Goedeavond allemaal,
Top heden heb ik altijd vw gereden (vw polo 6n, vw golf 4 1.8T) maar wil nu gaan voor een zuinige en jonge auto! Naar lang zoeken ben ik uitgekomeen bij de c2. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Ik heb een budet van max. 8000. Dus wellicht een model vanaf 2007/2008
Maar wat is bijv het verschil tussen onderstaande 2 links, behalve de 1.1 en 1.4 motor:
http://www.autowereld.nl/citroen/c2/1.4i-prestige-605787/details.html
http://www.autowereld.nl/citroen/c2/1.1-vtr-606644/details.html
De chrome sierlijst, is dit standaard bij een vtr of is deze zelf ook te vervangen? Overige verschillen op interieur en exterieur gebied. En is de vtr een sportuitvoering ofzo?
Aanvullende opmerkingen hoor ik natuurlijk graag.
Alvast bedankt!
Hey michiel,
je hebt een in ieder geval een goed smaak
Ik heb zelf een 1.1 en heb er schik mee.
De tweede is van na de modificatie en daarbij zijn o.a. de grill en voorbumper gemodificeerd.
Bij mijn weten bestaat er trouwens geen 1.1 vtr,maar misschien dat iemand dat kan bevestigen.
Anders even bij de Citroën-dealer informeren.
De vtr is wat sportiever aangelegd zoals een 1.4/1.6 16v ipv. een gewone 1.4 of 1.1,maar vanaf de modificatie alleen nog met een 1.6 motor.
Het vtr interieur is ook sportiever met heerlijk zittende sportstoelen en ik kan het weten,want ik heb mijn standaard interieur vervangen door een vtr-interieur.
Verder heb je natuurlijk uitvoeringen met en zonder airco,elektrische ramen,cv op afstand(cv is standaard op elke c2),lichtmetalen velgen en allerlei andere dingen.
Ik heb de c2 niet zoveel nodig en daarom een 1.1 gekocht,maar anders had ik zeker een vtr gekocht.
Ik wens je iig succes met zoeken en de evt. aankoop.
We zien hem wel verschijnen op het forum als je hem gekocht hebt!
Nicky.
Edit:
zie net dat er wel een 1.1 vtr is.
Dat is een 1.1 in een vtr jasje,maar ik zou dus voor een zwaardere motor gaan en ik spreek uit ervaring.
De 1.1 is trouwens ook prima te rijden op de snelweg hoor,maar mis net dat beetje extra power.
Bedankt voor je goede uitleg!
Via de kenteken check zag ik dat de 1.1 idd maar 60 pk heeft, en dat is te weinig ...
Als ik op www. gaspedaal.nl ga zoeken krijg ik voor het budet van max 8000 euro geen c2 1.4 vtr met modificatie. Waarschijnlijk gaat het toch een model van 2007 worden dan.
Is die modificatie, qua exterieur enkel de chrome strip en de grill, ook achteraf goedkoop te veranderen?
Als ik naar de vorm van de grille bekijk moet het geen probleem zijn om die te vervangen.
Het enige verschil is dat bij de “oude” c2 de bumper uit een boven- en onderdeel bestaat en bij de “nieuwe” uit 1 deel.
De grille zit vastgeklikt in de bumper als ik het goed heb,maar voor de zekerheid ff navragen bij de dealer.
Je kunt ook ff zoeken op het forum onder c2,meen daar nl. iets gelezen te hebben over het vervangen/verwisselen van de grille.
Nicky.