horten en stoten
govert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-2010

Gepost: 09 augustus 2010 06:38 PM

Ik ben al bijna een jaar met mijn dealer aan het stoeien met klachten over een storingsmelding: ‘te weinig additief roetfilter’.
Niet alleen verschijnt deze melding op de display, ook de auto rijdt met ‘horten en stoten’. Van alles werd al geprobeerd. Alhoewel er elke 180000 km het roetfilter dient te worden vervangen, heeft men dat reeds met 120000 km. gedaan. (ruim een jaar geleden.) Het probleem was na deze reparatie iets minder geworden, doch nu wordt het weer slechter. De auto is 3 dagen bij de dealer geweest, heeft contact gehad met de importeur en zegt nu op bericht uit Frankrijk te wachten.
Wie heeft ook deze ervaringen?

C4 Picasso
2.0HDI automaat
nov. 2007
155.000 km.

Govert

Profiel  
 
kever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 17-08-2010

Gepost: 17 augustus 2010 04:15 PM
  [ # 1 ]

bij mij is bij 140.000 km ook roetfilter vervangen dit ook gebeurd na veel zeuren over horten en stoten en zowat wagenziek worden in de auto. Kon roet filter niet wezen want de computer gaf aan dat er nog 40.000 km mee gereden moest worden. dit is nu 4.000 km geleden gebeurd nu rijdt de auto weer goed, alleen sinds een week geeft de computer aan dat het additief bijgevuld moet worden zeker vergeten bij het vervangen van het filter of gaf de computer ook aan dat er nog genoeg in zat?
Wat ik begreep van de dealer is het een zak bij de tank net als een infuus , is niet te vullen moet vervangen worden. gaan ze ook navragen.

citroen 2.0 HDI EB6V bouwjaar juni 2008 km stand heden 144.000km

Kever

Profiel  
 
govert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-2010

Gepost: 17 augustus 2010 08:04 PM
  [ # 2 ]

Morgen moet mijn auto weer naar de garage. Citroen Frankrijk heeft geconstateerd dat waarschijnlijk de computer voor de inspuiting vervangen moet worden.
k ben benieuwd of dit helpt. De garage heeft mij gezegd dat het waarschijnlijk een zgn ’ coulance’ zaak wordt.
We wachten af.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 17 augustus 2010 11:25 PM
  [ # 3 ]

bij mijn vorige c5 werd er geen add ingespoten.
toen is de computer vervangen en het tankje…

Profiel  
 
bambam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 17 augustus 2010 11:32 PM
  [ # 4 ]

Auto net vandaag weer opgehaald bij garage. Stond daar sinds afgelopen donderdag, omdat ik ook bij gasgeven een hortende en stotende auto had. Foutmeldingen uitgelezen: blijkt een kapotte brandstofpomp te zijn. Is vervangen, leek op de terugweg weer in orde! Misschien dat dat ook bij jullie het euvel kan zijn?

C4 Grand Picasso 1.6 THP EB6V - augustus 2009

Profiel  
 
govert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-2010

Gepost: 18 augustus 2010 06:37 PM
  [ # 5 ]

Zojuist de auto opgehaald. Computer voor inspuiting vervangen. Alle lampjes zijn nu uit.
Rijd nu weer zoals het moet!!
Monteur gaf het advies om over 14 dagen terug te komen en te kijken of het roetfilter goed functioneert.
Hopelijk is nu alles in orde.

Profiel  
 
govert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-2010

Gepost: 20 augustus 2010 02:53 PM
  [ # 6 ]

In mijn vorige post schreef ik dat leek alsof alles was verholpen.
Welnu, het lampje brandt inderdaad niet meer,het horten en stoten is min of meer over.
Nu gaat het lampen ‘risico roetfilter verstopping’ branden!!!!
Met andere woorden, door deze beurt is het probleem nog niet volledig opgelost. Dus as maandag maar weer naar de garage!!!

