Dat knipperen irriteerd mij ook wel, dus tegenwoordig overdag start stop gebruiken als de Leds branden en bij dimlicht gebruik ik de start stop niet meer. Die paar druppels brandstof zijn vast goedkoper als al die lampjes die anders gaan komen.
Dit is wat er van een beoogd kilometeraantal van 1465 km’s overblijft: 1175 + 35 km’s te gaan op de BC. Ik heb vanmorgen 53 liter getankt en de vorige keer 51 liter. Als ik dat middel dan kom ik op een verbruik van 1 op 22.6 of gemiddeld 4.4l / 100km. Dit is dan voornamelijk randstad. BC geeft trouwens een gemiddelde aan van 1 op 25!...... Wat uitkomt op een verschil van .04l / 100km afwijking in de BC. Dat heb ik volgens mij met elke andere auto ook zo gehad….(plm 0,5l / 100km afwijking).
Ik heb nog nooit meer dan 43 liter kunnen tanken, als ik jouw cijfers zie zou ik dus nog meer dan 250 kilometer kunnen rijden
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ben ook benieuwd ho je er meer dan 43 a 45 liter in krijgt, is mij nog niet gelukt.
Is er net als bij de Polo/Ibiza een ontluchtingsnippeltje dat je in moet duwen, of zou onze brandstofindicator er ‘gewoon’ ruim 5 liter naastzitten?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
De pomp slaat bij mij ook af rond de 45 liter. Daarna gewoon met “halve kracht” tanken. Je hoort aan het geluid uit de tank of deze echt vol raakt. Het gaat wel irritant langzaam die laatste liters…..
Edit: deze aantallen kilometers zul je sowieso niet halen als je regelmatig je auto de sporen geeft en als je op de snelweg 120 - 130 rijdt. Ik denk dat je dan op 1000km voor een tank uit kan komen.
Zoals ik al zei, ik ben op deze tank een keer naar Amsterdam (is vnl. 100km/u) en een keer naar Utrecht (vnl. 100km/u) gereden. Daarnaast woon-werkverkeer hier in Rotterdam (snelweg) en dat is ook allemaal 100km/u max.
Ik heb ook een ander plaatje uit Duitsland: vanuit Boxmeer (na tanken) tot aan kreuz Moers (plm 50km) geprobeerd zoveel mogelijk vol gas te rijden.
Resultaat daarvan was gemiddelde snelheid 140km/u, verbruik 1 op 12,8 of 7,8l / 100km (zo uit mijn hoofd).
Bij mij slaat ‘ie af bij 41 liter, na de 45 gaat de tank overlopen…
Heb dan sterk de indruk dat er a) een niet gebruikt gedeelte in de tank zit/een luchtbel die er niet uit wil ofwel dat mijn brandstofindicator niet werkt.
Iemand andere suggesties?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Heb je jouw auto al eens compleet leeg gereden? Misschien zit er nog wel 5 liter in?
Edit: met leeg bedoel ik dus geen weergave meer in de tankmeter en bijna 0 of 0 op de BC?
Ik rij soms al 50 km door met ‘—’ in het display, maar krijg er dan maar 45 liter in.
Gelet op eerdere ervaring met leeggereden PSA diesel (opvoerpomp werkte niet, lang leve de ANWB) durf ik leegrijden (nog) niet aan…..
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik heb net de racing al een keer - op de BC gehad en toen was het wel ff schrikken aan de pomp.
€ 88,- en dan gewoon 50ltr BP 98 erin.
maar heb er dan nu ook wel weer 660km mee gereden.
is net gaan piepen dat de tank leeg raakt dus mag weer eens een pomp op gaan zoeken.
naar mijn idee moet ik er dus ongeveer een 700km wel mee kunnen halen.
en dat uis bijna alleen maar woon-werk verkeer,
18,8km heen en dan weer terug. (blok is net warm en dan zijn we op het werk zeg maar)
dacht dat mijn BC nu iets van 1:14,9 aangeeft.
toch netjes leek mij zo met 207Pk’s
Ik heb 2 weken geleden de eerste 10.000 km overschreden met de eHDI en wat mij op viel waren 2 dingen:
1) Mijn gemiddelde verbruik blijft sinds de eerste 3.000 km gelijk: 1:23,8 op de boordcomputer. Als ik de echte tankbeurten middel dan kom ik ietsje lager uit, zo rond de 1:22,6. Ik moet zeggen dat ik wel een zeer zuinige rijder ben en heel veel laat uitrollen. In principe zou ik nog veel zuiniger kunnen uit komen, ware het niet dat mijn vrouw de andere helft van de kilometers rijdt.
2) De dagtellers kunnen slechts tot 9.999 km doorlopen. Ik had ritteller 2 sinds de aanschaf nooit gereset om een beeld van het totale verbruik van de auto te kunnen houden. Nu dus helaas wel moeten resetten, want hij blijft gewoon op 9.999 staan. Ook na resetten zat ik grappig genoeg met een halve tank alweer op de gemiddeld 1: 23,8.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
behoorlijk goede resultaten.
ik blijf steken op 1 op 17 over 5000km haha
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Hififreak schreef:De dagtellers kunnen slechts tot 9.999 km doorlopen.
Mijn dagteller springt vreemd genoeg bij iedere 2.000km terug naar de 0 en begint dan weer opnieuw met tellen.
@ Nitro+: volgens mij staat het hierboven wat slordig: de eerste teller gaat idd volgens mij niet voorbij de 2.000, de 2de teller gaat niet voorbij de 10.000. Niks aand e hand dus met jouw teller(s).
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Over dat aantal liters tanken;
Ik dacht vanmiddag; Laat ik de proef op de som eens nemen. Het was toch rustig bij het tankstation. Ik had iets van 800km gereden en volgens de boordcomputer kon ik nog 160km rijden. Ik had nog twee streepjes op de digitale brandstofmeter.
Het is me gelukt om 48.5 liter te tanken. Bij 40 slaat hij af, de truuk is dan om de spuit niet in zijn geheel de tank in te stoppen, maar gewoon alleen het puntje. Daarna met je heup af en toe tegen de DS3 douwen, zodat de auto een beetje “schommelt”. Verder niet voluit tanken, maar de hendel lichtjes indrukken. Op die manier krijg je er makkelijk meer liters in. Ik denk dat als mijn tank nog leger geweest was ik makkelijk boven de 50 liter had kunnen komen.. Die laatste 8 liter gaan trouwens wel langzamer als de eerste 40, dus je moet een beetje geduld hebben.
...en dan hopen dat het buiten niet veel warmer is dan 7 graden, anders klotst het er bij opwarming van de brandstof vanzelf uit .