5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Visa 14 TRS
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 27 juli 2011 09:29 PM
  [ # 61 ]

Sinds de reparatie is de olielekkage nog niet verholpen, heb er tijdens de koppelingswissel een nieuwe keerring ingezet maar hij blijft lekken op dit punt, het is zelfs erger geworden. Onderstaand een foto van de plek waar hij olie lekt (uiteraard heb ik daar normaal een keerring zitten);

Je ziet in iedergeval de olie nog goed zitten, iemand misschien een idee hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 juli 2011 09:38 PM
  [ # 62 ]

Sommige keerringen hebben “micro-turbines”. Dan maakt het uit of ze aan de voorkant of aan de achterkant van de betreffende as gemonteerd worden. Als je deze keerringen aan de verkeerde kant monteert, zullen de micro-turbines (schroefvormige verhogingen op het dichtvlak) de olie juist naar buiten duwen…..

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juli 2011 09:40 PM
  [ # 63 ]

Waar had je die keering vandaan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 27 juli 2011 09:42 PM
  [ # 64 ]

Citroen dealer


Maar heb het idee dat deze al heel lang op de plank heeft gelegen.

Verder heb ik de keering hetzelfde gemonteerd zoals de oude keerring eruit is gekomen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 27 juli 2011 09:45 PM
  [ # 65 ]

Oude keerringen kunnen verharden en ook os het mogelijk dat er een klein beschadigingetje/montagefoutje in zit, daardoor gaan ze ook weer lekken.

Emiel

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 27 juli 2011 10:05 PM
  [ # 66 ]

Dus het advies luidt; bestel een nieuwe en bouw hem in!


En dan maar hopen dat ie goed is, anders moet het blok er weer uit nono

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 juli 2011 10:35 PM
  [ # 67 ]
Visa 1.4 TRS schreef:

Citroen dealer


Maar heb het idee dat deze al heel lang op de plank heeft gelegen.

Verder heb ik de keering hetzelfde gemonteerd zoals de oude keerring eruit is gekomen.

En daarbij gelet op de eventuele microturbines?

Citroen!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 27 juli 2011 11:13 PM
  [ # 68 ]

DriverD,

Zou je even kunnen uitleggen wat je er precies mee bedoeld? Heb tevens een foto`s van de keerring toegevoegd zodat het misschien wat duidelijk uit te leggen/snappen is.

Zoals op foto 1 te zien is, druk ik hem er op.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 juli 2011 11:27 PM
  [ # 69 ]

Je moet dan goed kijken naar het vlak waar de as tegenaan loopt. Zie je daar kleine randjes die “schroefvormig” de olie terug in de motor kunnen duwen, of juist eruit? Zo ja: Keerring met microturbine. Op de juiste plaats (voor OF achter) te monteren.

Citroen!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 27 juli 2011 11:43 PM
  [ # 70 ]

Zijn onderstaand de microturbines? Staat trouwens wel een pijltje op!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2011 12:17 AM
  [ # 71 ]

Yep.

Citroen!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 28 juli 2011 12:23 AM
  [ # 72 ]

En hoe moeten deze precies staan op het moment dat ik de keerring erin zet?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2011 12:30 AM
  [ # 73 ]

Hangt van de draairichting van de as af. Vandaar de pijl die erop staat.

Citroen!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 29 juli 2011 10:23 PM
  [ # 74 ]

Maar even terugkomend op de microturbines,

Hoe moet de keerring erop? Aangezien er volgens mij maar 1 manier mogelijk is en dat is zoals de keerring op onderstaande foto ligt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juli 2011 10:34 PM
  [ # 75 ]

Ja, maar moet ie vóór of achter op de (met de klok meedraaiende) as?

Je hebt bij de keerringen met microturbines één keerring voor de voorzijde van de motor en één (erop lijkende, maar andere) keerring voor de achterzijde. Vandaar ook de pijl op de keerring.

Citroen!

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook