zo….

Of boren, of met de slijpschijf.

Dan verdwijnt de moer als sneeuw voor de zon.

En dat slijpen niet in de nabijheid van andere auto’s doen.

En een nieuwe moer meenemen. Morgen…!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 maart 2013 10:10 PM
  [ # 154 ]

Hihi, grof geschut wordt niet geschuwd, snijen maar Kees Laughing

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 maart 2013 06:27 PM
  [ # 155 ]

Inmiddels heb ik de wielnaaf los; heb zelf even een blokkeertool gemaakt.

Nu het volgende:

De remschijf zit vast aan de naaf met 3 inbusbouten, echter vallen deze 3 inbusbouten achter de fusee weg waardoor ik er niet bij kan. Hoe kan ik de naaf van de fusee verwijderen is mijn volgende vraag. Ik kan geen duidelijke beschrijving vinden mbt het verwijderen/vervangen van de remschijf in een van de visa technische handboeken.

@Maurice: Er zit een spoor in een van de remschijven, daarom nieuwe schijven.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 maart 2013 07:20 PM
  [ # 156 ]

Ik heb géén idee Surprisedops:

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2013 02:02 AM
  [ # 157 ]

De remschijf zit tussen het fusee geperst. Het voorwiellager houdt alles bij elkaar. De enige manier om de remschijf dus te vervangen is om het fusee uit elkaar te persen. Naar ik heb begrepen zou dit (met beleid) mogelijk zijn zonder het lager te beschadigen, maar ik heb altijd het lager gelijk vervangen.

Tip; Verplaats de wagen nooit zonder aandrijfassen in het fusee! Hiermee sloop je het lager. Ik monteer in dat soort situaties altijd tijdelijk twee oude afgeslepen aandrijfaskoppen.

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 05 maart 2013 03:18 PM
  [ # 158 ]

Top reactie! Dit geeft mij veel duidelijkheid.

Moet het lager door een luchtpers eruit geperst worden of zou je dit ook zelf kunnen doen op een andere manier?

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 06 maart 2013 12:00 AM
  [ # 159 ]

Ik heb dit altijd door dealer laten doen en ben daar nooit bij geweest, maar ik geloof dat ze daar een hydraulische pers voor gebruiken.

Ik heb wel wat foto’s hoe het eruit ziet als het uit elkaar ligt. Als het handig is voor je even je email PB-en dan stuur ik ze toe.

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 26 april 2013 06:54 PM
  [ # 160 ]

De apk-termijn voor de Visa liep al bijna weer af, daarom de auto afgelopen maandag maar eens onderworpen aan een inspectie. Tijdens de inspectie constateerde ik een lekkende remkrachtverdeler en een lekkende remcilinder RA, deze gisteravond maar even vervangen en de Visa vandaag voor APK heen gebracht met als resultaat dat de Visa tot 02-05-2014 het wegennet weer onveiling mag maken!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 april 2013 07:34 PM
  [ # 161 ]

Gefeliciteerd hoor Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
verkaadje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 12-08-2010

- C1 Ambiance
Gepost: 27 april 2013 12:36 AM
  [ # 162 ]

goed werk!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 08 maart 2014 10:28 AM
  [ # 163 ]

Zojuist even nieuwe banden aan de voorzijde laten monteren. De banden die eraf kwamen waren niet mooi gesleten, daarom de auto direct even laten uitlijnen.

Nu is de boel weer klaar very good

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 04 december 2014 09:47 PM
  [ # 164 ]

Is er nog wat gebeurd?

Ja, afgelopen vrijdag heeft de 14 TRS weer een APK met steekproef ondergaan met als resultaat dat de auto weer een jaar de weg op mag.

Verder zijn van het voorjaar alle flexibele remleidingen vervangen i.v.m. droogte scheurtjes.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 december 2014 08:03 AM
  [ # 165 ]

Gefeliciteerd Johan!
Ik vind het in de TRS uitvoering nog steeds een ontzettend gelikte uitvoering,in de mooiste kleur cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook