Hallo,
Ik wil bij mijn Berlingo van 2004 met BE4R bak de koppeling vervangen. Als ik de bak los maak kan ik hem dan iets opzij schuiven, of moet hij er helemaal uit? om dit karwei te doen?
Zijn er nog bijzonderheden waar ik moet letten.
Zou het graag van jullie horen.
P.S. het gaat hier om een Diesel uitvoering.
MVG
Sjors
Je kan het beste de bak er helemaal uit halen, anders is het erg lastig om de alles te vervangen, de bak kan er van onder uit.
ZX1.4i schreef:Je kan het beste de bak er helemaal uit halen, anders is het erg lastig om de alles te vervangen, de bak kan er van onder uit.
Hallo, bedankt voor je bericht. Heb de bak eruit gehaald, nieuwe koppeling geplaatst, alleen de bak terug plaatsen was lastig. Omdat ik alleen te werk ben gegaan. Moet eigenlijk met 2 man gebeuren. Maar goed, de Berlingo rijdt weer! Nogmaals bedankt.
Graag gedaan, en netjes dat het je helemaal alleen gelukt is, dit is inderdaad een klusje voor 2 man. Ik ga eind van deze maand de koppeling (en bak) van mijn Xantia TD vervangen, heb gelukkig een overheadkraan als hulp, dat scheelt een hoop spierkracht om de bak weer op zijn plek te krijgen.
Sjors31 schreef:ZX1.4i schreef:Je kan het beste de bak er helemaal uit halen, anders is het erg lastig om de alles te vervangen, de bak kan er van onder uit.
Hallo, bedankt voor je bericht. Heb de bak eruit gehaald, nieuwe koppeling geplaatst, alleen de bak terug plaatsen was lastig. Omdat ik alleen te werk ben gegaan. Moet eigenlijk met 2 man gebeuren. Maar goed, de Berlingo rijdt weer! Nogmaals bedankt.
Dus je hoeft voorlopig niet naar de sportschool ?!?! Knap werk Sjors! & ZX1.4i; S6 met de Xant