Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ook met een gemiddelde van 1:15 kun je de 200km aanraken.
maar dan wel met een warm blok en gewoon ff de snelweg op rijden zeg maar.
en op de snelwegen zit ik standaard op de 120/130km.
dus iedereen rechts dan kan ik er ook voorbij.
whahahaha
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Marien schreef:Het gemiddelde over 5000+km is iets omhoog gegaan, maar als ik soms zie dat hij 1 op 12 rijdt voor een eco diesel. vrij dorstig.
Zal ook wel aan de kou liggen gok ik zo.
1 op 12 met zo’n diesel zou niet moeten mogen, dat ligt denk ik aan een hele zware rechtervoet
Met 1 op 12 bedoelt Marien denk ik het verbruik bij 140 km per uur
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ja, als je dat als gemiddelde rijdt dan doe je iets verkeerd.
idd bij 140, 150 krijg je de waarden van 1 op 12.
Behoorlijk gortig.
Gortig, gortig, het is maar wat je er onder verstaat.
Punt is dat eco diesels het beste functioneren in de range 80-100/110 km per uur, dan zijn ze lichtjaren zuiniger dan andere auto’s. Maar met het toenemen van de snelheid komen de ‘normale’ diesels snel dichterbij qua verbruik.
Ik heb dat al een keer eerder gepost: de DS3 doet het al beter dan de 1.2 tdi van VAG, tot de 100/110 km per uur is die zuiniger dan de e-Hdi van PSA, maar zodra je boven de 120 gaat dan wint de DS3. Bij nog hogere snelheden is er nauwelijks meer een verschil met gewone diesels waar te nemen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Marien schreef:Ja, als je dat als gemiddelde rijdt dan doe je iets verkeerd.
idd bij 140, 150 krijg je de waarden van 1 op 12.
Behoorlijk gortig.
Met een benzine ja, maar met de diesel ook? Dat valt me eerlijk gezegd zwaar tegen. Ik zou 1 op 14 / 15 verwachten bij 140.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Ik rijd meestal 120/130 met de huidige auto. Daarmee haal ik als ik mazzel hebt 1 op 17, ongeveer 550 km op een tank. Ik ben benieuwd naar de waarde die de ds3 me gaat geven.
Heb nu 5950km gereden met een gemiddelde snelheid van 52km/h.
De boardcomputer geeft 5.0L/100km aan, al twijfeld hij nu tussen 5.1L/100km /5.0L/100km
Als ik naar mijn tankbonnetjes kijk dan zit ik op een gemiddelde van 1 op 19,35 over de eerste 5400km.
Op zich niet slecht veel korte stukjes en niet te traag!
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit
Yes, het is me gelukt!
Vroeg me ernstig af hoe bont je het moest maken om op 1 op 20 gemiddeld uit te komen en ik weet het nu
Vanuit Randstad op en neer naar Lochem, op en neer naar Roermond en op en neer naar Maastricht en geprobeerd daar waar mogelijk consequent 130-150 km per uur te rijden (ook ik heb wel eens haast).
Nu i.c.m. nog wat andere kilometers op een totaal van 900+ kilometers 1 op 19,2 gereden.
Oftewel: als je niet al te veel korte stukjes rijd en niet al te veel plankt, dan is voor eenieder de 1 op 22/23 zonder meer haalbaar.
Goed, besloten om nu weer wat rustiger te rijden, naast hogere verbruik kan ik natuurlijk niet uitsluiten dat ome agent me nog een naheffing stuurt
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
laatste trip van tot nu toe 580km ligt op 1 op 16,4
1 grote trip, rest dagelijks korte stukjes.
gemiddelde van 6000km zit op 1 op 17+
Mijn schadelijkste tripje tot nu toe was na 400+ km een gemiddelde van 140km/h..
Daarbij was er iets van 33 liter uit de tank verdwenen..
(Zegmaar 1:12 of zo)
Moet hierbij vermelden dat ik zo’n beetje 170km/h als snelheid probeerde aan te houden.
Mij lukt het in ieder geval om de bijna 15.000 km niet om 1:20 of hoger te halen.
Zit er net onder volgens de tankbonnetjes. (de boardcomputer geeft wel 1:20 aan)
Maar het zal me een zorg wezen.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ik zit nu na 7500 km op 4,8l/100 km bij een gemiddelde snelheid van 63km/u. Merk wel dat ie iets zuiniger wordt want hij begon met gemiddeld 5,3l/100km toen ie nieuw was. Per tank zit ik nu meestal op 4,6l/100km, ook met een snelheid van zo rond de 60. Rij 90% op de snelweg, 130 waar het kan maar dat is alleen in het weekend. A1 doordeweeks is een zooitje…
Wordt ie zuiniger of heb je de rijstijl aangepast?
De mijne is nog steeds niet zuiniger geworden na meer dan 10.000km
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Rij net als altijd en vorige auto’s. Lekker doorrijden maar geen fratsen. Vaak op de linkerbaan te vinden, cruisesnelheid van 130 als het kan, lekker rap door de bochtjes maar niet overdreven allemaal. Dat doen we op de motor wel..
auto is naar mijn idee niet zuiniger geworden.
Wel had hij meer moeite met hogere versnellingen voor de snelheid. Nu gaat dat wat soepeler.