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 04 oktober 2010 12:56 AM
  [ # 7 ]

zelfde euvel hier
melding ‘risico roetfilter verstoppíng’ paar keer gezien, vooral bij het even diep
intrappen, bijvoorbeeld bij het invoegen op de snelweg.
Uit laten lezen bij de dealer, niets aan gedaan, moest me melden als het weer terugkwam.
een week geleden begon het met zeer slecht wegkomen vanuit stilstand en eenmaal op ‘cruise’ snelheid
hield de auto enorm in, met horten en stoten, toeren vielen elke 2 seconden 400-500 terug.
Zaterdag gelijk naar de dealer. Wederom uitgelezen en de wagen (lease) is achtergehouden. Maandag
kijken ze verder. 142000 km nu, heeft werkelijk nog NOOIT lekker geschakeld, heb achteraf gezien
spijt van de EB6V, maar achteraf kijk je een koe in z’n hol, zeggen ze dan.
Benieuwd wat ze gaan doen, wagen is 2000 km over het contract, dus moet sowieso voor wat anders gaan
kijken.
Als leenwagen trouwens een C3 (appelgroen). Kek bakkie!

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 oktober 2010 01:22 PM
  [ # 8 ]
hbiesheuvel schreef:

melding ‘risico roetfilter verstoppíng’ paar keer gezien, vooral bij het even diep
intrappen, bijvoorbeeld bij het invoegen op de snelweg.
Uit laten lezen bij de dealer, niets aan gedaan, moest me melden als het weer terugkwam.
een week geleden begon het met zeer slecht wegkomen vanuit stilstand en eenmaal op ‘cruise’ snelheid
hield de auto enorm in, met horten en stoten, toeren vielen elke 2 seconden 400-500 terug.

Hier precies hetzelfde euvel. De wagen staat sinds vanochtend bij de garage. Ben benieuwd waar ze mee komen. Bij mij zijn verleden maand twee verstuivers vervangen en sindsdien doet hij dit. Ook rookt de wagen behoorlijk bij het intrappen van het gaspedaal op de snelweg. Ook het horten en stoten van de drukgroep bij koude motor en tijdens vochtig weer heb ik nogmaals duidelijk aangegeven.

We wachten de reactie af..

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 07 oktober 2010 03:43 PM
  [ # 9 ]

Is het bussie inmiddels weer terug til en heb je nu ook die nieuwe feature dat je maar even je richtingaanwijzer hoeft aan te tikken en dat hij dan 3x knippert?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 oktober 2010 03:59 PM
  [ # 10 ]

Nee dus. hmz

Wel hebben ze hetvolgende gedaan:

- Motormanagement volledig gereset
- EB6V-bak volledig gereset
- weerstand van de koelfan vervangen
- nog wat andere zaken die hier niet mee van doen hebben.

Vooralsnog rijd hij weer als vanouds. Ook het schakelen gaat weer soepel. Hoewel ik het idee heb dat hij vanuit stilstand nog iets trager van z’n plek komt dan voorheen ben ik wel tevreden met het resultaat.

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 08 oktober 2010 11:53 AM
  [ # 11 ]

Woensdag (!) de wagen weer kunnen ophalen. Stond prominent voor de garage geparkeerd. Had 3 man in gereden en de wagen reed prima, liep heerlijk etc. Ze hadden 1 of andere roet sensor vervangen.

Ik ga zitten, start, handel in D en rij weg. Oh nee, dat deed ik niet. Voordat ik ook maar 1 cm van m’n plaats kwam klonk er een harde PIEP en kwam de melding ‘storing emissiesysteem’ in beeld. Waattttt????
Blijkbaar waren ze vergeten iets te ‘resetten’, want na kort aan de laptop te hebben gehangen was die storing verholpen.

Naar huis, wagen reed redelijk. Wegrijden gaat niet soepel, maar schakelen was acceptabel.
Volgende dag, snelweg op en na circa 20 minuten onderweg de eerste ‘risico verstopping roetfilter’ melding. Die gaat dan vanzelf weer weg, maar kwam nog 3 keer terug binnen 5 minuten. Toen maar ‘s goed gas gegeven met de gedachte ‘dan maar schoonblazen’ en verdraaid, niks meer gezien tot nu toe.

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook